Stran 1 od 6

Razporeditev opreme v vozilu GVC

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 8:52
Janez Tratnik
To temo odpiram z namenom, da skupaj naredimo razpored opreme v vozilu GVC (ali GV-V2). Kot moderator, si bom vzel privilegij, da bom v prvi post dodajal vse vaše ključne argumente za posamezeno opremo. Za vsak sklop bomo napisali možne logičen prostor v vozilu ter na kratko zakaj je najbolje, da se tam nahaja. Od vas uporabnikov bi prosil, da v postih pokomentirate ali podiskutirate vsako trditev. Različna argumentirana mnenja so zelo dobrodošla. No pa začnimo z naslednjnimi sklopi opreme. Bokse v vozilu bomo razdelili po naslednjem sistemu.
L1 (levo spredaj), L2 (levo na sredini), L3 (levo zadaj), D1 (desno spredaj), D2 (desno na sredini), D3 (desno zadaj), Z (zadaj)

OSNOVNA ZGRADBA VOZILA:

- definitivno nerjaveče jeklo ali aluminij (prihodnost je v aluminiju) saj avto delate za dolgo časa (30 let)
- za ostale dele vozila uporabljajte čim več aluminija (aluminijastih plošč)
- rezeroar za vodo naj bo plastičen saj je lažji, cenovno pa je enak z nerjavečim
- rolete naj bodo z bar lock sistemom (je precej bolj enostaven) in naj se obvezno zaklepajo (če boste avto vozili okoli)
- prostor zadaj pri črpalki naj bo zaprt s preklopnimi vrati (ne z roletami). Taka vrata služijo kot streha ali senca.

-


VGRAJENA ČRPALKA NA ODGONU
- vsekakor nimamo tu kaj izbirat kot v prostoru Z. Črpalka naj ima sistem za delo s peno (FIX-MIX) in varovanje pred pregretjem. Trendi se razvijajo v smeri vedno večjega dela s peno. Zelo velik efekt se doseže pri gašenju z vodo s primešanim penilom brez nastavka za peno na ročniku. Taka mešanica ne izhlapi takoj in ima zato večji efekt. Obvezen visoki tlak kljub propagandi o uporabi nizkega tlaka (hot fire). Vse črpalke so kvalitetne zato me o firmi ne sprašujte. Z nobeno ne boste falili, je pa pomembno, da ima zagotovljen servis.

ELEKTROAGREGAT
- tu se pojavlja v večini primerov na D1 spodaj, kar je zaradi sorazmetno velike teže po moje najbolj pametno
- pojavlja se tudi L2 (GBLJ), prednost tega je, da strojniku ni potrebno okoli vozila, da se ga zažene
- vsekakor naj ima možnost, da deluje tudi v neizvlečeni poziciji, da se ne spotikaš ob njega (tu pri določenih modelih predstavlja problem odvoda dimnih plinov in hlajenja pogonskega motorja)
- moč naj bo najmanj 7 kW (čeprav tipizacija zahteva 5)
- če je le mogoče (in ni predrago) se odločite za zagon elektroagregata iz mesta pri črpalki

PRENOSNA RAZSVETLJAVA Z ELEKTRIČNIMI PODALJŠKI
- D1 (oz, L2, če imate tam elektroagregat)
- ta oprema se rabi manj pogosto in je zato lahko na manj dostopnem mestu (za preklopnimi vrati)

NAVIJAKI
- 2 navijaka na VT (ne več ne manj), premer cevi ne manj kot 24 mm
- lokacija na L3 in D3 zgoraj (s tem pridobite prostor v sredini in spodaj)
- dolžina 60 m z spojkami na priključku na boben (s tem imate možnost spojiti 2 cevi v eno in dobite 120 m dolžine) ter možnost odklopa cevi, če gre recimo vozilo po vodo
- med dilemo o eletričnem ali ročnem pogonu bom dejal samo to, da se oba enako hitro odvijeta, za električni pogon pa obvezno vzemite opcijo stikala na pedal, saj lahko tako navijak navije en sam gasilec brez nevarnosti poškodbe

SVETLOBNI STOLP
- če je v vozilu nameščen dovolj močan agregat predlagam 4x1000 W s posamičnim vklopom reflektorjev. Tako imate lahko osvetljeno celotno površino okoli vozila
- veliko se uporablja tudi kombinacija 2x1000 W z regulacijo vrtenja in višine s pomočjo elektromotorjev (vrtenje tudi ročno). Ta tak sistem je potrebno kar nekaj elektronike, ki pa stolp močno podraži (sam menim, da nima smisla toliko vlagat v stolp pa tudi zakomplicira se vse v primeru popravil)
- omenil bi, da na vozilih brez zračnega kompresora ne uporabljajte jeklenke za dvig stebra. Rajši uporabljajte kompresor (ki ga lahko kupite za 25.000 SIT) in ga priklopite na elektroagregat.

VENTILATOR (DIMOVLEK)
- predlagam mesto D2 ali L1. Zadeva ni pretežka in ne moti če je na D2. Dilemo o tem ali dimovlek ali ventilator smo že obdelali. Predlagam ventilator, če nimate še nič od tega.

NIZKOTLAČNE CEVI
- se pravi cevi B, C in D je najbolje, da se nahajajo na D3 in L3 nekje na sredini (tudi D2 je ustrezno)
- dobro je če imate 2 košari za B cevi kamor lahko spravite po 3 B cevi
- vsi, ki imate veliko gozdnih in travniških požarov so zelo uporabne tudi D cevi, saj so lahke in imajo zadovoljiv pretok za gašenje roba požarišča
- če imate VT navijake je dobro imeti še po 2 H cevi na posamezen navijak v primeru podaljšanja. (opomba: podaljšanje H cevovoda naj se izvaja pri vozilu, saj so H cevi pod tlakom zelo trde in nerodne)

ARMATURE ZA GAŠENJE
- ročniki, trojaki, pahljača, oporna kolena in prehodne spojke sodijo na D3 in L3.

OSTALE GASILSKE ARMATURE
Armature kot recimo, sesalni koš, mreža za sesalni koš, omejilec tlaka pa se lahko da v izvlekljivi predal zadaj nad črpalko (ta oprema se rabi bolj poredko).

HIDRANTNI NASTAVKI Z OPREMO
- idealno mesto je v izvlečljivem predalu nad črpalko (Z), saj s tem največkrat rokuje kar strojnik (vsaj pripravi orodje in to)

GASILNI APARATI
- vsekakor pomembna stvar v vsakem vozilu. Minimalno 3 kom 9 kg ABC in (vsaj) 1 kom 5kg CO2, lahko dodate še Hi-press če imate denar. Prostor se najde v D2. Vsi gasilni aparati so lahko tudi v ležečem položaju.

EKOLOGIJA IN NEVARNE SNOVI
- vsekakor je potrebno imeti 2 hoboka vpojnega peska, 2 metli in vsaj eno do dve kovinski vedri z smetišnico. Ta oprema se naj nahaja v L2, metle so lahko tudi na strehi vozila
- že po tipizaciji pride zraven 2 lovilca olja (L2)
- dokupite lahko še nekaj pivnikov in kake 3 črevesa z opremo za pritrditev. To imate lahko shranjeno v večji posodi za lovljenje nevarnih snovi nekje na vrhu L2.
- predlagam tudi čepe in kajle iz lesa iz mekega lesa (lipa), kar vam lokalni mizar naredi za drobiž. Zraven pride še leseno kladivo in mogoče še kake zaščitne rokavice. To imate lahko v alu zaboju (L2).

OZNAČEVANJE IN SIGNALIZACIJA
- veliko od te opreme se lahko nahaja v podaljšani kabini (triopani, opozorilni trak, loparčki, zastave, blisk luči). S tem prihranite dragoceni prostor v nadgradnji.

TEHNIČNO REŠEVANJE
Večino od te opreme lahko daste v L1. Sem spada naslednje orodje.


PENA IN PENILNA SREDSTVA
- vsekakor zagovarjam vgrajeni rezeroar za peno min. 100 litrov. Kdor je že delal s peno ve kako hitro se jo porabi. Predlagam pa vsaj 2 kanti po 20 l (D3), ki lahko pridejo prav pri delu nekje stran od avta.

DIHALNI APARATI
- Vem da jih je večina kar v kabini, kar je naboljše.
- v nadgradnji predlagam D2 nato L2 (nad kolesom)
- rezervne jeklenke pod sedežno klop v 2. vrsti ali v nadgradnjo za vgrajenimi dihalnimi aparati. Toliko kot imate dihalnih aparatov toliko morate imeti rezervnih jeklenk.

Re: Razporeditev opreme v vozilu GVC

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 10:27
Peter
Jaz tudi upam, da bomo dokončali tole večkrat začeto in nikoli dokončano zgodbo.

pišuka je napisal:ELEKTROAGREGAT
- pojavlja se tudi L2 (GBLJ), prednost tega je, da strojniku ni potrebno okoli vozila, da se ga zažene
Glede na to, da je strojnik stalno pri vozilu se mi zdi bolje, da enkrat naredi dva koraka več (dobesedno) za zagon in da je potem malo bolj oddaljen od izpušnih plinov. Sicer pa tudi montaža stikala za daljinski zagon pri črpalki ne bi bil noben problem. Seveda bi bilo treba pri tem poskrbeti ne samo za odvod izpušnih plinov, ampak tudi za ustrezno hlajenje agregata.

pišuka je napisal:- moč naj bo najmanj 7 kW (čeprav tipizacija zahteva 5)
Se strinjam, ker ti pri 5kW že pri uporabi vseh reflektorjev ne ostane nič moči za ostale porabnike.

pišuka je napisal:NAVIJAKI
- 2 navijaka na VT (ne več ne manj), premer cevi ne manj kot 24 mm
Vsekakor bi predlagal 100m VT navijak z manjšim in 50m z večjim premerom cevi, seveda s spojkami na strani navijaka. Manjši primer pride v poštev za travniške požare (manjša teža, lažje manevriranje), večji pa tudi za kaj večjega (večji pretok). Pri tem je treba vedeti, da je običajna zmogljivost VT črpalk 400l/min.

Re: Razporeditev opreme v vozilu GVC

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 10:47
gobi
pišuka je napisal:
ELEKTROAGREGAT
- tu se pojavlja v večini primerov na D1 spodaj, kar je zaradi sorazmetno velike teže po moje najbolj pametno
- pojavlja se tudi L2 (GBLJ), prednost tega je, da strojniku ni potrebno okoli vozila, da se ga zažene
- vsekakor naj ima možnost, da deluje tudi v neizvlečeni poziciji, da se ne spotikaš ob njega (tu pri določenih modelih predstavlja problem odvoda dimnih plinov)
- moč naj bo najmanj 7 kW (čeprav tipizacija zahteva 5)
Osebno sem za vgradne agregate prek odgona vsekakor se strinjam da mora biti agregat v L1 ali L2 da je vozniku-strojniku vedno pri roki ( http://www.gasilci.org/galerija/view_ph ... m65&id=2_2 ) :!:Pri vgradnih te pa lahko kaj oskubijo prizvajalci Npr. Lohr je za prenos komandne plošče z desne na levo zaračunal 20.000 šilingov (v HTV) 8) PRENOSNA RAZSVETLJAVA Z ELEKTRIČNIMI PODALJŠKI
- D1 (oz, L2, če imate tam elektroagregat)
- ta oprema se rabi manj pogosto in je zato lahko na manj dostopnem mestu (za preklopnimi vrati)
:arrow: http://www.gasilci.org/galerija/view_ph ... 65&id=2_13
NAVIJAKI
- 2 navijaka na VT (ne več ne manj), premer cevi ne manj kot 24 mm
- lokacija na L3 in D3 zgoraj (s tem pridobite prostor v sredini in spodaj)
- dolžina 60 m z spojkami na priključku na boben (s tem imate možnost spojiti 2 cevi v eno in dobite 120 m dolžine) ter možnost odklopa cevi, če gre recimo vozilo po vodo
- med dilemo o eletričnem ali ročnem pogonu bom dejal samo to, da se oba enako hitro odvijeta, za električni pogon pa obvezno vzemite opcijo stikala na pedal, saj lahko tako navijak navije en sam gasilec brez nevarnosti poškodbe
:arrow: L3 :arrow: http://www.gasilci.org/galerija/view_ph ... 65&id=2_14
Je pa možno tudi zadaj :arrow: http://www.gasilci.org/galerija/view_ph ... m65&id=2_5



Z mojim rdečim dodatkom :!: :!:

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 10:53
Janez Tratnik
GOBI:
Elektroagregat na odgonu je daleč najboljša rešitev vendar po mojih podatkih tega nihče ne zna narediti (lahko se motim) če pa bi to dal delat v tujino pa cena skoči v višave. Tu predstavlja problem število vrtljajev na odgonu. Dejansko morajo biti enakomerni. To je možno rešiti recimo z hidropogonom (cena??).

PETER:
Navijak z manjšim premerom cevi (t.i. špičalnik) ne zagovarjam preveč. Samo za gašenje gozdnih požarov ali kant za smeti ga ne bi dajal gor. Pri tako majhnem premeru cevi so izgube že kar velike, pretoki pa majhni, čeprav črpalka da dovolj vode od sebe (pretoka). Za vaše vozilo predlagam, da daste H priklop k črpalki in kupite recimo 4 H cevi in ročnik in imate kljub malemu premeru cevi na navijaku še vedno možnost gašenja z dvema ročnikoma na normalni pretok. Pač izhod v sili. Bolje pa je, če bi imeli v nadgradnji več H cevi malega premera (16-20 mm) s špičalnikom na koncu in oba navijaka enakega premera. Trije navijaki pa se cenovno ne splačajo. Za ceno navijaka dobiš že cel kup cevi in opreme.

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 11:14
Dušan
Tukaj je primer dobre razporeditve opreme.....no vsaj meni je všeč mogoče bi morali kaj še malenkostno spremeniti.....http://www.pgdmaribor-pobrezje.si/iveco.htm

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 11:25
gobi
VT cev lahko kupiš še eno za rezervo in jo daš na streho :arrow:
http://www.gasilci.org/galerija/view_ph ... 65&id=2_16

No če daš Na GVC agregat na odgon mora biti tudi odgon dvojen in vsak s svojimi obrati :!: :!:
Če se ne motim ima GRS Kranj na petki gumb za uravnavo obratov na komandni ploščio agregata (50 Hz) :wink:

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 11:25
Janez Tratnik
Dušan je napisal:Tukaj je primer dobre razporeditve opreme.....no vsaj meni je všeč mogoče bi morali kaj še malenkostno spremeniti.....http://www.pgdmaribor-pobrezje.si/iveco.htm


Dušan takih 'dobrih' razporeditev opreme imam jaz ene 1000 slik. To nas v tej temi ne zanima. Želim namreč, da o vsakem sklopu opreme nastane diskusija in izvlečke bom dal v prvi post.

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 11:45
Dušan
Verjamem, da maš ogromno slikc si kr predstavljam od kod izvirajo! Sam nevem če se bo v tej diskusiji dalo odkrit toplo vodo mislim, da so v tujini le v ospredju in v njihovih vozilih je že težko kaj boljše narediti. Razen tega kar pač gre za okus posameznika!!? :D

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 12:05
gasilec77
GD Ljutomer: GVC 16/25

KABINA:
5x maglite luči
4x dihalni aparati vgrajeni v sedeže,
2x zastavica za vodenje inetrvencije,
2x lopar stop navaden
pod sedežem rezervne jeklenke,
ferno nosila,
čelada za motorno žago,
folija za pokrivanje trupel
3x čelade za reševalce


L1:
komplet weber hidraulikum, z vso pripadajočo opremo,
1x motorna žaga, z posodo za bencin
2x lopata
1x kramp
3x lomilka
1x ročna žaga
1x kaseta z orodjem
1x klešče
1x škripec
1x škopec

L2:
4x posode za chem-sorb,
1x vitla(3 tonska),
1 komplet začščita za airbag( veliki, mali)
2x jeklena vrv fi 8
2x jeklena vrv fi 16
1x rezervne škarje weber hidraulikum
1x podpornik
1x rollglis
1x ročna črpalka weber hidraulikum,
1x deka (koca),
2x "gurtne"
4x reševalne vrvi
1x škatla prve pomoči

L3:
navijak z hitronapadalno cevjo 50 m, fi 25
8x b cev
2x turbomatik
1x omejevalec tlaka
2x ročnik na zasun
2x navadni ročnik
1x hidrantni nastavek s ključem
2x prehodna spojka B/C
1x trojak
1x dvojak

Zadaj:
čpralka Ziegler
predal "1":
3x ročniki za peno
1x cev za polnenje cisterne
1x ključ za nadzemni hidrant
1x medmešalec s cevjo
predal "2":
reševalna blazina
ked
vakumske upornice

D1:
elektroagregat Rugerinni 12,6 kwa
2x reflektorja 1000 w, z nosilcema
2x elektro podaljšek 50 metrov
1x elektro podaljšek 25 metrov
2x utripajoča rumena luč
2x triopan znak,
1x lopar STOP svetleči
10x stožci
2x rezervna prenosna luč toplux

D2:
2x ročna gasilna aparata S9
1x CO2 5kg
2 kompleta rezervne zaščitne obleke
1x tempest
1x vedrovka

D3:
hitro napadalna cev 100 metrov
8x cev C
3x posoda za penilo 20 litrov


streha:
1x trodelna lestev
4x sesalna cev
4x požarna metla
1x odpiralec kanalov
3x kramp
2x metle za čiščenje ceste...,
pnevmatski steber z 2 reflektorjema 1000 w

Upam, da nisem preveč zakomliciral, res je malo na dolgo.....
Upam, da mi je uspelo vstavit slike GVC-ja, Slike so, ko smo imeli obisk vrteca Ljutomer, ker smo v MPV v letu 2004....

lep pozdrav iz Ljutomera

dušan

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 12:20
Janez Tratnik
Prosim vas, da napišete zakaj ste določeno opremo postavili na določeno mesto.
Hočem namreč, da diskutiramo zakaj določen kos opreme postaviti na določeno mesto.

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 12:28
Andraž
Pišuka je napisal:


GOBI:
Elektroagregat na odgonu je daleč najboljša rešitev vendar po mojih podatkih tega nihče ne zna narediti (lahko se motim) če pa bi to dal delat v tujino pa cena skoči v višave. Tu predstavlja problem število vrtljajev na odgonu. Dejansko morajo biti enakomerni. To je možno rešiti recimo z hidropogonom (cena??).



Novi kamniški TV2-D ima generator priklopljen na odgon (če se ne motim okrog 20kVA) Nadgradnjo pa veš kdo je delal. Vozilo sem videl na dnevu odprtih vrat izdelovalca nadgradnje. Res pa je tudi, da je podaljšano kabino izdelalo drugo podjetje, ki je podizvajalec znanega avstrijskega podjetja. Tako da so lahko imeli tudi oni prste vmes.

L.P. Andraž

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 12:36
Janez Tratnik
Andraž poznam zadevo. Vozilo ima dva odgona (hidravlična črpalka za hiab in el. generator). Ni pa generator montiralo podjetje, ki je delalo nadgradnjo.
So pa vgrajeni generator imeli tudi karoseristovi TAM-i za tehnično reševanje. Zadevo se da urediti. Problem je bolj v ceni kot izvedbi.

Mogoče bi bila to lahko nova tema. Dajmo se držat obstoječe.

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 12:56
gasilec77
No, narobe sem razumel..... lahko izbrišete moj prejšnji post.... Zakaj agregat na desni strani???... ker avtomobil vedno tako postavimo, da ni tako hrupno, da se vsaj malo slišimo.... Agregat pač vžge sopotnik v tovornjaku......

Če še sedaj nisem razumel.... se opravičujem, pa lahko mirne dušce zbrišete...

:D :D :D

lp iz ljutomera


dušan :D

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 13:07
Janez Tratnik
Gasilec super za razlago o agregatu. Sedaj pa kar naprej. Opreme v vozilu imate še veliko. :wink:

lp

ObjavaObjavljeno: 21. julij 2005, 13:08
Tomkat
Elektroagregat :arrow: L1 spodaj
- bolj na relaciji voznika/strojnika
- spodaj :arrow: lažje premeščanje; L1 zato ker L2 običajno nima opcije spodaj
Svetlobni stolp :arrow: L2 - bližina agregata (vsaj pri nas je tako)

Nismo omenili namestitve IDA.
Vem da jih je večina kar v kabini. V kolikor ne pa:
Opcija je D1, večina posadke in vodja vozila izstopajo na desni strani in je tako najbližje.