GVC 24/50

Gasilska vozila in zaščitna ter reševalna oprema

Moderator: Janez Tratnik

Pravila foruma
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj

Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.
Fish-majster
Prispevkov: 2
Pridružen: 1. November 2009, 21:40

GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a Fish-majster »

Pozdravljeni,

V društvu želimo zamenjat 'odsluženo' TAM-ovo cisterno z novim vozilom, najverjetneje bo to vozilo tipa GVC 24/50.

Na forumu sem že pregledoval stare teme, vendar tako uporabne kakor sem jo našel za recimo GVC 16/25 za naš tip vozila nisem našel.

Že v štartu imam nekaj vprašanj; na podlagi česa se društva odločijo za kako 'izvedbo' vozila se odločijo? recimo to, ali imamo po (ponavadi) 4 rolete po strani ali varjanata 2 rolete in vmes rezervar?

Slika

Slika

recimo kakor ta dva zgoraj.

Kaj je okoli navijaka?tipizacija zahteva vsaj enega, kako se kaj odločite? IDA - v kabini ali v nadgradnji?

Spogledujemo se za šasijo Mercedes- je Atego 1629 še dovolj za tak tip vozila ali je bolje nabavit MB Axorja? Kakšne so vaše izkušnje? Morebitna alternativa Mercedesu bi pa bila? Scania je malce predraga za naše 'žepe' :) Seveda mora biti 4x4 pogon

Kakšni nasveti, kakšna koristna informacija bi bila dobrodošla. Tudi na zasebno sporočilo lahko.

hvala vnaprej za vaše odgovore :)
Vrsho
moderator
moderator
Prispevkov: 1729
Pridružen: 11. Junij 2003, 2:08
GE: PGD Šentvid
Kraj: Šentvid pri Ljubljani

Odg: GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a Vrsho »

V društvu imamo 4 leta staro vozilo GVC 24/50.

Ali boste imeli prečni ali vzdolžni rezervoar je stvar odločitve. Mi smo se odločili za vzdolžnega, ker je po našem mnenju tako oprema bolje razporejena in je do nje lažji dostop. Pri tem vprašanju računajte, da bo vsak hvalil svoje vozilo, na vas pa je, da se boste odločili.

Mi smo se odločili za dva navijaka premera 25 mm z ročnikama Nepiro. Ta odločitev se je pokazala za odlično, saj z vozilom včasih opravljamo tudi neintervencijske naloge kot so pranje cestišča, različnih železnih armatur in podobno. V nadgradnji imamo 4 dihalne aparate. V kabino pa jih nismo namestili, ker je le ta kar visoko (3 stopnice za vstop) in bi bila verjetnost za padec pri sestopanju iz kabine z IDA večja. Prav tako pa v kabini ni veliko prostora za "oblačenje" IDA. Ponavadi vozilo GVC 24/50 ne izvozi kot prvo ampak služi za podporo.

Podvozij za tako vozilo je kar nekaj... MB Atego, MB Axor, MAN TGM, MAN TGA, Scania, Volvo FM, Iveco EuroCargo, Iveco Trakker, Renault Midlum, Renault Kerax in verjetno še kateri. Pri vseh je možen pogon 4x4. Priporočam, da pridobite več ponudb različnih prodajalcev, greste pogledat par vozil in se pametno odločite.
Uporabniški avatar
Primoz
Prispevkov: 1025
Pridružen: 25. Februar 2003, 17:08
GE: Sečovlje

Odg: GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a Primoz »

Kakor je že Vrsho napisal; varjant podvozja je kar nekaj, najbrž več kakor je varjant za nadgraditelja...

Dobro se informirajte, poglejte nekaj že izdelanih vozil in nato v nakup (če so že sredstva na računu)...

Edino to bi prej povedal (iz lastnih izkušenj): pazite se s katerim nadgraditeljem se menite, ker se kakšna p...... najde vmes...
Uporabniški avatar
Matej B.
Prispevkov: 1138
Pridružen: 30. Julij 2002, 23:39
GE: Ptuj / Tržec
Kraj: Ptuj - Tržec
Kontakt:

Odg: GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a Matej B. »

Najboljša varianta: pošlješ povpraševanje nadgraditeljem naj ti pošljejo vse podatke o referenčnih vozilih tipa GVC 24/50 izdelane zadnji 2 leti in potem lahko obiščeš posamezne enote in se neposredno prepričaš na terenu.
Po mojem mnenju pa je trenutno najbolj aktualno podvozje za GVC 24/50 Mercedes-Benz Atego 1629 AF. Če boš pogledal po forumu je bilo zadnji dve leti kar nekaj teh vozil predstavljenih tukaj gor. V naši bližini ima takšno vozilo PGD Leskovec (okolica Ptuja)- viewtopic.php?f=9&t=10292&hilit=PGD+Leskovec več fotk pa tudi na http://www.ptuj-on.net/foto/uporabniki/ ... EC&id=9752

Nadgradnja je od podjetja GVP, isto vozilo ima tudi PGD Laško (isto podvozje in isti nadgraditelj), z malo manj konji Atega pa ima PGD Hrastnik-mesto (MB Atego 1628) - http://www.pgdhrastnik-mesto.si/

Ti trije Ategoti (Leskovec, Laško, Hrastnik-mesto) so vsi skoraj identični, med njimi so le minimalne razlike glede razporeditve opreme. Vsi imajo rezervoar za vodo vzdolžno, vsi isto črpalko, istega nadgraditelja.
Tudi JZZPR Maribor ima novo vozilo AC-24/50 na podvozju MB Atego 1629, nadgradnja Mettis, vendar je tu rezervoar prečno postavljen.
Če bi jaz izbiral za naš PGD potem bi se odločil za varianto MB Atego 1629, z vzdolžnim rezervoarjem.
"Teorija brez prakse je kot voz brez akse!!!"
Fish-majster
Prispevkov: 2
Pridružen: 1. November 2009, 21:40

Odg: GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a Fish-majster »

hvala za odgovore.

@Matej B: za vzdolžni rezervar bi se odločil zaradi nadgraditelja?

@Primoz: Kako so eni nadgraditelji 'p...'?

@Vrsho: a mate za pranje cest spredaj tudi šobe namontirane?

Ima kdo morda kake slabe izkušnje z nabavo 24/50?
GASILEC PERO
Prispevkov: 160
Pridružen: 1. September 2007, 22:20
GE: LESKOVEC
Kraj: LESKOVEC

Odg: GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a GASILEC PERO »

Pri vzdolžno postavljenem rezervoarju so zagotovo dve predosti:

- rolet je več, zato je oprema v vozilu bolje razporejena in lažje dostopna pa tudi več se je spravi v samo vozilo

- več teže (voda) se prenese na prvo os, kar je pri izbiri pogona 4x4 zelo primerno, da dodatno obremenimo prednji pogon

Več o našem vozilu pa najdete na linku, katerega je že prilepil Matej.B. viewtopic.php?f=9&t=10292&hilit=PGD+Leskovec



Okoli načina določenih nadgraditeljev pa raje ne bi, saj imajo v veliko primerih nadgraditelji zelo neprimerne nastope in pristope.
GASILSKO DRUŠTVO OBSTAJA ZARADI GASILSKE OPERATIVNE ENOTE, NE PA GASILSKA OPERATIVNA ENOTA ZARADI DRUŠTVA!!!

NE DAMO SE!!! NIKOLI, PA ŠE TE NE!!!

LEP POZDRAV!

PERO J., 041/ 511 - 364
Uporabniški avatar
Matej B.
Prispevkov: 1138
Pridružen: 30. Julij 2002, 23:39
GE: Ptuj / Tržec
Kraj: Ptuj - Tržec
Kontakt:

Odg: GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a Matej B. »

"Teorija brez prakse je kot voz brez akse!!!"
Vrsho
moderator
moderator
Prispevkov: 1729
Pridružen: 11. Junij 2003, 2:08
GE: PGD Šentvid
Kraj: Šentvid pri Ljubljani

Odg: GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a Vrsho »

Fish-majster napisal/-a: @Vrsho: a mate za pranje cest spredaj tudi šobe namontirane?
Šob spredaj nimamo, do sedaj bi bile uporabne le približno 2x a smo takrat pač del ceste sprali z visokim tlakom preko navijakov.
Uporabniški avatar
oča
Prispevkov: 90
Pridružen: 1. December 2002, 20:40
Kraj: Preddvor

Odg: GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a oča »

V zadnjih letih je bilo narejenih mnogo takih vozil. Priporočam ogled nekaterih društev ki jih imajo.Informacije ki jih dobiš na terenu so najboljše.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš. WAGGERL
jest

Odg: GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a jest »

Fish-majster napisal/-a:Pozdravljeni,

V društvu želimo zamenjat 'odsluženo' TAM-ovo cisterno z novim vozilom, najverjetneje bo to vozilo tipa GVC 24/50.

Na forumu sem že pregledoval stare teme, vendar tako uporabne kakor sem jo našel za recimo GVC 16/25 za naš tip vozila nisem našel.

Že v štartu imam nekaj vprašanj; na podlagi česa se društva odločijo za kako 'izvedbo' vozila se odločijo? recimo to, ali imamo po (ponavadi) 4 rolete po strani ali varjanata 2 rolete in vmes rezervar?

Slika

Slika

recimo kakor ta dva zgoraj.

Kaj je okoli navijaka?tipizacija zahteva vsaj enega, kako se kaj odločite? IDA - v kabini ali v nadgradnji?

Spogledujemo se za šasijo Mercedes- je Atego 1629 še dovolj za tak tip vozila ali je bolje nabavit MB Axorja? Kakšne so vaše izkušnje? Morebitna alternativa Mercedesu bi pa bila? Scania je malce predraga za naše 'žepe' :) Seveda mora biti 4x4 pogon

Kakšni nasveti, kakšna koristna informacija bi bila dobrodošla. Tudi na zasebno sporočilo lahko.

hvala vnaprej za vaše odgovore :)
Lp.

Mene pa zanima zakaj ste se odločili za Mercedesa Atego 1629 v čem je prednost kolikor vem ga ni v na seznamu priporočenih podvozji GZS.
Uporabniški avatar
gapi
Prispevkov: 1822
Pridružen: 31. December 2004, 20:51
GE: Lukovica
Kraj: Lukovica
Kontakt:

Odg: GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a gapi »

Tipizacija napisal/-a:Dovoljena skupna masa vozila GVC-24/50 sme znašati najvec 17000 kg.
Zgornji stavek sem zasledil v Tipizaciji.
Ali to pomeni, da potemtakem podvozje, ki ima nosilnot 18t ne ustreza Tipizaciji?? Ali to pomeni da potem recimo podvozje MB Axor (njegova nosilnost se namreč začne pri 18t) ne ustreza več pogojem Tipizacije??
_____________

Lep pozdrav!

Gašper Mav
http://www.gasilci-lukovica.si
Uporabniški avatar
Peter
Upravnik
Upravnik
Prispevkov: 4829
Pridružen: 5. Julij 2002, 23:40
GE: Zabreznica
Kraj: Breznica
Kontakt:

Odg: GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a Peter »

Skupna masa = podvozje + nadgradnja + posadka.

Podvozje ima lahko večjo nosilnost, pomembno je samo, da skupna masa ne presega 17t. Podvozja z večjo nosilnostjo imajo večjo maso, zato ti potem ostane manj za nadgradnjo.
Uporabniški avatar
Matej B.
Prispevkov: 1138
Pridružen: 30. Julij 2002, 23:39
GE: Ptuj / Tržec
Kraj: Ptuj - Tržec
Kontakt:

Odg: GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a Matej B. »

Ali bo kdo v letu 2018 nabavljal to vozilo GVC-24/50?

Naš PGD se v tem letu podaja v nabavo podvozja MAN. Usmeritve so, da vzamemo model TGM 13.290 4x4 ali pa TGM 18.340 4x4.
Obvezno avtomatski menjalnik in po možnosti EURO 5 motor (brez AdBlue sistem), zaradi lažje izdelave nadgradnje. Nadgradnja bo najverjetneje izdelana v letu 2019.
Oprema: standarda po spisku opreme iz Tipizacije gasilskih vozil GZS, + še kakšna manjša oprema glede na krajevne potrebe.
Črpalka: Rosenbauer NH35, brez FIX-MIX sistema. Penilo bo v 10-ih kanistrih. Mobilni monitor pa kot armatura v boksih nadgradnje.
Navijak: 1x 50m z VT ročnikom na koncu, namestitev nad črpalko zadaj.
V PGD imamo že kompleten GVC-16/25 na podvozju MAN TGM 13.290 4x4 BL, leto izdelave 2013 in pa GVM-1 MB Sprinter, letnik 2001.

lp
Matej
"Teorija brez prakse je kot voz brez akse!!!"
robit
Prispevkov: 209
Pridružen: 1. Februar 2013, 10:09

Re: GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a robit »

Ali bo 13tonsko podvozje dvolj za gvc 24/50? jaz mislim da ne bo šlo skozi... glede skupne teže/nosilnosti, dajte preverit
Uporabniški avatar
Matej B.
Prispevkov: 1138
Pridružen: 30. Julij 2002, 23:39
GE: Ptuj / Tržec
Kraj: Ptuj - Tržec
Kontakt:

Odg: GVC 24/50

Odgovor Napisal/-a Matej B. »

MAN TGM 13.290 4x4 BL FW ima NDM 15.500kg.
"Teorija brez prakse je kot voz brez akse!!!"
Odgovori