icko je napisal:....... Ne vem če je to čist možno. Vsaj glede na to, da se pozivniki dejansko ne sprožijo ob klicu na 112. Tam je zamika nekaj minut takoj. Tist del, ki pa govori o malo čez minuti na kilometer bi pa lahk držalo. Ampak 1,2 minute plusa. Ne vem.
Nikakor se ne morem strinjati s to izjavo, glede zapisa. Sicer ne vem, kako je v drugih ReCO-jih, ampak na Gorenjskem so pozivniki proženi najkasneje v drugi minuti po sprejetem klicu, tudi, če je operativec sam na izmeni. V kolikor se bo uresničilo, da bi bila dva operativca v eni izmeni, garantiram, da se bo proženje pozivnikov izvedlo v isti minuti, kot je sprejet klic o požaru ali nesreči. To pa zato, ker "drugi" operativec po poslušanju klica, že takoj, ko sliši za kaj se gre, pregleda, katero PGD je pristojno za sporočeni kraj požara ali nesreče in takoj vpiše podatke v pozivnik in tega sproži. Prvi operativec pa ima čas in sprejema klice in pridobiva dodatne informacije ali odgovarja, da so gasilci že na poti, oziroma obvešča gasilce na poti z novimi podatki.
Če je le en operativec na izmeni, je normalno, da pobere kar najbolj nujne podatke, nato se spravi k pisanju zapisa v pozivnik. Ker pa za posamezen požar ali nesrečo, kliče veliko ljudi, je potrebno dokončati zapis v računalnik za proženje pozivnikov in nato sprožiti oddajo. Pri tem je prisiljen, da ne dviga več telefona, dokler ne odda zapisa in sproži pozivnike. Vendar kaj se dogaja pri tem? Nihče se ne zaveda, da se za en dogodek, ki je malce bolj opazen v okolici, lahko sprejema telefonske klice tudi do 4 ali več minut. Torej, ko operativec dobi dovolj kvalitetne podatke, preneha z dviganjem telefona, to pa povzroči zgražanje pri ljudeh, ki ne dobijo čisto takoj povezave s 112 in takoj padajo pripombe, zakaj le so, saj so tko leni, da se jim še telefona ne da dvigati ......
Podal bi še eno zadevo, ki naj bi se "prijela" kot obveza, za še bolj kvalitetno ukrepanje:
Ob intervenciji, naj bi vsa društva, ki izpeljejo na intervencijo, po radijski postaji sporočila ReCO-ju izvoz. Ko pridejo na kraj požara, se samo pove, da so prispeli. Po malce daljšem času, glede na obseg intervencije, pa naj bi eden od gasilcev, določen s strani vodja inetrvencije ali vodja intervencije podal telegrafsko oceno, kaj se dogaja na kraju požara ali nesreče in kakšna je situacija. Da je potrebno po ugotovitvi, da se potrebujejo dodatni gasilci (domači, za sosednja društva pa določi vodja intervencije katera), obvesti ReCO takoj, verjetno ni potrebno posebej povdarjati.
Seveda, pa se na koncu sporoči, da je intervencija zaključena in se vračajo v gasilski dom.
Le hudiča zakaj to?
V ReCO moramo vedeti, da je pristojno gasilsko društvo izvozilo na intervencijo, v nasprotnem slučaju, se po določenem času aktivira sosednje društvo.
Med vožnjo se lahko tudi gasilcem marsikaj pripeti in če nastanejo kakršni koli vzroki, da gasilci ne morejo priti na kraj požara ali nesreče, mora ReCO v najkrajšem času aktivirati sosednje društvo.
Grobe podatke po določenem času, potrebujemo, da obveščamo še ostale pristojne službe, ki morajo biti obveščene o izrednih dogodkih. Ne more operativec naprimer obveščati inšpektorja za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, kot, da gori hiša, verjetno bo pogorela streha, drgač pa ni nč hudga.
Da so gasilci zaključili z intervencijo, pomeni, da bodo vsak čas v domu kjer bodo urejali opremo, vendar že pripravljeni za nove intervencije.
Torej dobro sodelovanje med gasilci in ReCO-ji, naj bi posledično odražala tudi bolj kvalitetno delo in zaupanje eden do drugega, kar pa sploh ni tako zanemarljivo.
In moram prav pohvaliti nekatera PGD na Gorenjskem, ki ta sporočanja izvajajo že kar rutinsko.