Domov Novice Povezave Mali oglasi Galerija

Razporeditev opreme v vozilu GVC

Slike gasilskih vozil
Gasilska vozila in zaščitna ter reševalna oprema

Moderator: Janez Tratnik

Pravila foruma
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj

Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.

Objava gobi » 21. julij 2005, 13:37

Ida :arrow:

http://www.gasilci.org/galerija/view_ph ... m65&id=2_8

No recimo če so ida v kabini je dobro da je tam tudi termo kamera :wink:
LP, Robert Kopatin
Ko gredo drugi ven ,gremo mi noter!
Slika
Uporabnikova podoba
gobi
 
Objave: 2235
Registriran: 14. november 2004, 19:04
Lokacija: Wajdušna-Ajdovščina-sin burje

Objava man 14.284 » 21. julij 2005, 13:46

Sam imam mišlenje da naj bo oprema dosegljiva glede na potrebe!

1. Opazil sem pri vozilih za MB Pobrežje, Malečnik... da stoji abosrbent pred gasilnimi aparati.....mislim da je to napaka kr bomo gasilni aparat potrebovali prej in pa takoj v dani situaciji! Abosrbent lahko v veh situacijah počaka!

2. V temi 24/50 PGD Sora sem opazil elektro agregat zraven pa sesalni koš mislim da ni pameto opreme preveč mešati- osebno mislim da naj bojo eliktrične naprave skupaj, skupaj naj bodo vodne aramuture, potem skupaj vse za IDA supaj prva pomoč... zakaj: da se ne lovimo okoli avta ko rabimo določen komplet opreme npr. reflektor, podaljšek in el.agregat.... nabolje 1 box idt
Uporabnikova podoba
man 14.284
 
Objave: 1011
Registriran: 8. januar 2003, 23:25
Lokacija: Zgornja Bistrica

Objava Janez Tratnik » 21. julij 2005, 13:57

Lepo povedano man.

V grobem naj velja (moje videnje).

kabina - dihalni aparati, rezervne jeklenke, prva pomoč, osebna oprema, nosila ...

D1 - razvetljava, označitev mesta nesreče, orodje
D2 D3, L4, Z - oprema za gašenje

L1 - orodje, tehnično reševanje, potopne črpalke
L2 - tehnično reševanje, ekologija

STREHA - lestve, sesalne cevi, monitor, orodje, svetlobni stolp
Lep preostanek dneva vam želim.
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________
Slika
Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
Uporabnikova podoba
Janez Tratnik
moderator
moderator
 
Objave: 2788
Registriran: 7. avgust 2002, 8:47
Lokacija: Dobračeva - Žiri

Objava gobi » 21. julij 2005, 14:03

Kakšen GVC št posadke :?:
LP, Robert Kopatin
Ko gredo drugi ven ,gremo mi noter!
Slika
Uporabnikova podoba
gobi
 
Objave: 2235
Registriran: 14. november 2004, 19:04
Lokacija: Wajdušna-Ajdovščina-sin burje

Objava Oskar » 21. julij 2005, 14:05

Za PGD Malečnik lahko zapišem da je stal hobuk pred gasilnimi aparati. Sedaj smo jih prestavili nad črpalko. Mesto pred gasilniki pa naj ostane prazno saj ko se vračaš iz intervencije ji fino tja odložit kakšno usrano cev da je ne tlačiš v regal.
Kar nekaj stvari smo spremenili iz čisto praktičnih razlogov ki jih pa najdeš po nekaj vajah in intervencijah.
Najbolj rad pa imam naš GVC zato ker ima dva pametna navijaka z katerimi lahko špricamo tudi travniške požare.
Pa še enkrat: pišuka ,"špičalnik " je ime za vozilo VG-GP 1 kot celoto in ne za nizkopretočno -malopremerno VT cev za pranje biciklov. :wink: :D

Drugače pa kapo dol pred Pišuko. Ko se on spravi na avto mu ne uide nič. Res poznavalec. Ne vem zakaj še ni v komisiji GZS. :?: :D

Ja fantje v G. Radgoni se mi kar "smilijo" in naj se pripravijo če ne bo kaj vredu pri GVC Dobračeva.
Pirotehniki so zelo iskani, še posebej ko kaj narobe naredijo !
Uporabnikova podoba
Oskar
Naj forumovec 2004
Naj forumovec 2004
 
Objave: 8401
Registriran: 8. november 2002, 20:59
Lokacija: Malečnik

Objava Peter » 21. julij 2005, 14:09

Pri nas imajo napadalci v L1 orodje (gasilska sekira ipd.), v L2 vrvi in svetilke, v L3 IDA, ki so sicer na žalost nad izpušno cevjo, v L4 pa ročnike, trojak in C cevi. Seveda je tam tudi VT navijak. Na desni strani je vrtljiva stena namenjena električni in podobni opremi, zato imamo za napadalce vse na levi. Ena od prednosti je, da ko vozilo ustavi ob robu ceste napadalca nimata težav pri opremljanju, če je ob cesti strm breg ali kakšen jarek. Slabost je, da ju lahko med opremljanjem na cesti povozi kakšen avto, vendar je to že vprašenje zavarovanja mesta intervencije.
Uporabnikova podoba
Peter
Upravnik
Upravnik
 
Objave: 4860
Registriran: 5. julij 2002, 23:40
Lokacija: Breznica
GE: Zabreznica

Objava Janez Tratnik » 21. julij 2005, 14:12

Oskar je napisal:Ja fantje v G. Radgoni se mi kar "smilijo" in naj se pripravijo če ne bo kaj vredu pri GVC Dobračeva.


Ja, tile so ga pa res najeb..... :lol: :wink:

Oskar, sedaj se učimo pucat avte. Včeraj smo jemali toplo vodo, danes pa tipe šamponov. Jutri bomo imeli na vrsti še gobe in jelenovo kožo. V soboto imamo veselico v nedeljo bomo obravnavali kosmate živali.

Malo heca noooo (DC copy right).
Lep preostanek dneva vam želim.
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________
Slika
Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
Uporabnikova podoba
Janez Tratnik
moderator
moderator
 
Objave: 2788
Registriran: 7. avgust 2002, 8:47
Lokacija: Dobračeva - Žiri

Objava Janez Tratnik » 21. julij 2005, 14:13

gobi je napisal:Kakšen GVC št posadke :?:


osnova naj bo GVC16/25 (GV-V2), tudi GVC 16/15 do neke mere (v glavnem na tri rolete v boku).
Lep preostanek dneva vam želim.
Janez Tratnik, GSM: 041 587 444.
______________________________________
Slika
Kot gasilec se rodiš in večno ostaneš!
Gasilce rajši pokličite prehitro kot prepozno!
Uporabnikova podoba
Janez Tratnik
moderator
moderator
 
Objave: 2788
Registriran: 7. avgust 2002, 8:47
Lokacija: Dobračeva - Žiri

Objava Miha76 » 21. julij 2005, 14:20

Vse lepo in prav pri razporeditvi opreme, a to za GVC 16/25 ali GVC 16/15. V nadgradnji GVC 24/50 pa se nahaja ponavadi nahaja še vse povezano z IDA.

Sam menim da je dobro, če je oprema zložena po sklopih. Je pa potrebno upoštevati, kaj je tisto, kar navadno gasilec prvo potrebuje na intervenciji čim bolj pri roki.

Opazil sem pri parih vozilih navijak v zgornjem delu zadaj, kar je po mojem mnenju bistveno bolje, kot v sredini ali spodaj, saj je vse od navijaka, kar mora gasilec prijeti ročnik oz. konec cevi, ostalo pa se potem izvleče in tako nima smisla, da je cel navijak tisti, preko katerega se moramo nato stegovati po ostalo opremo. Je pa vse odvisno od enote do enote, kakšen naj bo navijak oz. premer cevi. Prav je da izhaja oprema iz potrebe na terenu, torej če je veliko požarov v naravi en navijak z manjšo cevjo, če ne pa oba navijaka enaka.

Je pa dobro razmisliti, kaj in kako razporediti ob izdelavi nadgradnje, je potem potrebna manjša mera improvizacije ob uporabi.
LP
Miha
Uporabnikova podoba
Miha76
 
Objave: 321
Registriran: 29. avgust 2003, 10:40
Lokacija: Kresnice

Objava Uroš Lenarčič » 21. julij 2005, 14:29

Miha76 je napisal:Vse lepo in prav pri razporeditvi opreme, a to za GVC 16/25 ali GVC 16/15. V nadgradnji GVC 24/50 pa se nahaja ponavadi nahaja še vse povezano z IDA.

Sam menim da je dobro, če je oprema zložena po sklopih. Je pa potrebno upoštevati, kaj je tisto, kar navadno gasilec prvo potrebuje na intervenciji čim bolj pri roki.

Opazil sem pri parih vozilih navijak v zgornjem delu zadaj, kar je po mojem mnenju bistveno bolje, kot v sredini ali spodaj, saj je vse od navijaka, kar mora gasilec prijeti ročnik oz. konec cevi, ostalo pa se potem izvleče in tako nima smisla, da je cel navijak tisti, preko katerega se moramo nato stegovati po ostalo opremo. Je pa vse odvisno od enote do enote, kakšen naj bo navijak oz. premer cevi. Prav je da izhaja oprema iz potrebe na terenu, torej če je veliko požarov v naravi en navijak z manjšo cevjo, če ne pa oba navijaka enaka.

Je pa dobro razmisliti, kaj in kako razporediti ob izdelavi nadgradnje, je potem potrebna manjša mera improvizacije ob uporabi.


Miha, lepo si tole napisal, se popolnoma strinjam s tabo.:D
Cogito, ergo sum.

Slika
Uporabnikova podoba
Uroš Lenarčič
 
Objave: 891
Registriran: 28. december 2004, 20:11
Lokacija: PGD Slape-Polje

Re: Razporeditev opreme v vozilu GVC

Objava gapi » 23. julij 2005, 11:07

pišuka je napisal:
NIZKOTLAČNE CEVI
- se pravi cevi B, C in D je najbolje, da se nahajajo na D3 in L3 nekje na sredini (tudi D2 je ustrezno)
Mislim, da se lokacija boksov pravilna, se pravi D3 in L3 (najbolje vsaka vrsta cevi na eni strani), ne strinjam pa se, da naj bodo nekje na sredini, boljša lokacija se mi zdi na vrhu in navijak v sedini, saj če je navijak na vrhu potem pa nizkotlačnih ceveh teče voda po navijaku, ki se odceja od VT navijaka, pa še VT se večkrat rabi kot NT cevi, tako, da je bolje, če je le-ta nižje!!
- dobro je če imate 2 košari za B cevi kamor lahko spravite po 3 B cevi
- vsi, ki imate veliko gozdnih in travniških požarov so zelo uporabne tudi D cevi, saj so lahke in imajo zadovoljiv pretok za gašenje roba požarišča
- če imate VT navijake je dobro imeti še po 2 H cevi na posamezen navijak v primeru podaljšanja. (opomba: podaljšanje H cevovoda naj se izvaja pri vozilu, saj so H cevi pod tlakom zelo trde in nerodne)

HIDRANTNI NASTAVKI Z OPREMO
- idealno mesto je v izvlečljivem predalu nad črpalko (Z), saj s tem največkrat rokuje kar strojnik (vsaj pripravi orodje in to)
Mi imamo našega kar ob črpalki, s tem je dobro izkoriščen prostor ob črpalki, ki je ponavadi neizkoriščen!


Moji komentariji so rdeči!
_____________

Lep pozdrav!

Gašper Mav
http://www.gasilci-lukovica.si
Uporabnikova podoba
gapi
 
Objave: 1841
Registriran: 31. december 2004, 20:51
Lokacija: Lukovica
GE: Lukovica

Re: Razporeditev opreme v vozilu GVC

Objava gapi » 23. julij 2005, 11:20

[quote="pišuka"]
ARMATURE ZA GAŠENJE
- ročniki, trojaki, pahljača, oporna kolena in prehodne spojke sodijo na D3 in L3.
Vsekakor morajo biti vse armature locirane v D3 in L3, mi imamo narejeno posebno vrtljivo poliško na kateri so locirane najbolj pogosto uporabljene armature, še najbolji prostor za armature se mi zdi L3, v D3 naj bi bile samo večje armature, npr. ročniki za peni itd, zakaj tako?, zato da o ročniki razporejeni po sklopih!!

OSTALE GASILSKE ARMATURE
Armature kot recimo, sesalni koš, mreža za sesalni koš, omejilec tlaka pa se lahko da v izvlekljivi predal zadaj nad črpalko (ta oprema se rabi bolj poredko).
V izvlečni pradal nad črpalko, bi od armatur namestil la naprtnječe, saj je za ostale armature dovolj prostora v D3 in L3!!

TEHNIČNO REŠEVANJE
Večino od te opreme lahko daste v L1. Sem spada naslednje orodje. Janez ali lahko obrazložiš, kaj si mislil s tem, po tipizaciji GVC 16/25 nima tehničnega opreme za razliko od GV-V2, vsekakor pa sem mnenja da bi jo nekaj moralo biti, npr. škripci, verige, tirfor, razne verige, zračne blazine itd.!!

PENA IN PENILNA SREDSTVA
- vsekakor zagovarjam vgrajeni rezeroar za peno min. 100 litrov. Potrebno je urediti primerno polnjenje rerervoarja za penilo, če finance niso problem, vsekakor svetujem tlačno polnjenje preko posebne črpalke za penilo, zadostoje pa tudi polnjenje preko strehe, lokacija rezervarja za penilo nad črpalko ali integracija v rezervoar za vodo??
Kdor je že delal s peno ve kako hitro se jo porabi. Predlagam pa vsaj 2 kanti po 20 l (D3), ki lahko pridejo prav pri delu nekje stran od avta.
Dovolj je tudi 1 kanta 25 l penila, lokacija vsekakor D3 spodaj, zaradi ne pretežkega dvigovanja!


Moja razmišljanja so rdeča!
_____________

Lep pozdrav!

Gašper Mav
http://www.gasilci-lukovica.si
Uporabnikova podoba
gapi
 
Objave: 1841
Registriran: 31. december 2004, 20:51
Lokacija: Lukovica
GE: Lukovica

Objava Dušan » 23. julij 2005, 16:01

Jaz osebno ne zagovarjam najbolj teh vgradnih rezervoarjev za penilo ker je potrebno penilo in vodo mešati v črpalki in potem se tega ne znebiš kr tako čeprav se črpalka izpira tud večkrat se zadeva rada začne kljub temu peniti na izlivih!!
Sploh pa če še ima črpalka dodatno možnost vklopa kroženja vode se lahko hitro v paniki zgodi kaj nepredvidljivega in imamo mešanico pene in vode v rezervoarju!!! :shock:

Seveda pa je zadeva s temi kanistri neugodna za primere kjer se potrebuje večja količina penila! In kadar je potrebno uporabit za gašenje monitor pa je neuporabna no razen z prenosnim monitorjem.

Tako da je zadeva nekoliko lažja za poklicne gasilce , ki imajo ponavadi večji avtopark in s tem tudi različne možnosti namestitve penila v vozilo!

Res pa je , da ti kanistri če je penilo v njih zavzamejo veliko uporabnega prostora.
Tehnika nam lajša življenje!
Uporabnikova podoba
Dušan
 
Objave: 1432
Registriran: 27. julij 2003, 22:22
Lokacija: Zgornja Bistrica (Tirgot)

Objava kl23 » 23. julij 2005, 18:37

Pri izdelovanju pene je potrebno imeti enake pretoke na medmešalcih ter ročnikih. Najboljša pena se naredi s medmešalcem na črpalki. Pa ne mi rečt, da se ne da črpalke izprati. Z 2500l vode brez problema! Preverjeno, vsaj pri NH20.
kl23
 
Objave: 78
Registriran: 30. december 2004, 23:23

Objava Dušan » 23. julij 2005, 18:53

Kl 23 nisem napisal da se ne da!! Seveda se, da je pa potrebno to zelo dolgo počet ...in zarad vseh zgoraj omenjenih zadev pač jaz osebno nisem glih zagovornik tega!! Razumljivo pa je da je potrebno imet usklajene vodne armature glede pretokov! Da pa se z navadnim medmešalcem tud naredit dobra pena ni nobene razlike.
Tehnika nam lajša življenje!
Uporabnikova podoba
Dušan
 
Objave: 1432
Registriran: 27. julij 2003, 22:22
Lokacija: Zgornja Bistrica (Tirgot)

NazajNaprej

Nazaj na Vozila in oprema

Kdo je prisoten

Trenutno aktivni uporabniki: Cepi, martin in 6 gostov