Podvozje za GVC 16/25

Gasilska vozila in zaščitna ter reševalna oprema

Moderator: Janez Tratnik

Pravila foruma
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj

Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.
kmhslo
Prispevkov: 278
Pridružen: 3. Junij 2008, 22:22

Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a kmhslo »

V prihodnjem letu imamo plan nabaviti vozilo GVC 16/25 in smo se začeli zanimati za primerna podvozja.
Katera so na trgu primerna za to vozilo in kakšne so okvirne cene. Trenutne želje/zahteve imamo da je 4x4 pogon,avtomatski menjalnik, enojna kabina.
Trenutno imamo ogledana

Mercedes Benz Atego 1328
MAN TGM 13/290
MAN TGM 18/340

Volvo FMX

Scania,renault pa kolikor videno do sedaj samo z dvojnimi kabinami.
Uporabniški avatar
Matej B.
Prispevkov: 1138
Pridružen: 30. Julij 2002, 23:39
GE: Ptuj / Tržec
Kraj: Ptuj - Tržec
Kontakt:

Odg: Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a Matej B. »

Priporočam, da vzamete: MAN TGM 13.290 4x4 BL FW, avtomatski menjalnik, motor po standardih Euro 5 (ki je brez AdBlue sistema).

Največja dovoljena masa pri tem podvozju je 15.500kg ali tudi 16.000kg. Sedaj po novi Tipizaciji gasilskih vozil se tudi vedno več PGD-jev odloča za rezervoar kapacitete 3.000 litrov vode (tipizacija: od 2.000 - 3.000 litrov vode).

To je trenutno najbolj aktualno podvozje za GVC-16/25 v SLO zadnjih 5-6 let. In še več jih bo.
"Teorija brez prakse je kot voz brez akse!!!"
gasilec36
Prispevkov: 54
Pridružen: 2. December 2012, 10:41
GE: Kozje

Odg: Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a gasilec36 »

Vse se začne in konča pri denarju,če imate "dovolj" denarja bi vam priporočal MAN 18-340 ali pa res mogoče volvo fmx,mi imamo takšno nadgradnjo na MAN TGM 13-290 euro 5 4x4 ročni menjalnik,pa vleče v hrib brez problema je pa res,če boste dali cisterno z 3000 litri vode vam priporočam močnejši motor,če vam pa finance omogočajo,pa se pozanimajte za volvota koliko je dražji od mana,ker tisti,ko vam bo delal nadgradnjo vam bo sigurno hotel dati ali MAN ali MERCEDES ATEGO da lahko pol drago računajo.


lp martin
Uporabniški avatar
Dejan B
Prispevkov: 129
Pridružen: 30. Avgust 2006, 10:14
GE: Žetale
Kraj: Žetale
Kontakt:

Odg: Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a Dejan B »

Ker je debata o podvozjih za Gvc 16/25, in smo v podobnem procesu, me zanima katero varianta se bolje obnese, podaljšana kabina, ali da je kabina v sklopu nadgradnje. Ker so določene prednosti in slabosti, pri enem in drugem.

Lp,
Dejan B!
Na Pomoč!
http://www.pgd-zetale.si
robit
Prispevkov: 209
Pridružen: 1. Februar 2013, 10:09

Odg: Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a robit »

Dejan B napisal/-a:Ker je debata o podvozjih za Gvc 16/25, in smo v podobnem procesu, me zanima katero varianta se bolje obnese, podaljšana kabina, ali da je kabina v sklopu nadgradnje. Ker so določene prednosti in slabosti, pri enem in drugem.

Lp,
če je vozilo dovolj veliko oz. niste omejeni s tem in če je kabina v nadgradnji ostane dovolj prostora za opremo potem je to dobra režitev saj imate kabino veliko kolikor želite, imate sedišč "kolikor želite" in več opreme v kabini.
Original kabina ima prostora samo za 4 imajo pa varnostne pasove serijsko, večina nadgraditeljev jih ne montira?
Na našem gcgp smo bili omejeni s prostorom zato je original kabina kupljena najmanjša in potem podaljšana, tako nam je v nadgradnji ostalo dovolj prostora za opremo.
Je pa verjetno original podaljšana kabina cenejša kot narejena po meri?
Če imate možnost jo naredite v nadgradnji po svojih željah
divjajaga
Prispevkov: 9
Pridružen: 10. December 2011, 21:28
GE: Št. Jurij

Odg: Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a divjajaga »

Katera kabina je boljša, ali serijsko podaljšana kabina proizvajalca podvozja, ali podaljšana kabina nadgraditelja, bi sam osebno dal glas za podaljšano kabino s strani nadgraditelja. Kabina je bolj prostorna (daljša, širša, višja), z namestitvijo dihalnih aparatov v sedeže v podaljšani kabini ne izgubimo udobja (v serijski kabini proizvajalca podvozja je to skoraj da nemogoče oz. je bolj tako tako).
Če pa se odločite za podaljšano kabino s strani nadgraditelja pa je način, kako je ta kabina narejena, stvar posameznega proizvajalca. Nekateri delajo podaljšano kabino povezano s serijsko kabino in ločen del nadgradnje in sta to 2 sklopa, nekateri delajo podaljšano kabino ločeno od serijske kabine in nadgradnje (3-delna izdelava), nekateri pa imajo podaljšano kabino v sklopu nadgradnje in je "diletacija" narejena med serijsko kabino in nadgradnjo.
Sam osebno sem zagovornik, da je podaljšana kabina samostojna na podvozju, ali pa da je v sklopu serijske kabine (torej nadgradnja je ločena). Omogoča malo več udobja gasilcem na terenski vožnji, kot pa tam, kjer je podaljšana kabina v sklopu nadgradnje.
Zanimiv posnetek, kjer lahko od 0:35 do 1:05 vidiš, kako se tak način obnaša na terenu:
https://www.youtube.com/watch?v=Uu-BfXLcI1Y
Uporabniški avatar
gapi
Prispevkov: 1822
Pridružen: 31. December 2004, 20:51
GE: Lukovica
Kraj: Lukovica
Kontakt:

Odg: Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a gapi »

So tudi serijske dvojne kabine, ki imajo dovolj prosotra, imajo tudi "poglovitev" za namestitev IDA v kabini.
So pa nekateri proizvajalci podvozij, ki dovjih kabin sploh nimajo v svojem programu.
_____________

Lep pozdrav!

Gašper Mav
http://www.gasilci-lukovica.si
Uporabniški avatar
Primoz
Prispevkov: 1025
Pridružen: 25. Februar 2003, 17:08
GE: Sečovlje

Odg: Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a Primoz »

gapi napisal/-a:So tudi serijske dvojne kabine, ki imajo dovolj prosotra, imajo tudi "poglovitev" za namestitev IDA v kabini.
So pa nekateri proizvajalci podvozij, ki dovjih kabin sploh nimajo v svojem programu.
ne ga nimajo. Tudi ni serijskega prostora za IDA. Za te je treba delat t.i. nahrbtnik. Kabino je treba rezat in ji namestit prostor za IDA ki gleda ven iz oblike kabine. Če imate dobrega nadgraditelja je podaljšana kabina vsekakor boljša rešitev kot (komunalna) fabriška dvojna kabina.
pgd_babici
Prispevkov: 211
Pridružen: 24. December 2004, 21:26
Kraj: Koper/Babiči

Odg: Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a pgd_babici »

LP Robert
Uporabniški avatar
Primoz
Prispevkov: 1025
Pridružen: 25. Februar 2003, 17:08
GE: Sečovlje

Odg: Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a Primoz »

pgd_babici napisal/-a:prava gasilska kabina
https://www.scania.com/si/sl/home/produ ... ewcab.html
ja, ta dolga oz podaljšana varjanta je super. ma bolje, da ne o ceni ;)
Uporabniški avatar
Dejan B
Prispevkov: 129
Pridružen: 30. Avgust 2006, 10:14
GE: Žetale
Kraj: Žetale
Kontakt:

Odg: Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a Dejan B »

Ja cena je pa 20,000 evrov več kod osnovna :(
Dejan B!
Na Pomoč!
http://www.pgd-zetale.si
Uporabniški avatar
Dejan B
Prispevkov: 129
Pridružen: 30. Avgust 2006, 10:14
GE: Žetale
Kraj: Žetale
Kontakt:

Odg: Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a Dejan B »

1-Ali ima morda kdo približen podatek koliko je cena izdelave kabine za moštvo za Gvc 16/25, ali pa vsaj procent cene celotne nadgradnje, če rečemo da je cena nadgradnje cca 100 000 evrov.
2-Kakšne imate izkušnje z podvozji Scania, slabosti, prednosti, ter v katerih društvih trenutno razpolagate z tovrstnimi vozili Gvc 16/25 ?
Dejan B!
Na Pomoč!
http://www.pgd-zetale.si
Uporabniški avatar
tam5500
Prispevkov: 128
Pridružen: 22. Januar 2010, 11:37

Odg: Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a tam5500 »

20-30 eur, je pa boljše od original, najbolj zaradi prostornosti
Uporabniški avatar
Seko
Prispevkov: 130
Pridružen: 18. Januar 2011, 17:52
GE: PGD Žetale
Kraj: Žetale
Kontakt:

Odg: Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a Seko »

tam5500 napisal/-a:20-30 eur, je pa boljše od original, najbolj zaradi prostornosti
Glede prostornosti se strinjam, sem pa vedno zagovarjal, da če je proizvajalec nekaj predvidel je dosti boljše (ker je posledično tudi vzmetenje, težišče, zavore,....). Tako da moje mnenje je da je tovarniška podalšana in povečana kabina boljša varianta kot pa kabina v nadgradnji (vzmetena,...) oz. definitivno boljša kot pa podaljšana kabina s strani nadgraditelja (kjer nadgaditelj naredi podaljšano kabino k osnovni kabini).

Kakšno pa je mnenje še ostalih?

lp
Nejc Sakelšek - nejc@sakelsek.com
Operativni gasilec
PGD Žetale
Uporabniški avatar
gapi
Prispevkov: 1822
Pridružen: 31. December 2004, 20:51
GE: Lukovica
Kraj: Lukovica
Kontakt:

Odg: Podvozje za GVC 16/25

Odgovor Napisal/-a gapi »

Nisem neki ekspert, ampak se strinjam da je sigurno boljša rešitev če je kabina original podaljšana. Seveda mora biti dovolj prostorna (razne komunalne podaljšane kabine niso primerne).
Če pa se kabina podaljšuje naknadno bi pa rekel, da je najboljša varianta da je popolnoma ločena, samostojno vzmetena. To predvsem zaradi torzijskega zvijanja nadgradnje za opremo, kot tudi osnovne kabine. Tako pa se lahko vsi trije sklopi neodvisno pomikajo v katerokoli smer.
_____________

Lep pozdrav!

Gašper Mav
http://www.gasilci-lukovica.si
Odgovori