Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
Moderator: Janez Tratnik
Pravila foruma
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj
Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj
Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.
Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
Študentje strojne fakultete smo pričeli s projektom vozila za gozdne požare (brez oseb upravljanje z palčnikom) kapaciteta 1100l vode pretok na pištolah 38l/min. Zaradi izpopolnitve vas prosim za kritike.
V primeru da koga zanima kaj več, naj kotatira z menoj na mail oglickar@gmail.com
Hvala !
Janez
V primeru da koga zanima kaj več, naj kotatira z menoj na mail oglickar@gmail.com
Hvala !
Janez
- Priponke
-
- GAS!.ppt
- Slika
- (137.5 KiB) Prenešeno 394 krat
- Janez Tratnik
- moderator

- Prispevkov: 2740
- Pridružen: 7. Avgust 2002, 8:47
- Kraj: Dobračeva - Žiri
- Kontakt:
Odg: Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
S takim pretokom boste težko kaj resnega pogasili.
Lep preostanek dneva vam želim.
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________

Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________

Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
Odg: Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
Ni pomemben samo pretok ampak tudi kinetična enregija usmerjene vode. Poasvetovali smo se z katedro za dinamiko fluidov in so predlagali take parametre.
Odg: Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
Ko bo zrelo ga lahko pridete preizkusit na poček. Bomo kaj zakurili.
Darko
Darko
- Janez Tratnik
- moderator

- Prispevkov: 2740
- Pridružen: 7. Avgust 2002, 8:47
- Kraj: Dobračeva - Žiri
- Kontakt:
Odg: Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
Se strinjam. In kolikšen bo tlak na črpalki in katere izvedbe bo (batna, turbo)?oglickar1 napisal/-a:Ni pomemben samo pretok ampak tudi kinetična enregija usmerjene vode. Poasvetovali smo se z katedro za dinamiko fluidov in so predlagali take parametre.
Lep preostanek dneva vam želim.
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________

Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________

Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
Odg: Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
Zanimivo bi bilo, če bi podali kaj več o tem vozilu ?! 
Tehnika nam lajša življenje!
- gobi
- Prispevkov: 2215
- Pridružen: 14. November 2004, 19:04
- Kraj: Wajdušna-Ajdovščina-sin burje
- Kontakt:
Odg: Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
A je to slučajno UHPSoglickar1 napisal/-a:pretok na pištolah 38l/min
-
comendatore
- Prispevkov: 169
- Pridružen: 2. Avgust 2006, 17:59
- Kraj: jesenice
Odg: Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
mislim da bi bilo bolje če bi se lotili vozila za požare v predorih, drugače pa velik sreče
Odg: Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
Najprej pohvale, da ste se sploh odločili za projekt. Ne poznam ozadja, lahko pa da je v vaši projektni skupini tudi kakšen gasilec. Sama naloga se mi zdi odlična in verjamem, da se boste pri projektiranju in konstruiranju veliko naučili. Srčno upam, da boste svoje znanje in izkušnje, ki si jih boste pridobili, znali deliti tudi z ostalimi (z nami gasilci na tem forumu), čeprav si po prvem odzivu tega verjetno ne zaslužimooglickar1 napisal/-a:Študentje strojne fakultete smo pričeli s projektom vozila za gozdne požare (brez oseb upravljanje z palčnikom) kapaciteta 1100l vode pretok na pištolah 38l/min. Zaradi izpopolnitve vas prosim za kritike.
V primeru da koga zanima kaj več, naj kotatira z menoj na mail oglickar@gmail.com
Hvala !
Janez
Upam si trditi, da je to tema, pri kateri bi imeli udeleženci razprave na nek posreden način celo možnost ustvarjati gasilsko napravo, ki bi jim olajšala samo delo na terenu, poleg tega pa bi bila plod domačega znanja in lastnih izkušenj ter s tem, na nek način, ravno takšna kakršno potrebujemo. Pri tem bi morda opazili, da stvari niso vedno enostavne in da se mora projektant oziroma konstrukter v množici zahtev in želja včasih odločiti, da kašne zahteve ne more v celoti izpolniti, saj mora na trgu ponuditi cenovno dostopen in kar se da uporaben proizvod. Pri tem bi lahko videli, kako se oblikuje lastna cene končnega izdelka, ko ta pride iz tekočega traku tovarne in kje nastane takšna razlika v ceni, ko ta izdelek kupimo v trgovini.
Mislim, da ni potrebno posebej povdarjati, da je to možno le ob dobrem sodelovanju "naročnika - gasilcev" in članov projektne skupine, ki bi izdelek razvila. Da začnemo z nekim "skupnim imenovalcem", ali pa da speljemo zadevo na pravo pot in smer, pa moram najprej postaviti tri zelo važna vprašanja:
1.) Kakšen je cilj naloge oz. projekta?
2.) Ali takšno vozilo sploh potrebujemo?
3.) Ali smo člani foruma sposobni biti nek strokovno-svetovalni organ oz. konzultant pri izvedbi takšne naloge?
Prosim, da na prvo vprašanje odgovori oglickar1, na drugo vprašanje Darko (če ni preveč zavzet s pripravami na kongres), na tretje pa člani foruma (lahko javno ali pa vsak pri sebi).
Zadosti za uvod. Po prejetih odgovorih pa naprej ali pa tudi ne. Morda pa izdelek celo ugleda luč sveta. Morda bo pa celo novi poveljnik GZS imel čast, da na Počku prižge kres in preizkusi vozilo.
Odg: Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
ad.3) na krivinino vprašanje
No sem si vzel malo časa pa pogledal skico. Kot kaže ta osemkolesnik ne bo nič večji kot en sodoben vinogradniški traktor in Patri-ji ne pride niti do difernciala. Verjetno bo to vozilo brez šoferja, se pravi nekako daljinsko vodeno. Če prav razumem koncept, bi bil to nekšen mušo (beri osel), ki bi gasilcem pomagal tovoriti vodo (gasilno sredstvo), na teško dostopne terene, namesto 25 lit naprtnjač. Ker bi imel verjetno pogonski agregat za premikanje, bi lahko isti agregat gnal še visokotlačno črpalko, nekaj podobnega kot na GV-GP1. V tem primero je pretok 38 l/min po mojih izkušnjah kar dovolj. Za take primere je tudi 1000 lit vode več kot dovolj (premer šobe ročnika fi 4÷5mm). Ne gre pa to vozilo v "Rusko smer ( osnova T-55)" z gasilsko nadgradnjo. Vprašanje je še koliko VT cevi bi bilo smiselno dati na navijake, ker je to zelo odvisno od okretnosti in mobilnosti načrtovanega vozila.
Moje razmišljanje, ki je lahko tudi strel mimo projekta.
No sem si vzel malo časa pa pogledal skico. Kot kaže ta osemkolesnik ne bo nič večji kot en sodoben vinogradniški traktor in Patri-ji ne pride niti do difernciala. Verjetno bo to vozilo brez šoferja, se pravi nekako daljinsko vodeno. Če prav razumem koncept, bi bil to nekšen mušo (beri osel), ki bi gasilcem pomagal tovoriti vodo (gasilno sredstvo), na teško dostopne terene, namesto 25 lit naprtnjač. Ker bi imel verjetno pogonski agregat za premikanje, bi lahko isti agregat gnal še visokotlačno črpalko, nekaj podobnega kot na GV-GP1. V tem primero je pretok 38 l/min po mojih izkušnjah kar dovolj. Za take primere je tudi 1000 lit vode več kot dovolj (premer šobe ročnika fi 4÷5mm). Ne gre pa to vozilo v "Rusko smer ( osnova T-55)" z gasilsko nadgradnjo. Vprašanje je še koliko VT cevi bi bilo smiselno dati na navijake, ker je to zelo odvisno od okretnosti in mobilnosti načrtovanega vozila.
Moje razmišljanje, ki je lahko tudi strel mimo projekta.
Odg: Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
Pozdravljeni
Najprej hvala za zanimanje. Moram pa se tudi opravičiti, ker nisem takoj odgovoril zaradi pomanjkanja časa.
Odgovori bodo kratki in jedrnati.
Da črpalka je batna dvojna UHPS
Možna je prdelava vozila tudi v druge namene, z dodajanjem komponent oziroma zamenjamo obstoječe komponente.
Vsakega sodelovanja bomo veseli "več glav več ve"
Cilj naloge je da smo z vsako napravo ali strojem sposobnejši oziroma mogočnejši
Če potrebujemo takno vozilo mislim da je odgovor na dlani.
Vsak ki kaj ve o gasilstvu lahko pomaga z kakim nasveton.
Podatki:
-vozilo zmore 35°-ski klanec ob uporabi vitla 90°
-ima možnost obračanja na mestu
-26kw
-upravljanje z palčnikom
-max hitrost 4m/s
-1100 l vode
Kdor pa želi podatkov kaj več naj mi piše na oglickar@gmail.com in bo dobil tehnično poročilo. Ničesar ne skrivamo, zasnova je zelo preprosta.
Najprej hvala za zanimanje. Moram pa se tudi opravičiti, ker nisem takoj odgovoril zaradi pomanjkanja časa.
Odgovori bodo kratki in jedrnati.
Da črpalka je batna dvojna UHPS
Možna je prdelava vozila tudi v druge namene, z dodajanjem komponent oziroma zamenjamo obstoječe komponente.
Vsakega sodelovanja bomo veseli "več glav več ve"
Cilj naloge je da smo z vsako napravo ali strojem sposobnejši oziroma mogočnejši
Če potrebujemo takno vozilo mislim da je odgovor na dlani.
Vsak ki kaj ve o gasilstvu lahko pomaga z kakim nasveton.
Podatki:
-vozilo zmore 35°-ski klanec ob uporabi vitla 90°
-ima možnost obračanja na mestu
-26kw
-upravljanje z palčnikom
-max hitrost 4m/s
-1100 l vode
Kdor pa želi podatkov kaj več naj mi piše na oglickar@gmail.com in bo dobil tehnično poročilo. Ničesar ne skrivamo, zasnova je zelo preprosta.
Odg: Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
To kar sem jaz razumel in komentarji:
-vozilo za gašenje goznid požarov (zaenkrat)
- upravljanje z palčnikom (kabel ? brezžično ?)
- kako oseba upravlja ? nadzorne kamere ? stoji zraven ?
- kdo gasi ? avtomatsko gašenje ? al gasi še vedno gasilec, vozilo služi samo za prevoz opreme (če jaz prav razumem) ?
- kakšen sistem avtomaskega gašenja za obrambo vozila ?
- če služi prevozu opreme, sta 2 ročnika definitivno premalo opreme
- navijaki se mi zdijo nepraktičo nagnjeni (smer navijanja in odvijanja)
- kakšen teren lahko premaguje (višinske ovire - kamenje,skale,kras ; jarki ..)
- na skici se vidijo neke "luči" , nebi bilo bolj smotrno da bi razmislili tudi o drogu za razsvetljavo, ki bi osvetlil celoten kraj ?
- komunikacija ? ukw antena, postaja ?
Glede na to da ste že študentje , bi morali kot je omenil krivina imeti neko analizo, kakšen problem sploh rešujete, možne različne rešitve. Kot rečeno, a bo to samostojno vozilo za gašenje, ali je za prevoz opreme , kakšna je njegova primarna naloga, sekundarne,itd...
lp
-vozilo za gašenje goznid požarov (zaenkrat)
- upravljanje z palčnikom (kabel ? brezžično ?)
- kako oseba upravlja ? nadzorne kamere ? stoji zraven ?
- kdo gasi ? avtomatsko gašenje ? al gasi še vedno gasilec, vozilo služi samo za prevoz opreme (če jaz prav razumem) ?
- kakšen sistem avtomaskega gašenja za obrambo vozila ?
- če služi prevozu opreme, sta 2 ročnika definitivno premalo opreme
- navijaki se mi zdijo nepraktičo nagnjeni (smer navijanja in odvijanja)
- kakšen teren lahko premaguje (višinske ovire - kamenje,skale,kras ; jarki ..)
- na skici se vidijo neke "luči" , nebi bilo bolj smotrno da bi razmislili tudi o drogu za razsvetljavo, ki bi osvetlil celoten kraj ?
- komunikacija ? ukw antena, postaja ?
Glede na to da ste že študentje , bi morali kot je omenil krivina imeti neko analizo, kakšen problem sploh rešujete, možne različne rešitve. Kot rečeno, a bo to samostojno vozilo za gašenje, ali je za prevoz opreme , kakšna je njegova primarna naloga, sekundarne,itd...
lp
Don't raise your voice, Improve your argument!
odgovor za Perota
Da v sodobnih modelirnikih to ni taka stvar spremeniti nekaj stvari
-seveda brezžično, to danes ni več noben problem
-možno je nastaviti kamere senzorje lahko pa stojiš zraven za njim pred njim kakorkoli že
-najprej ročno gašenje nato avtomatsko-gibanje preko hidravlike
-strinjam se glede navijakov vendar je veliko bolj nepratično če ti jih vejevje obremenjuje v pokončni fazi lom tlačnega voda
-v silmulaciji smo uporabili 500mm-se ovire
-glede droga mislim enako kakor za navijake
-glede komunikacije je pa tako največkrat se naj ne bi nahajal direkto ob samen stroju tako da mislim da je najbolje prenosna postaja
Žal mi je ker vam ne morem vsega posredovati toda tu je le 255k prostora. Glede simulacij analiz tega je kar veliko vendat mi jih obdelujemo v najrazličnejših programih to pa je tako veliko podatkov da jih je praktično nemogoče posredovati preko interneta.
Res je da je možno na to vozilo pritrditi najrazličnejšo opremo, ta se lahko samo kupi in fiksira glede na potrebe in namen.
-seveda brezžično, to danes ni več noben problem
-možno je nastaviti kamere senzorje lahko pa stojiš zraven za njim pred njim kakorkoli že
-najprej ročno gašenje nato avtomatsko-gibanje preko hidravlike
-strinjam se glede navijakov vendar je veliko bolj nepratično če ti jih vejevje obremenjuje v pokončni fazi lom tlačnega voda
-v silmulaciji smo uporabili 500mm-se ovire
-glede droga mislim enako kakor za navijake
-glede komunikacije je pa tako največkrat se naj ne bi nahajal direkto ob samen stroju tako da mislim da je najbolje prenosna postaja
Žal mi je ker vam ne morem vsega posredovati toda tu je le 255k prostora. Glede simulacij analiz tega je kar veliko vendat mi jih obdelujemo v najrazličnejših programih to pa je tako veliko podatkov da jih je praktično nemogoče posredovati preko interneta.
Res je da je možno na to vozilo pritrditi najrazličnejšo opremo, ta se lahko samo kupi in fiksira glede na potrebe in namen.
- Janez Tratnik
- moderator

- Prispevkov: 2740
- Pridružen: 7. Avgust 2002, 8:47
- Kraj: Dobračeva - Žiri
- Kontakt:
Odg: Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
Pa še dve malo lepši sliki za ponazoritev.
Lep preostanek dneva vam želim.
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________

Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________

Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
-
comendatore
- Prispevkov: 169
- Pridružen: 2. Avgust 2006, 17:59
- Kraj: jesenice
Odg: Osemkolesnik za gašenje gozdnih požarov
bolj kot tole gledam bolj se mi zdi da se stvar ne bo izplačala, edina stvar ki bo res dobro izpadla bo , da se bojo študenti res nekaj naučili na praktičnem primeru.
