Hover ko so blejski gaislci dobili hovercraft si na dolgo in široko kritiziral da za reševalne namene ni dober. Kakšne so razlike med tem in blejskim hovercaftom, ker je bolši in zakaj?
Hover ko so blejski gaislci dobili hovercraft si na dolgo in široko kritiziral da za reševalne namene ni dober. Kakšne so razlike med tem in blejskim hovercaftom, ker je bolši in zakaj?
O blejskem sem že veliko dejstev napisal v preteklih temah in ne bom ponavljal.
Litijski pa je koncept dirkalnika razreda F50, s povečano nosilno ploščadjo iz 4,5 na cca 8,5m2, ki je namenjena delu in tovoru večjih bremen, in nadgrajena s plovnostjo, tako da je hover v primeru da motor ugasnemo zelo stabilen splav. Kljub nadstandardni širini 2,3 metra ko ne lebdi in dolžini 4 metrov je zadeva zelo okretna in lahko vodljiva. Koncept hoverja je ''špartanski'', preprost in da deluje, preizkušen na dirkah svetovnega in evropskega prvenstva (4. mesto serijski model BUFO 2009) Toliko na kratko.
Litijski ima tudi CE papirje in je kar se tiče uporabe zakonit, blejski ima samo coast guard aproval, ki pa pri nas ne velja (kolikor jaz vem), glede na to da so ga sestavljali sami (iz kita), je vpranšje če coast guard aproval sploh velja, ker ga ni sestavil proizvajalec...
Vprašaj blejce če so za to da se en dan vsi skupaj dobimo na Savi.
Tako srečanje planiramo z ali brez blejcev nekje spomladi in tudi v Radečah poleti na dnevih splavarjenja, če se nam pridružijo so dobrodošli , in če pridejo lahko prideš pogledat razlike tudi sam, in vsak ki ga to zanima. Jaz sem vedno za stvar , samo dvomim da bojo blejci za... oni imajo namreč hovercraft samo za profesionalno uporabo... in ne za dokazovanje...
V Radečah imajo namreč zelo hudo konkurenco, ki jih zna spravit v zadrego, ko to vidiš v živo crkneš od smeha samo v Radečah
Dobro povedano. Zanimal le ej mogoč še kšni podato o moči motorja, nosilnosti, kolk visok lebdi in kej podobng. Mogoč saj za litijski hover, ker kakšni taki tehnični podatki v tej temi še niso bli povedani.
Bi me pa zlo zanimal kšno tole zadevo vidt v živo med obratovanjem seveda (vidu sem samo blejski hover na prikolic, k so ga pripeljal). Radlje so mal deleč, če boste kje na gorenjskem pa z veseljem pridem pogledat. Kot študenta strojništva me take stvari zanimajo, sam zej raj neham ker sm že mal izven teme s temu zadnmu delm.
Blejski 65 konjev - proizvede cca 60 kg potisne sile (če ne manj) Litijski 52 konjev - proizvede na prvem merjenju 82 kg potisne sile, lahko dvignemo na 85 brez problema, mogoče celo blizu 90 kg, vendar je OK tako kot je sedaj
Govorimo o statični potisni sili. Tukaj je potem še dinamična v kateri se blejski hovercraft niti pod razno ne more primerjati.
Vodni štart hovercrafta po postnaku na vodi... 1 oseba 100 kg, 2 osebe 200 kg, 3 osebe 300 kg na vodi Blejski z eno osebo 15 - 20 sekund, z dvema 30 - 45 sekund, s tremi osebami ne more štartati iz vode Litijski z eno osebo 1-2 sekunde, z dvema osebama 2 - 4 sekunde, s tremi osebami 5 - max. 7 sekund - s štirimi osebami vodni štart vprašljiv, brez postankov na vodi brez problema tudi transport 4. osebe. Nosilnost po kopnem in ledu litijskega do 400 kg
Višina ledbenja blejskega vsekakor pod 20 cm Višina lebdenja litijskega 23 cm
Blejski ma rikverc ki ne dela Litijski obrne v trenutku za 180 stopinj okoli osi in se hitro premakne nazaj, je okretnejši in z veliko silo obrača levo ali desno - ima močan potisk v stran, katerega blejski nima. Rezultat je okretnejši hovercraft, ki v bistveno krajšem času opravi isto nalogo.
Blejski zaradi vzvratnih loput lahko naredi vodni štart le naravnost - kar pomeni omejeno gibanje v najbolj kritičnih razmerah (ko nekoga potegneš iz deroče vode in moraš hitro štartat in prilagajat ter popravljati smer vožnje na reki), ukolikor poskuša zavijati med vodnim štartom blokira sam sebe in ostane prilepljen v vodo in prepuščen toku. Litijski lahko naredi vodni štart tudi v smeri zavijanja levo ali desno
Blejski ima sireno spredaj Litijski ima modre lučke Na turbini pa imasta oba modre lučke
Blejski hovercraft med delovanjem sem tudi jaz samo enkrat videl, sicer parkiranega na bohinjskem jezeru in to tudi posnel
Hover enostavno mi ni jasno zakaj moreš v vsaki temi, kjer teče beseda o hovercraftih udrihati po Blejcih in jih provocirati. Kaj zaboga groznega so ti pa naredili? Aja morda je narobe to, da so ga sami zložili skupaj in nisi imel ti nič prstov zraven, da bi odščipnil kak procent? Ali pa bo le to, da prihajaš iz kraja ki je naveden v tvojem profilu in si potemtakem butalec.
Glavna razlika je tudi tip nosilne ploščadi Litijski je odprti tip v celoti pohoden raven splav z veliko pohodno delovno površino, ki se vodni gladini povsem približa ko ne lebdi (ena oseba z lahkoto povleče opremljenega potapljača na krov, ali osebo ki je v vodi, ali na stranicah opravlja delo ki je v vodi), blejski zaprti (visoke stranice, preko katerih ena oseba bistveno težje izvleče človeka iz vode, običajno rabi pomoč pilota, pri tem je vozilo brez upravljanja) pohodna samo notranjost ki je majhna v primerjavi z litijskim. Priložena slika.
Razlika je tudi v velikosti nosilne ploščadi litijski ima širšo in daljšo nosilno ploščad, kar omogoča stabilnejše delovanje in ima zato večjo nosilnost.
Razlika je tudi v vgrajeni plovnosti nosilne ploščadi, toliko na kratko o primerjavi Vidic.
Andrej moti me samo to kar sem že v preteklosti napisal v drugi temi če pogledaš poste nazaj. Vsak lahko kupi kar hoče , ne motijo me oni, pač pa koncept njihovega oldtimerja ki se predstavlja, žal po celem svetu kot hightech reševalno vzilo, v resnici pa je še za rekreativno uporabo preslab za današnje čase..., meče pa slabo luč na vse hovercrafte predvsem zaradi svoje prekomerne hrupnosti (prav zaradi neoterikov kot je njihov, so hovercrafti na slabem glasu kot prekomerno hrupna vozila, ki bolj ropotajo, kot se premikajo). Kaj več kot demonstracije na asfaltu ali ledu ob idealnih vremenskih pogojih žal taki hovercrafti niso zmožni... LJudje pa vidijo kar vidijo - hovercraft ki ropota da boli glava in nič efekta, in preposto vrže vsa tovrstna vozila v isto vrečo... samo to me moti da se taka vozla barvajo rdeče in rescue gor piše , na mojih piše work and fun (delo in zabava) da ne bo očitkov...
Butale pa so država Andej če še neveš... zato ne žali državljanov.
Možakar se pač ukvarja z omenjenimi zadevami in je tudi prav, da pokritizira stvari, ki bi lahko bile boljše. Nisem dovolj bogat, da bi poceni kupoval.
Vglavnem, letos bo treba tole zadevo sprobat, čeprav mislim, da bomo vedno imeli čoln (ker ga pač ne vozimo okoli), je pa večkrat tudi "delavni" poleg reševanja in kontrole. Lahko s to zadevo tudi kaj vlečeš po vodi?
Kar se govori za mojim hrbtom, je vzpodbudno, saj so tisti, ki govorijo, vedno vsaj korak za menoj