To temo odpiram z namenom, da skupaj naredimo razpored opreme v vozilu GVC (ali GV-V2). Kot moderator, si bom vzel privilegij, da bom v prvi post dodajal vse vaše ključne argumente za posamezeno opremo. Za vsak sklop bomo napisali možne logičen prostor v vozilu ter na kratko zakaj je najbolje, da se tam nahaja. Od vas uporabnikov bi prosil, da v postih pokomentirate ali podiskutirate vsako trditev. Različna argumentirana mnenja so zelo dobrodošla. No pa začnimo z naslednjnimi sklopi opreme. Bokse v vozilu bomo razdelili po naslednjem sistemu.
L1 (levo spredaj), L2 (levo na sredini), L3 (levo zadaj), D1 (desno spredaj), D2 (desno na sredini), D3 (desno zadaj), Z (zadaj)
OSNOVNA ZGRADBA VOZILA:
- definitivno nerjaveče jeklo ali aluminij (prihodnost je v aluminiju) saj avto delate za dolgo časa (30 let)
- za ostale dele vozila uporabljajte čim več aluminija (aluminijastih plošč)
- rezeroar za vodo naj bo plastičen saj je lažji, cenovno pa je enak z nerjavečim
- rolete naj bodo z bar lock sistemom (je precej bolj enostaven) in naj se obvezno zaklepajo (če boste avto vozili okoli)
- prostor zadaj pri črpalki naj bo zaprt s preklopnimi vrati (ne z roletami). Taka vrata služijo kot streha ali senca.
-
VGRAJENA ČRPALKA NA ODGONU
- vsekakor nimamo tu kaj izbirat kot v prostoru Z. Črpalka naj ima sistem za delo s peno (FIX-MIX) in varovanje pred pregretjem. Trendi se razvijajo v smeri vedno večjega dela s peno. Zelo velik efekt se doseže pri gašenju z vodo s primešanim penilom brez nastavka za peno na ročniku. Taka mešanica ne izhlapi takoj in ima zato večji efekt. Obvezen visoki tlak kljub propagandi o uporabi nizkega tlaka (hot fire). Vse črpalke so kvalitetne zato me o firmi ne sprašujte. Z nobeno ne boste falili, je pa pomembno, da ima zagotovljen servis.
ELEKTROAGREGAT
- tu se pojavlja v večini primerov na D1 spodaj, kar je zaradi sorazmetno velike teže po moje najbolj pametno
- pojavlja se tudi L2 (GBLJ), prednost tega je, da strojniku ni potrebno okoli vozila, da se ga zažene
- vsekakor naj ima možnost, da deluje tudi v neizvlečeni poziciji, da se ne spotikaš ob njega (tu pri določenih modelih predstavlja problem odvoda dimnih plinov in hlajenja pogonskega motorja)
- moč naj bo najmanj 7 kW (čeprav tipizacija zahteva 5)
- če je le mogoče (in ni predrago) se odločite za zagon elektroagregata iz mesta pri črpalki
PRENOSNA RAZSVETLJAVA Z ELEKTRIČNIMI PODALJŠKI
- D1 (oz, L2, če imate tam elektroagregat)
- ta oprema se rabi manj pogosto in je zato lahko na manj dostopnem mestu (za preklopnimi vrati)
NAVIJAKI
- 2 navijaka na VT (ne več ne manj), premer cevi ne manj kot 24 mm
- lokacija na L3 in D3 zgoraj (s tem pridobite prostor v sredini in spodaj)
- dolžina 60 m z spojkami na priključku na boben (s tem imate možnost spojiti 2 cevi v eno in dobite 120 m dolžine) ter možnost odklopa cevi, če gre recimo vozilo po vodo
- med dilemo o eletričnem ali ročnem pogonu bom dejal samo to, da se oba enako hitro odvijeta, za električni pogon pa obvezno vzemite opcijo stikala na pedal, saj lahko tako navijak navije en sam gasilec brez nevarnosti poškodbe
SVETLOBNI STOLP
- če je v vozilu nameščen dovolj močan agregat predlagam 4x1000 W s posamičnim vklopom reflektorjev. Tako imate lahko osvetljeno celotno površino okoli vozila
- veliko se uporablja tudi kombinacija 2x1000 W z regulacijo vrtenja in višine s pomočjo elektromotorjev (vrtenje tudi ročno). Ta tak sistem je potrebno kar nekaj elektronike, ki pa stolp močno podraži (sam menim, da nima smisla toliko vlagat v stolp pa tudi zakomplicira se vse v primeru popravil)
- omenil bi, da na vozilih brez zračnega kompresora ne uporabljajte jeklenke za dvig stebra. Rajši uporabljajte kompresor (ki ga lahko kupite za 25.000 SIT) in ga priklopite na elektroagregat.
VENTILATOR (DIMOVLEK)
- predlagam mesto D2 ali L1. Zadeva ni pretežka in ne moti če je na D2. Dilemo o tem ali dimovlek ali ventilator smo že obdelali. Predlagam ventilator, če nimate še nič od tega.
NIZKOTLAČNE CEVI
- se pravi cevi B, C in D je najbolje, da se nahajajo na D3 in L3 nekje na sredini (tudi D2 je ustrezno)
- dobro je če imate 2 košari za B cevi kamor lahko spravite po 3 B cevi
- vsi, ki imate veliko gozdnih in travniških požarov so zelo uporabne tudi D cevi, saj so lahke in imajo zadovoljiv pretok za gašenje roba požarišča
- če imate VT navijake je dobro imeti še po 2 H cevi na posamezen navijak v primeru podaljšanja. (opomba: podaljšanje H cevovoda naj se izvaja pri vozilu, saj so H cevi pod tlakom zelo trde in nerodne)
ARMATURE ZA GAŠENJE
- ročniki, trojaki, pahljača, oporna kolena in prehodne spojke sodijo na D3 in L3.
OSTALE GASILSKE ARMATURE
Armature kot recimo, sesalni koš, mreža za sesalni koš, omejilec tlaka pa se lahko da v izvlekljivi predal zadaj nad črpalko (ta oprema se rabi bolj poredko).
HIDRANTNI NASTAVKI Z OPREMO
- idealno mesto je v izvlečljivem predalu nad črpalko (Z), saj s tem največkrat rokuje kar strojnik (vsaj pripravi orodje in to)
GASILNI APARATI
- vsekakor pomembna stvar v vsakem vozilu. Minimalno 3 kom 9 kg ABC in (vsaj) 1 kom 5kg CO2, lahko dodate še Hi-press če imate denar. Prostor se najde v D2. Vsi gasilni aparati so lahko tudi v ležečem položaju.
EKOLOGIJA IN NEVARNE SNOVI
- vsekakor je potrebno imeti 2 hoboka vpojnega peska, 2 metli in vsaj eno do dve kovinski vedri z smetišnico. Ta oprema se naj nahaja v L2, metle so lahko tudi na strehi vozila
- že po tipizaciji pride zraven 2 lovilca olja (L2)
- dokupite lahko še nekaj pivnikov in kake 3 črevesa z opremo za pritrditev. To imate lahko shranjeno v večji posodi za lovljenje nevarnih snovi nekje na vrhu L2.
- predlagam tudi čepe in kajle iz lesa iz mekega lesa (lipa), kar vam lokalni mizar naredi za drobiž. Zraven pride še leseno kladivo in mogoče še kake zaščitne rokavice. To imate lahko v alu zaboju (L2).
OZNAČEVANJE IN SIGNALIZACIJA
- veliko od te opreme se lahko nahaja v podaljšani kabini (triopani, opozorilni trak, loparčki, zastave, blisk luči). S tem prihranite dragoceni prostor v nadgradnji.
TEHNIČNO REŠEVANJE
Večino od te opreme lahko daste v L1. Sem spada naslednje orodje.
PENA IN PENILNA SREDSTVA
- vsekakor zagovarjam vgrajeni rezeroar za peno min. 100 litrov. Kdor je že delal s peno ve kako hitro se jo porabi. Predlagam pa vsaj 2 kanti po 20 l (D3), ki lahko pridejo prav pri delu nekje stran od avta.
DIHALNI APARATI
- Vem da jih je večina kar v kabini, kar je naboljše.
- v nadgradnji predlagam D2 nato L2 (nad kolesom)
- rezervne jeklenke pod sedežno klop v 2. vrsti ali v nadgradnjo za vgrajenimi dihalnimi aparati. Toliko kot imate dihalnih aparatov toliko morate imeti rezervnih jeklenk.