GPS Navigacije v vozilih
Moderator: Janez Tratnik
Pravila foruma
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj
Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj
Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.
GPS Navigacije v vozilih
V reviji Gasilec sem bral članek o navigaciji garmin in u dodatno vnešenimi hidranti. V tem društvu, ki jo imajo jo podpirajo. Tudo moje mnenje o teh navigacijah je dobro in
mislim, da bi morale use enote imeti navigacijo.
Zanima pa me vaše mnenje o tem in ali je stvar dobra, zasledil sem tudi da naj bi Garmin potreboval kar nekja časa za iskanje satelitov in povezavo če je dlje časa izklopljen ali to drži?
mislim, da bi morale use enote imeti navigacijo.
Zanima pa me vaše mnenje o tem in ali je stvar dobra, zasledil sem tudi da naj bi Garmin potreboval kar nekja časa za iskanje satelitov in povezavo če je dlje časa izklopljen ali to drži?
Odg: GPS Navigacije v vozilih
Ni bogat tisti ki ima, ampak je bogat tisti ki da!
Vsega ne morem vedeti, toda o vsem nas lahko poučijo.
Vsega ne morem vedeti, toda o vsem nas lahko poučijo.
Odg: GPS Navigacije v vozilih
Mi jo imamo v PV - 1
"For who so ever shall call upon the name of the Lord,shall be saved"
Odg: GPS Navigacije v vozilih
a je možno, da v prihodnje bi tudi ostala društva bila povezana na tak sistem. Da bi operater na centrali kar poslal kordinate GPS-u ?
Odg: GPS Navigacije v vozilih
Pri nas ga imamov GVC. Stalno je prižgan in nastavljen na domači kraj. Imamo pa nekako srečo, ker nam GPS signal minimalno vleče tudi v garažo. Če gremo izven našega terena pa imamo čas vtipkati željeni naslov.
Imamo pa poleg klasične kartografije, naloženo tudi mapo hidrantov v občini in zadeva je odlična.
Imamo pa poleg klasične kartografije, naloženo tudi mapo hidrantov v občini in zadeva je odlična.
Odg: GPS Navigacije v vozilih
Kako pa ste spravili mapo hidrantov na GPS napravo?LESCE2 napisal/-a:Pri nas ga imamov GVC. Stalno je prižgan in nastavljen na domači kraj. Imamo pa nekako srečo, ker nam GPS signal minimalno vleče tudi v garažo. Če gremo izven našega terena pa imamo čas vtipkati željeni naslov.
Imamo pa poleg klasične kartografije, naloženo tudi mapo hidrantov v občini in zadeva je odlična.
Odg: GPS Navigacije v vozilih
Najbrž so točke označili v Map Source programu in jih skupaj z kartami prenesli v napravo.Tadcom napisal/-a:Kako pa ste spravili mapo hidrantov na GPS napravo?LESCE2 napisal/-a:Pri nas ga imamov GVC. Stalno je prižgan in nastavljen na domači kraj. Imamo pa nekako srečo, ker nam GPS signal minimalno vleče tudi v garažo. Če gremo izven našega terena pa imamo čas vtipkati željeni naslov.
Imamo pa poleg klasične kartografije, naloženo tudi mapo hidrantov v občini in zadeva je odlična.
Odg: GPS Navigacije v vozilih
Aha, hvala za obrazložitev. Glede GPS naprav v gasilskih vozilih pa menim, da bi se ta tehnologija morala še malo bolje razviti. V JZZPR Maribor imajo fantje za moje pojme stvari kar dobro pošlihtane. Me pa zanima, če v gasilskih vozilih uporabljate navadno cestno navigacijo za osebna vozila, ali kakšne posebne naprave z "bolj podrobnimi" kartami itd. in kje se da te naprave po tem takem dobiti.Primoz napisal/-a:Najbrž so točke označili v Map Source programu in jih skupaj z kartami prenesli v napravo.
Odg: GPS Navigacije v vozilih
navigacija je skor vsaka ok. razliko delajo karte. Za našo državo so najbolj točne Adria route (rutabilna) in Adria Topo (topografska). Pa še te niso 100% ok - v mestih so ok, bolj se zaplete na podeželju, kjer se lahko zgodi, da te naprava pripelje do soseda ali pa namesto po asfaltirani cesti čez makadamsko gozdno pot.Tadcom napisal/-a:Aha, hvala za obrazložitev. Glede GPS naprav v gasilskih vozilih pa menim, da bi se ta tehnologija morala še malo bolje razviti. V JZZPR Maribor imajo fantje za moje pojme stvari kar dobro pošlihtane. Me pa zanima, če v gasilskih vozilih uporabljate navadno cestno navigacijo za osebna vozila, ali kakšne posebne naprave z "bolj podrobnimi" kartami itd. in kje se da te naprave po tem takem dobiti.Primoz napisal/-a:Najbrž so točke označili v Map Source programu in jih skupaj z kartami prenesli v napravo.
Odg: GPS Navigacije v vozilih
Lahko povem primer za obalni del, da ima Rižanski vodovod kot upravljalec vodovodnega omrežja vse hidrante označene z GPS kordinatami za svoje vzdrževalno osebje na karte v računalniku, katere se lahko prenesejo v GPS. Tako, dejte se pozanimat pri lokalnem upravljalcu vodovodnega omrežja pri vas, če ima mogoče enako izvedeno ter vam lahko zagotovi te karte. Lahko pa vam tudi teh kart ne bodo dali, saj ko sem se jaz zanimal, če mi jih posredujejo za neke načrte, niso bili navdušeni nad tem.Tadcom napisal/-a:Kako pa ste spravili mapo hidrantov na GPS napravo?LESCE2 napisal/-a:Pri nas ga imamov GVC. Stalno je prižgan in nastavljen na domači kraj. Imamo pa nekako srečo, ker nam GPS signal minimalno vleče tudi v garažo. Če gremo izven našega terena pa imamo čas vtipkati željeni naslov.
Imamo pa poleg klasične kartografije, naloženo tudi mapo hidrantov v občini in zadeva je odlična.
LP
A. Suban
Odg: GPS Navigacije v vozilih
Pa še te niso 100% ok - v mestih so ok, bolj se zaplete na podeželju, kjer se lahko zgodi, da te naprava pripelje do soseda ali pa namesto po asfaltirani cesti čez makadamsko gozdno pot.
ko sem bil leta 2009 v bosni,nas je garmin dobesedno peljal čez 30km makadama,ker je bil nastavljen na najkrajšo pot in ne na najkrajši čas.torej si je izbral vrisano cesto,katera je makadamska.mi smo se v avtu samo spogledli,asfalta konec,naprej makadam,garmin dela normalno

ko sem bil leta 2009 v bosni,nas je garmin dobesedno peljal čez 30km makadama,ker je bil nastavljen na najkrajšo pot in ne na najkrajši čas.torej si je izbral vrisano cesto,katera je makadamska.mi smo se v avtu samo spogledli,asfalta konec,naprej makadam,garmin dela normalno
Odg: GPS Navigacije v vozilih
Tudi če imaš nastavljeno po najkrajšem času lahko navigacija zabluzi po svoje. Vem iz prve roke...robertoo napisal/-a:Pa še te niso 100% ok - v mestih so ok, bolj se zaplete na podeželju, kjer se lahko zgodi, da te naprava pripelje do soseda ali pa namesto po asfaltirani cesti čez makadamsko gozdno pot.
ko sem bil leta 2009 v bosni,nas je garmin dobesedno peljal čez 30km makadama,ker je bil nastavljen na najkrajšo pot in ne na najkrajši čas.torej si je izbral vrisano cesto,katera je makadamska.mi smo se v avtu samo spogledli,asfalta konec,naprej makadam,garmin dela normalno![]()
![]()
Odg: GPS Navigacije v vozilih
Ni za GPS je pa na internetu PISO (prostorski informacijski sistem občin), kjer se lahko registrirate, ter nato ko se prijavite poleg tega da izbirate naslove ulic, hišnih številk,... lahko izberete tudi, da vam kaže komunalno infrastrukturo ter vam tako pokaže tudi hidrante.
http://www.geoprostor.net/PisoPortal/Default.aspx
http://www.geoprostor.net/PisoPortal/Default.aspx
Odg: GPS Navigacije v vozilih
Zanimiva tema za gasilstvo, mogoče tudi v širšem sistemu ZiR. Kot prvo mislim da je treba zadevo ločit na dva dela. 1. Navigacija (vodenje do določenega naslova ali točke) in 2. informaciska podpora interveciji.
1. Vodenje na željeno lokacijo so nekateri zelo dobro opisali in v tem primeru so t.i. GPS navigacije prave zadeve. Se pa alternativa temu danes, seli tudi na pametne mobilne telefone, kjer si nekatere naprave pomagajo s sateliti, eni z baznimi postajami, pa še kaj bi se našlo. Kako je z natančnostjo teh alternativ pa ne vem. Za določitev točke je stanje verjetno približno enako. Zame je zadeva aktualna toliko, da ti lahko te napreve omogočajo lažjo odločitev za pot, ko greš nekam dlje, kjer ti zadeve niso 100% poznane ali pa kje zalutaš in potem ....... V obeh primerih pa rabiš nekoga iz nekega centra, da te usmerja in pomaga. To je po moje tista prava povezave sodobne tehnologije v našem sistemu. Kot sem enkrat že pisal, bi znala biti zadeva zelo uporabne za neke večje nesreče, ki zavzamejo večje, vizuelno nepokrito območje (večji požari, naravne nesreče, ...), so pa ti podatki potem pomembni tudi za višje nivoje vodenja. Kot ugotavlja že delovna skupina na Intervecijska.net se išče ugodno rešitev, da bi bila GPS naprava sprejemno-oddajna.
2. T.i. informacijska podpora vodenja intervecij z nekimi grafičnimi podporami, je pa tista zadeva, katera bi morala mučiti morebitne operativne vodje. Za ta namen ugotavljam, da bi bile lahko uporabne osnove iz sistemov PISO, pa GIS, pa .... Ker se v te javne sisteme vključuje posamezne občine in ne "krovni" subjekti (kot npr. mogoče GZS, URSZR,...) je tu vprašanje enovite aplikacije za sile ZiR. Obseg razpoložjih podatkov je odvisen ob posamezne občine. Navadno mora občinu za vsako opravljeno delo v sistemu na nek način plačati ponudniku, to pa je zopet zgodba zase. Kot navajte nekateri, imajo določeni upravljavci javnih omrežij zadevo že v elektronski obliki, drugi še vedno rišejo ročno na karte ker ni denarja, ... Potem smo pa tu še gasilci, kateri bi si radi zadeve izboljšali in si naredimo lastno bazo podatkov iz katere potem nastane uporabna domača aplicija, seveda vsak na svoji napravi. Za uspešno vodenje po je moje za te namene potrebna čisto druga oprema kot pod točko 1. Ker pa današnje elektronske napravice niso tako enostranske, jo mogoče mešanje aplikacij in njihove uporabe.
Naj na koncu izrazim še svoje upanje, da se bo našla še ena, če ne ista skupina zanesenjakov, ki bo upam da uspela izpeljati to idejo do uporabne aplikacije.
1. Vodenje na željeno lokacijo so nekateri zelo dobro opisali in v tem primeru so t.i. GPS navigacije prave zadeve. Se pa alternativa temu danes, seli tudi na pametne mobilne telefone, kjer si nekatere naprave pomagajo s sateliti, eni z baznimi postajami, pa še kaj bi se našlo. Kako je z natančnostjo teh alternativ pa ne vem. Za določitev točke je stanje verjetno približno enako. Zame je zadeva aktualna toliko, da ti lahko te napreve omogočajo lažjo odločitev za pot, ko greš nekam dlje, kjer ti zadeve niso 100% poznane ali pa kje zalutaš in potem ....... V obeh primerih pa rabiš nekoga iz nekega centra, da te usmerja in pomaga. To je po moje tista prava povezave sodobne tehnologije v našem sistemu. Kot sem enkrat že pisal, bi znala biti zadeva zelo uporabne za neke večje nesreče, ki zavzamejo večje, vizuelno nepokrito območje (večji požari, naravne nesreče, ...), so pa ti podatki potem pomembni tudi za višje nivoje vodenja. Kot ugotavlja že delovna skupina na Intervecijska.net se išče ugodno rešitev, da bi bila GPS naprava sprejemno-oddajna.
2. T.i. informacijska podpora vodenja intervecij z nekimi grafičnimi podporami, je pa tista zadeva, katera bi morala mučiti morebitne operativne vodje. Za ta namen ugotavljam, da bi bile lahko uporabne osnove iz sistemov PISO, pa GIS, pa .... Ker se v te javne sisteme vključuje posamezne občine in ne "krovni" subjekti (kot npr. mogoče GZS, URSZR,...) je tu vprašanje enovite aplikacije za sile ZiR. Obseg razpoložjih podatkov je odvisen ob posamezne občine. Navadno mora občinu za vsako opravljeno delo v sistemu na nek način plačati ponudniku, to pa je zopet zgodba zase. Kot navajte nekateri, imajo določeni upravljavci javnih omrežij zadevo že v elektronski obliki, drugi še vedno rišejo ročno na karte ker ni denarja, ... Potem smo pa tu še gasilci, kateri bi si radi zadeve izboljšali in si naredimo lastno bazo podatkov iz katere potem nastane uporabna domača aplicija, seveda vsak na svoji napravi. Za uspešno vodenje po je moje za te namene potrebna čisto druga oprema kot pod točko 1. Ker pa današnje elektronske napravice niso tako enostranske, jo mogoče mešanje aplikacij in njihove uporabe.
Naj na koncu izrazim še svoje upanje, da se bo našla še ena, če ne ista skupina zanesenjakov, ki bo upam da uspela izpeljati to idejo do uporabne aplikacije.
- Alex74
- Prispevkov: 549
- Pridružen: 12. Februar 2003, 16:40
- GE: PGD Ravne na Kor.
- Kraj: Prevalje
- Kontakt:
Odg: GPS Navigacije v vozilih
Garmin ima nove karte za EU in AR.
- CityNavigator Europa 2011.40
- AdriaROUTE 3.20

- CityNavigator Europa 2011.40
- AdriaROUTE 3.20