Pozdravljeni,
Za vas imam eno vprašanje, v gasilskem domu razpolagamo z vozili GVC 24/50, GVM-1, GVV-1? (Iveco Daily 2000 letnik, 300l vode, črpalka 8/8,...) - mislim da ni tipiziran.
Smo pred odločitvijo o zamenjavi dosedanjega Iveco Turbo Daily - GVV-1.
Po tipizaciji nam priprada GVC 16/25, GVC 24/50, GVM-1, sedaj pa me zanima ali bi obstajala možnost namesto GVC 16/25 možnost nakupa GVV-1?
Zakaj odločitev za GVV1 namesto GVC 16/25?
V društvo že razpolagamo z gasilsko cisterno. Naš teren pa je predvsem hribovit (Haloze), kolovozne poti. Vsi pa vemo da je vedno večji porast naravnih nesreč, v društvu pa nimamo drugega vozila 4x4 kot cisterno. Ravno zaradi tega si želimo iti v nabavo GVV-1, najvrjetneje na šasiji IVECO Daily 4x4 OffRoad (prednosti: okretnejše, majnše vozilo, primerno za kolovozne poti, ki jih je še vedno največ pri nas). Imamo kar nekaj praktično nemogoče dostopnih lokacij, na našem terenu z trenutnimi vozili. Tako pa pridobimo posadko 5+1, nekaj vode, opreme,.... Praktično isto kot smo imeli do sedaj, vendar z veliko zmoglivejšim vozilom. Vozilo GVC 16/25 nam je preveliko za naš teren. Res da bi bilo praktično, ampak kaj nam pomaga vozilo, če lahko od daleč gledamo, ker bližje nemogoče priti. Še vedno pa vedno prvi izvaža GVC 24/50, tako da vodo imamo, rabimo še posadko in opremo... Kasneje bi še kolikor bi nam finance dopuščale nabavili še majnše poveljniško vozilo na terenskem podvozju, kateri lahko še vedno pripelje 5 oseb.
Vglavnem vrnimo se osnovnemu vprašanju in pustimo razloge zakaj takšna odločitev. Ali je možno da se odločimo za nabavo GVV-1?
Lepo pozdravljeni in najlepša hvala
PGD III. kategorije - GVV-1
Moderator: Janez Tratnik
Pravila foruma
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj
Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj
Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.
Re: PGD III. kategorije - GVV-1
kaj pa varianta GCGP-1 ?
kupite lahko tudi GVV1 samo to pomeni, da najbrž ne boste dobili nazaj sofinanciranja.
kupite lahko tudi GVV1 samo to pomeni, da najbrž ne boste dobili nazaj sofinanciranja.
Odg: PGD III. kategorije - GVV-1
Najprej to, za III. kat je predviden GVC16/15 in ne GVC16/25, če smo že pikolovski.Seko napisal/-a: Vglavnem vrnimo se osnovnemu vprašanju in pustimo razloge zakaj takšna odločitev. Ali je možno da se odločimo za nabavo GVV-1?
Drugače kar pa se tiče GVV-1, zakaj da se ne bi morali odločiti zanj, namreč sami veste kaj najbolj potrebujete.
Tudi sofinacirano s strani MORS bi moralo biti. Takole piše v razpisu "Izjemoma se bodo sofinacirala vozila, če: ...-PGD kupi manjše (cenejše) vozilo kot po kategorizaciji pripada PGD, vendar v kombinaciji z vozili, ki jih društvo že ima, zagotavlja ustrezno operativno sposobnost. V tem primeru se vozilo sofinacira v izhodiščni vrednosti vozila, ki je nabavljeno." Mislim da je to ravno vaš primer.
Predlagam vam, da se obrnete na Komisijo za tehniko GZS, jim predstavite vaš problem in jih prosite za mnenje. Tudi njihovo mnenje je pomembno pri vlogi za sofinaciranje. Tako namreč veleva tudi razpis.
Odg: PGD III. kategorije - GVV-1
Ja istega mnenja GVV-2 ali pa GVGP-2 . Mi imamo GVGP-2 na podvozju MB VArio 818DA , 1500l vode , kombinirana črpalka ...Na istem podvozju so delali GVV-2
, v bistvu GVC 16/15.
Slike na :
http://www.pgd-veliko-ubeljsko.si/index ... ila/gvgp-2
, v bistvu GVC 16/15.
Slike na :
http://www.pgd-veliko-ubeljsko.si/index ... ila/gvgp-2
Odg: PGD III. kategorije - GVV-1
Kot prvo predlagam da si postavite izhodišča-želje. Dobro je če to spravite v težo (kg), da sploh vidite koliko to sedaj skupaj pride in potem dobite osnovno nosilnost vozila.
Kot drugo, po mojem, se je potrebno zavedati kaj lahko naredimo v danem trenutku z vodo v rezervoarju vozila. Npr. 300 lit rezervoar, kot ga kot minimalnega zasledimo Tipizacija, pomeni v praksi lahko veliko ali malo. Ob predpostavki da postavimo napad iz 2×B in 4×C cevi, samo za zapolnitev cevovodov z vodo porabimo cca 250 lit vode. Kaj ostane oz. kaj lahko naredimo v smislu gašenja s tem ostankom vode, naj oceni vsak zase. Če potem dodamo še željo da gasimo avtonomno vsaj 2 minuti s pretoki 250 l/min rabimo za to teoretično še 1000 lit vode. Skupaj torej vsaj 1250 lit vode. Pri pretoku 450 l/min pa predemo na skupno količino vode okrog 2000 lit vode, kar pa že ni več tako malo. Seveda se da to dejstvo tudi taktično zmanjšati, tam kjer je to možno.
Ne pozabite na črpalke. VT (60 l/min in 40 bar) je lahko gnana samostojno (zavzame dodaten prostor, malo podraži nabavo, rabi svojega strojnika......) ali pa preko odgona vozila, saj ima tako vozilo vsekakor dovolj zmogljiv motor. Če nimate veliko požarov v naravi, potem dobro premislite, kaj s tem taktično lahko delate. Prenosna črpalka 8/8 ali pa vgrajena 10/10 oz bolj pogosto 20/10, ker tistih 10/10 je bolj malo, tiste 20/10 pa se brez problema dobi z VT stopnjo, ki po karakteristikah presega prej omenjeno VT in se da z njo lepo gasiti. Tudi po teži vse te črpalke ne odstopajo ravno veliko med seboj.
In seveda še podvozje, kjer ni vse samo da je 4×4, ampak sodi zraven obvezno še menjalnik. Imel sem priliko voziti dve vrsti istega vozila, istega proizvajalca s popolnoma drugačnim menjalnikoma in tip pogona 4×4. Eden me je je in me še vedno navdušuje, za drugega pa vem, da se zanj nebi nikoli odločil .
In tako vam po nekaj padlo ven, kam bo točno spadalo po Tipizaciji boste tudi hitro videli. Upam le, da bo ustrezalo vašim željam in potrebam ter neobhodni papirologiji.
Kot drugo, po mojem, se je potrebno zavedati kaj lahko naredimo v danem trenutku z vodo v rezervoarju vozila. Npr. 300 lit rezervoar, kot ga kot minimalnega zasledimo Tipizacija, pomeni v praksi lahko veliko ali malo. Ob predpostavki da postavimo napad iz 2×B in 4×C cevi, samo za zapolnitev cevovodov z vodo porabimo cca 250 lit vode. Kaj ostane oz. kaj lahko naredimo v smislu gašenja s tem ostankom vode, naj oceni vsak zase. Če potem dodamo še željo da gasimo avtonomno vsaj 2 minuti s pretoki 250 l/min rabimo za to teoretično še 1000 lit vode. Skupaj torej vsaj 1250 lit vode. Pri pretoku 450 l/min pa predemo na skupno količino vode okrog 2000 lit vode, kar pa že ni več tako malo. Seveda se da to dejstvo tudi taktično zmanjšati, tam kjer je to možno.
Ne pozabite na črpalke. VT (60 l/min in 40 bar) je lahko gnana samostojno (zavzame dodaten prostor, malo podraži nabavo, rabi svojega strojnika......) ali pa preko odgona vozila, saj ima tako vozilo vsekakor dovolj zmogljiv motor. Če nimate veliko požarov v naravi, potem dobro premislite, kaj s tem taktično lahko delate. Prenosna črpalka 8/8 ali pa vgrajena 10/10 oz bolj pogosto 20/10, ker tistih 10/10 je bolj malo, tiste 20/10 pa se brez problema dobi z VT stopnjo, ki po karakteristikah presega prej omenjeno VT in se da z njo lepo gasiti. Tudi po teži vse te črpalke ne odstopajo ravno veliko med seboj.
In seveda še podvozje, kjer ni vse samo da je 4×4, ampak sodi zraven obvezno še menjalnik. Imel sem priliko voziti dve vrsti istega vozila, istega proizvajalca s popolnoma drugačnim menjalnikoma in tip pogona 4×4. Eden me je je in me še vedno navdušuje, za drugega pa vem, da se zanj nebi nikoli odločil .
In tako vam po nekaj padlo ven, kam bo točno spadalo po Tipizaciji boste tudi hitro videli. Upam le, da bo ustrezalo vašim željam in potrebam ter neobhodni papirologiji.