Stran 1 od 2

Gasilski vlak

ObjavaObjavljeno: 13. april 2005, 2:41
Lovro
Predstavljam vam gasilsko-reševalni vlak, ki ga je za švicarske železnice izdelalo izdelalo podjetje Windhoff http://www.windhoff.de/

Vlak je namenjen reševanju v predorih in na odprtih površinah. Sestavljen je iz treh do štirih vagonov. Vsi vagoni imajo lasten pogon in zagotovljeno avtonomno delovanje motorjev v zadimljenem področju, pravtako imajo sistem za oskrbo z zrakom za dihanje posadke. Preko vseh vagonov je napeljan cevovod, ki se napaja iz gasilskega vagona, na vseh kabinah je vgrajen vodni monitor, na prednji strani pa šobe za ustvarjanje vodne zavese in C spojke za nadaljne napade.
Gasilski vagon in vagon za opremo sta fiksno speta, medtem, ko je reševalni vagon prost in služi za odvoz ponesrečencev iz nevarnega območja. Lahko se doda dva reševalna dela.

Reševalni vagon ima v opremi reševalno opremo za oskrbo poškodovancev. Vgrajen ima sistem za ustvarjanje nadtlaka, ki preprečuje vhajanje dima. V reševalni vagon gre 9 poškodovancev na nosilih, ali 70 stoječih potnikov.

Gasilski vagon ima svojo kabino in se lahko uporablja kot komandno vozilo. Monitor na strehi se lahko daljinsko upravlja iz kabine. Pogonski del s črpalko je vgrajen na drugi strani vozila. Kapaciteta črpalke je 6000l pri 10bar. Rezervoar iz nerjavečega jekla ima kapaciteto 50m^3, pravtako ima razervar za penilo, ki ima kapaciteto 100l in CAFS (compressed air foaming system) napravo.

Vagon za opremo ima vgrajen kompresor zmogljivosti 1000l pri 300bar za polnjenje praznih tlačnih posod po izvedeni akciji. Agregat za elektriko ima moč 50kW. V vagonu za opremo je tudi vsa ostala reševalna oprema.

maksimalna hitrost: 100km/h
teža: 234 / 306t 3 oz. 4 členska
moč:1250 – 1900 kW 3 oz. 4 členska
dolžina: 59m 80m 3 oz. 4 členska

http://www.windhoff.de/e/wh/akt/pre/092.htm

LP, Lovro

ObjavaObjavljeno: 13. april 2005, 15:18
jernejček
Lep pozdrav!

Hm zelo zanimivo, spet sem zvedel nekaj novega :wink:

O

ObjavaObjavljeno: 13. april 2005, 22:07
flashover
Dobra ideja :!: za gasilce na primorskem samo malo izbolšav bi rabu pa bi blo olajšano gašenje, prav tam kjer je za gasilce nedostopno (nekateri odseki ob progi ) 8)

ObjavaObjavljeno: 13. april 2005, 22:32
Ico
Čeprav pravijo, da smo Švica v melem, lahko o kaj takšnem le sanjamo. Rabili pa bi..... a ne?
Mislim, da imajo SŽ samo nekaj vagonov ( ali vagon ), ki je za silo opremljen za reševanje ob železniških nesrečah. O gasilskem vlaku sigurno ne razmišljajo, saj bi še požare, ki jih povzročajo najraje zanikali, če ne bi našli dokaze - odpadle zavorne obloge.

ObjavaObjavljeno: 13. april 2005, 23:58
Lovro
Slovenske železnice imajo "intervencijski vlak", ki je sestavljen iz dvigal nostlnosti 120t, vagona za posadko in vagona za opremo.
Pred leti je bil na Jesenicah stacioniran vlak za reševanje v tunelih, sestavljen iz vagona za opremo, posadko in prostora za poškodovance, ter nizkih ploskih vagonov na katere se naloži gasilska vozila. Ne vem če zadeva sploh še obstaja.

ObjavaObjavljeno: 14. april 2005, 7:36
mihael
Lovro reževalni vagon in vagoni za vozila so še vedno na ž.p. Jesenice, saj je ta oprema namenjena izključno rešavanju v tunelu, ki povezuje Avstrijo in Slovenijo (Rosenbach - Jesenice). Sam sem že bil v tem vagonu, vem da ima ogromno dihalcev, kakšne druge opreme pa se ne spomnim.
Več bi sigurno lahko povedal kdo od gasilcev iz GARS-a - mogoče Milan?

Z gasilskim pozdravom:

NA POMOČ!

ObjavaObjavljeno: 14. april 2005, 15:50
gobi
Kaj pa kakšne slike o tem vagonu :?:

ObjavaObjavljeno: 15. april 2005, 8:52
Uroš Lenarčič

ObjavaObjavljeno: 15. april 2005, 11:08
Lovro
Zanimive dvoživke, ni kaj!

To bi lahko bila zanimiva rešitev za gašenje požarov ob progi. Vozilo bi bilo opremljeno za gašenje požarov v naravi, poleg tega bi imelo še možnost vtirjenja na železniško progo. S tem bi lahko prišli do nedostopnih mest ob progi in zelo olajšali gašenje. Da bi železniški promet potekal brez večjih zamud, bi ob progi lahko uredili mesta na katerih bi vozilo umaknilo s proge in s tem omogočilo promet.

S tem bi bil volk skoraj sit in ovca ne preveč izmučena.

Spodaj pa objavljam še eno sliko reševalnega vlaka z Jesenic.

LP, Lovro

ObjavaObjavljeno: 15. april 2005, 11:18
Uroš Lenarčič
Samo nekaj me zanima, v kolikšnem času se na zgornji vlak naložijo vozila in kako? Nakladalna rampa? :?:

ObjavaObjavljeno: 15. april 2005, 13:41
Mitja Gregorič
Rampa....oz. podest z katerega vozila z bočne strani zapeljejo na vagon....
... to gre kar hito ...

na ta način smo tudi mi že večkrat gasli požare ob železnici (štanjel-Branik) ker drugače ni bilo dostopa .... :wink:

ObjavaObjavljeno: 15. april 2005, 13:44
Tona
Mislim , da bi bila nakladalna rampa kar v redu . Če se spomnim leta nazaj je JLA tudi nalagala razna vozila na vlake na rampi na Studencih .

ObjavaObjavljeno: 16. april 2005, 9:50
MICKA
Reševalni vagon na Jesenicah ima veliko pomanjkljivosti saj ga je močno povozil čas.
IDA v vagonu - stari Medi, ki niso več uporabni
V vagonu je komplet hidravlike za posredovanje v železniških nesrečah.
Vagon nima sistema nadtlaka ki bi preprečeval vdor dima.
Nakladalna rampa je čelna vendar je čas nakladanja dolg saj vagona ne stojita ob nakladalni rampi ampak na ž.p.


LP

ObjavaObjavljeno: 17. april 2005, 8:14
Ico
Naše izkušnje iz vaje Vlak 2001: nakladanje traja kar dolgo - če bi bila nesreča, kar predolgo. Pa še malo adrenalina in minute so ure.

ObjavaObjavljeno: 17. april 2005, 9:17
Urban
Zanima me kakšen je pogon na posamezdnih vagonih, ki imajo lasten pogn.
Dizel-električni, dizel-hidravlični ali pogonski motor neposredno poganja osi?

LP Urban