Stran 1 od 3
GVC 24/50
Objavljeno: 1. November 2009, 21:56
Napisal/-a Fish-majster
Pozdravljeni,
V društvu želimo zamenjat 'odsluženo' TAM-ovo cisterno z novim vozilom, najverjetneje bo to vozilo tipa GVC 24/50.
Na forumu sem že pregledoval stare teme, vendar tako uporabne kakor sem jo našel za recimo GVC 16/25 za naš tip vozila nisem našel.
Že v štartu imam nekaj vprašanj; na podlagi česa se društva odločijo za kako 'izvedbo' vozila se odločijo? recimo to, ali imamo po (ponavadi) 4 rolete po strani ali varjanata 2 rolete in vmes rezervar?
recimo kakor ta dva zgoraj.
Kaj je okoli navijaka?tipizacija zahteva vsaj enega, kako se kaj odločite? IDA - v kabini ali v nadgradnji?
Spogledujemo se za šasijo Mercedes- je Atego 1629 še dovolj za tak tip vozila ali je bolje nabavit MB Axorja? Kakšne so vaše izkušnje? Morebitna alternativa Mercedesu bi pa bila? Scania je malce predraga za naše 'žepe'

Seveda mora biti 4x4 pogon
Kakšni nasveti, kakšna koristna informacija bi bila dobrodošla. Tudi na zasebno sporočilo lahko.
hvala vnaprej za vaše odgovore

Odg: GVC 24/50
Objavljeno: 1. November 2009, 22:20
Napisal/-a Vrsho
V društvu imamo 4 leta staro vozilo GVC 24/50.
Ali boste imeli prečni ali vzdolžni rezervoar je stvar odločitve. Mi smo se odločili za vzdolžnega, ker je po našem mnenju tako oprema bolje razporejena in je do nje lažji dostop. Pri tem vprašanju računajte, da bo vsak hvalil svoje vozilo, na vas pa je, da se boste odločili.
Mi smo se odločili za dva navijaka premera 25 mm z ročnikama Nepiro. Ta odločitev se je pokazala za odlično, saj z vozilom včasih opravljamo tudi neintervencijske naloge kot so pranje cestišča, različnih železnih armatur in podobno. V nadgradnji imamo 4 dihalne aparate. V kabino pa jih nismo namestili, ker je le ta kar visoko (3 stopnice za vstop) in bi bila verjetnost za padec pri sestopanju iz kabine z IDA večja. Prav tako pa v kabini ni veliko prostora za "oblačenje" IDA. Ponavadi vozilo GVC 24/50 ne izvozi kot prvo ampak služi za podporo.
Podvozij za tako vozilo je kar nekaj... MB Atego, MB Axor, MAN TGM, MAN TGA, Scania, Volvo FM, Iveco EuroCargo, Iveco Trakker, Renault Midlum, Renault Kerax in verjetno še kateri. Pri vseh je možen pogon 4x4. Priporočam, da pridobite več ponudb različnih prodajalcev, greste pogledat par vozil in se pametno odločite.
Odg: GVC 24/50
Objavljeno: 1. November 2009, 22:28
Napisal/-a Primoz
Kakor je že Vrsho napisal; varjant podvozja je kar nekaj, najbrž več kakor je varjant za nadgraditelja...
Dobro se informirajte, poglejte nekaj že izdelanih vozil in nato v nakup (če so že sredstva na računu)...
Edino to bi prej povedal (iz lastnih izkušenj): pazite se s katerim nadgraditeljem se menite, ker se kakšna p...... najde vmes...
Odg: GVC 24/50
Objavljeno: 2. November 2009, 8:14
Napisal/-a Matej B.
Najboljša varianta: pošlješ povpraševanje nadgraditeljem naj ti pošljejo vse podatke o referenčnih vozilih tipa GVC 24/50 izdelane zadnji 2 leti in potem lahko obiščeš posamezne enote in se neposredno prepričaš na terenu.
Po mojem mnenju pa je trenutno najbolj aktualno podvozje za GVC 24/50 Mercedes-Benz Atego 1629 AF. Če boš pogledal po forumu je bilo zadnji dve leti kar nekaj teh vozil predstavljenih tukaj gor. V naši bližini ima takšno vozilo PGD Leskovec (okolica Ptuja)-
viewtopic.php?f=9&t=10292&hilit=PGD+Leskovec več fotk pa tudi na
http://www.ptuj-on.net/foto/uporabniki/ ... EC&id=9752
Nadgradnja je od podjetja GVP, isto vozilo ima tudi PGD Laško (isto podvozje in isti nadgraditelj), z malo manj konji Atega pa ima PGD Hrastnik-mesto (MB Atego 1628) -
http://www.pgdhrastnik-mesto.si/
Ti trije Ategoti (Leskovec, Laško, Hrastnik-mesto) so vsi skoraj identični, med njimi so le minimalne razlike glede razporeditve opreme. Vsi imajo rezervoar za vodo vzdolžno, vsi isto črpalko, istega nadgraditelja.
Tudi JZZPR Maribor ima novo vozilo AC-24/50 na podvozju MB Atego 1629, nadgradnja Mettis, vendar je tu rezervoar prečno postavljen.
Če bi jaz izbiral za naš PGD potem bi se odločil za varianto MB Atego 1629, z vzdolžnim rezervoarjem.
Odg: GVC 24/50
Objavljeno: 2. November 2009, 10:06
Napisal/-a Fish-majster
hvala za odgovore.
@Matej B: za vzdolžni rezervar bi se odločil zaradi nadgraditelja?
@Primoz: Kako so eni nadgraditelji 'p...'?
@Vrsho: a mate za pranje cest spredaj tudi šobe namontirane?
Ima kdo morda kake slabe izkušnje z nabavo 24/50?
Odg: GVC 24/50
Objavljeno: 2. November 2009, 11:15
Napisal/-a GASILEC PERO
Pri vzdolžno postavljenem rezervoarju so zagotovo dve predosti:
- rolet je več, zato je oprema v vozilu bolje razporejena in lažje dostopna pa tudi več se je spravi v samo vozilo
- več teže (voda) se prenese na prvo os, kar je pri izbiri pogona 4x4 zelo primerno, da dodatno obremenimo prednji pogon
Več o našem vozilu pa najdete na linku, katerega je že prilepil Matej.B.
viewtopic.php?f=9&t=10292&hilit=PGD+Leskovec
Okoli načina določenih nadgraditeljev pa raje ne bi, saj imajo v veliko primerih nadgraditelji zelo neprimerne nastope in pristope.
Odg: GVC 24/50
Objavljeno: 2. November 2009, 17:21
Napisal/-a Matej B.
Odg: GVC 24/50
Objavljeno: 2. November 2009, 17:55
Napisal/-a Vrsho
Fish-majster napisal/-a:
@Vrsho: a mate za pranje cest spredaj tudi šobe namontirane?
Šob spredaj nimamo, do sedaj bi bile uporabne le približno 2x a smo takrat pač del ceste sprali z visokim tlakom preko navijakov.
Odg: GVC 24/50
Objavljeno: 4. November 2009, 22:48
Napisal/-a oča
V zadnjih letih je bilo narejenih mnogo takih vozil. Priporočam ogled nekaterih društev ki jih imajo.Informacije ki jih dobiš na terenu so najboljše.
Odg: GVC 24/50
Objavljeno: 15. November 2009, 10:58
Napisal/-a jest
Fish-majster napisal/-a:Pozdravljeni,
V društvu želimo zamenjat 'odsluženo' TAM-ovo cisterno z novim vozilom, najverjetneje bo to vozilo tipa GVC 24/50.
Na forumu sem že pregledoval stare teme, vendar tako uporabne kakor sem jo našel za recimo GVC 16/25 za naš tip vozila nisem našel.
Že v štartu imam nekaj vprašanj; na podlagi česa se društva odločijo za kako 'izvedbo' vozila se odločijo? recimo to, ali imamo po (ponavadi) 4 rolete po strani ali varjanata 2 rolete in vmes rezervar?
recimo kakor ta dva zgoraj.
Kaj je okoli navijaka?tipizacija zahteva vsaj enega, kako se kaj odločite? IDA - v kabini ali v nadgradnji?
Spogledujemo se za šasijo Mercedes- je Atego 1629 še dovolj za tak tip vozila ali je bolje nabavit MB Axorja? Kakšne so vaše izkušnje? Morebitna alternativa Mercedesu bi pa bila? Scania je malce predraga za naše 'žepe'

Seveda mora biti 4x4 pogon
Kakšni nasveti, kakšna koristna informacija bi bila dobrodošla. Tudi na zasebno sporočilo lahko.
hvala vnaprej za vaše odgovore

Lp.
Mene pa zanima zakaj ste se odločili za Mercedesa Atego 1629 v čem je prednost kolikor vem ga ni v na seznamu priporočenih podvozji GZS.
Odg: GVC 24/50
Objavljeno: 7. Januar 2010, 14:19
Napisal/-a gapi
Tipizacija napisal/-a:Dovoljena skupna masa vozila GVC-24/50 sme znašati najvec 17000 kg.
Zgornji stavek sem zasledil v Tipizaciji.
Ali to pomeni, da potemtakem podvozje, ki ima nosilnot 18t ne ustreza Tipizaciji?? Ali to pomeni da potem recimo podvozje MB Axor (njegova nosilnost se namreč začne pri 18t) ne ustreza več pogojem Tipizacije??
Odg: GVC 24/50
Objavljeno: 7. Januar 2010, 15:30
Napisal/-a Peter
Skupna masa = podvozje + nadgradnja + posadka.
Podvozje ima lahko večjo nosilnost, pomembno je samo, da skupna masa ne presega 17t. Podvozja z večjo nosilnostjo imajo večjo maso, zato ti potem ostane manj za nadgradnjo.
Odg: GVC 24/50
Objavljeno: 29. Januar 2018, 11:29
Napisal/-a Matej B.
Ali bo kdo v letu 2018 nabavljal to vozilo GVC-24/50?
Naš PGD se v tem letu podaja v nabavo podvozja MAN. Usmeritve so, da vzamemo model TGM 13.290 4x4 ali pa TGM 18.340 4x4.
Obvezno avtomatski menjalnik in po možnosti EURO 5 motor (brez AdBlue sistem), zaradi lažje izdelave nadgradnje. Nadgradnja bo najverjetneje izdelana v letu 2019.
Oprema: standarda po spisku opreme iz Tipizacije gasilskih vozil GZS, + še kakšna manjša oprema glede na krajevne potrebe.
Črpalka: Rosenbauer NH35, brez FIX-MIX sistema. Penilo bo v 10-ih kanistrih. Mobilni monitor pa kot armatura v boksih nadgradnje.
Navijak: 1x 50m z VT ročnikom na koncu, namestitev nad črpalko zadaj.
V PGD imamo že kompleten GVC-16/25 na podvozju MAN TGM 13.290 4x4 BL, leto izdelave 2013 in pa GVM-1 MB Sprinter, letnik 2001.
lp
Matej
Re: GVC 24/50
Objavljeno: 29. Januar 2018, 12:22
Napisal/-a robit
Ali bo 13tonsko podvozje dvolj za gvc 24/50? jaz mislim da ne bo šlo skozi... glede skupne teže/nosilnosti, dajte preverit
Odg: GVC 24/50
Objavljeno: 29. Januar 2018, 12:24
Napisal/-a Matej B.
MAN TGM 13.290 4x4 BL FW ima NDM 15.500kg.