Pri nas smo se držali naslednje terije glede razporeditve opreme v vozilu:
Kabina:
- 4x IDA + maske (obvezno v kabino, kjub temu, da je potrebno zaradi tega nekaj dodatnega denarja in časa, da prepričaš nekatere ljudi, da je to boljše). Pri nas hvala bogu ni bilo teh problemov z upravnim odborom)
- ročne prenosne svetilke (v kabino smo jih dali zaradi boljšega izkoristka baterij v zimskem času)
- osnovna torba PP
- 2x vrv za notranje napadalce
V kolikor ne bi bile sekire tako nevarne za poškodbe, bi dali v kabino še sekire. Da jih ja ne bi napadalci pozabili v avtu.
L1:
Vrtljiva stena zunaj:
- sekire, sekirice, macole
Vrtljiva stena znotraj:
- hidrantni nastavek (ta nastavek bi po eni strani spadal bolj k črpalki zadaj, vendar ne pri nas, saj imamo v celem požarnem okolišu samo dva podtalna hidranta)
- ključ za podzemni hidrant
- zagozde za podložitev bremen (kljub temu, da nimamo koncesije smo si omislili kopije Webrovih podstavkov za prometne nezgode)
- rezervno gorivo (gorivo bi po eni strani spadalo k agregatu, vendar mislimo, da izpuh in gorivo ne gresta skupaj. Zato smo dali gorivo v L1 boks spodaj
L2:
- elektro agregat (veliko intervencij opravljamo pri poplavah. Takrat je pa dobro, da je takšna oprema na suhem. Da me ne bo sedaj kdo narobe zastopil. Ob poplavah se vozimo po taki vodi samo, če je to res nujno potrebno, drugače lahko prevozi preko vode počakajo do trenutka, ko voda dovolj upade.)
- reflektorji, podaljški, stojalo za reflektorje, ...
L3:
- zgoraj VT navijak 60m 25mm - manjši premer ne pride v poštev, razen če je v vozilu dodaten navijak za gozdne požare. Z manjšim premerom cevi kot 25 mm pa osebno ne bi šel v goreč notranji prostor.
- na sredini dva nivoja tlačnih cevi. Mi smo jih dali v vozilo vsakih po 10 (B in C)
- spodaj armature (C ročniki, B ročnik, oporna kolena, trojak, prehodne spojke, ...)
D1:
Vrtljiva stena zunaj:
- triopani, prva pomoč, bliskavice, deščice za imobilizacijo rok, nog, ...
Vrtljiva stena znotraj:
- rezervne tlačne posode za IDA - 4x
- motorna žaga (glede na to, da do zadnjega trenutka ne veš točno kako bo s prostim prostorom v nadgradnji bi se bilo boilje odločiti za to, da bi dali motorno žago v L1 na vrtljivo steno znotraj. Mogoče bo kdaj sledila sprememba. Sedaj še ne.
- škopci, trak za označevanje nevarnega območja, rezervne verige, orodje za mot. žago, ...
- gasilniki CO2, S, brentača, absorber, pladnji, kaseta z orodjem, ...)
D2:
- armature za peno, penilo v posodah, ... (mi smo se odločili za posamezne posode za gorivo, ker imamo premalo intervencij s potrebo po peni. Ob minimalnih porabah penila iz rezervoarja pa bi namreč nastal problem mešanja starega z novim penilom, če bi hoteli nadoknaditi porabljeno penilo. Če imaš pa kante pa eno kanto porabiš, jo zamenjaš z drugim penilom in je problem rešen)
- vmes je še ena polica, ki je prosta (ta se lahko porabi za razne vrvi, ...)
D3:
- zgoraj NT navijak
- na sredini dva nivoja tlačnih cevi
spodaj armature, ki se poredko rabijo (omejevalec tlaka, sesalni koš, zbiralec, ...) Namesto zbiralca smo šli raje v dvojno polnenje cisterne. O tem v nadaljevanju!
Tlačni izvodi B:
Po en tlačni izvod smo dali na vsako stran zadaj (levo in desno) prevsem zaradi uporabnosti (napad je ponavadi naprej ali pa vstran. Nazaj bolj malokrat vlečemo cevi - saj pri nas je tako). Drug argument je pa pokanje cevi. Kljub tlačnim preizkusom cevi se lahko zgodi da poči cev. In v kolikor ta cev poči pri strojniku vemo kaj je: najmanj kar je lahko je to, da je moker. Če je pa to pozimi pri -20 stopinjah ali pa pri tlaku 10 bar pa vemo pri čem smo.
Zadaj:
- kombinirana črpalka
- polnilni vod - 2x (1x kot polnilni vod s cevjo zgoraj v rezervoar in 1x prosti izliv, ki pride velikokrat prav za iztekanje vode, ko vozilo stoji oz. je ugasnjeno. Če pa potrebujemo dodatni polnilni vod, ga lahko pa tudi uporabimo brez problemov.
- iz prostega izliva se je potegnila tudi pol colska cev, ki je namenjena umivanju rok
- namestil se bo tudi milnik za umivanje rok in držalo za papirnate brisače
- prostor nad črpalko je zaenkrat še neizrabljen. Pri nas je ta prostor ožji, saj imamo reflektor ugreznjen pod nivo vrha nadgradnje. V tem praznem prostoru imamo namen ob priliki namestiti premičen navijak s cevjo cca. 12 mm za gozdne požare. Če imaš premičen navijak lahko najprej uporabiš VT navijak 60 m, potem rezervne VT cevi 60 m in šele nato prenosen navijak s cca. 150-200 m cevi. Na koncu imaš lahko linijo dolgo cca. 320 m, drugače pa samo 200 ali 120 m.
- ključ za nadzemni hidrant
- spojni ključi
- prehodna spojka AB
Zgoraj:
Levi zaboj:
- nahrbtnjače
- sesalne cevi
Desni zaboj:
- vile
- požarne metle
- ruvače
- lopate
- ak
- ...
Desni zaboj zadaj - ta zaboj je potrebno še izdelati!
Ta zaboj bo večjih dimenzij (cca. 1 x 1 m). V ta zaboj bomo lahko dali dimniško metno, reševalni obroč za poplave, ...)
Lestev imamo na desnem zaboju na strehi zaboja!
Pokrov svetlobnega stolpa je prekrit z neprevodno gumo, da v primeru neizoliranih vodnikov ne bi moglo priti do kratkega stika med vodnikom in vozilom.
Dodatna oprema:
- nivokaz vode na stranskih blendah (zelo uoprabna reč predvsem v nočnem času - kljub temu, da mora za vodo skrbeti stroijnik vozila, je dobro če lahko vodja notranjih napadav in pa tudi VI že na daleč vidi koliko vode ima v rezervoarju.
- leteča luč zadaj (8 rumenih luči za usmerjanje prometa) Stikala za vklop v kabini pri šoferju.
- nočna lučka za VI
- miza na sovoznikovem sedežu (na zadnji strani sedeža je nameščena deska, ki ob podrtem sedežu služi kot miza za vodjo intervencije)
- UKV postaja - bolj desno v kabini (z njo dela VI)
- ojačevalec s sirenami - bolj levo v kabini (z njim dela voznik)
- ventil za odpiranje vode v črpalko (ob vklopu črpalke se sam odpre)
Sej je še veliko stvari, ki jih je treba doreči ob naročilu vozila, samo mislim, da bo sedaj to res malo preveč za takšno debato.
To je bilo naše videnje, ki lahko rečem, da se nam je kar uresničilo. Marsikatera stvar nam je pa sigurno ravno tako kot drugim ušla zaradi naglice, ki jo je nadgraditelj imel v zadnjem tednu izdelave. Poveljstvo in še nekaj drugih članov smo bili 6x v MB in v živo dorekli stvari kako in kaj.
Mi imamo dogovor, da če nekam gremo kot poveljstvo društva, da gremo v kompletni delovni obleki. Moram reči, da že na podlagi teh dogovorov nadgraditelji vidijo, kako resni ste. Moram reči, da smo med enim zadnjih obiskov v zadnjem trenutku pobrali v Lj enega člana brez obleke, ker je pač ni imel s seboj v službi. V Mb so nas takoj vprašali če je on sploh z nami ali smo ga kje na ulici pobrali. Ljudje te najprej vzamejo takšnega kot se kažeš navzven, kasneje pa tudi takšnega kot v resnici si. In če si vedno dosleden, mislim, da se gasilcu ni potrebno bati za ugled. Če pa skačejo gasilci s kozarcem okoli in to kažejo še na TV, potem pa res ne more biti bolje kot je.