Stran 3 od 3

Odg: Tri gasilci v tunel

ObjavaObjavljeno: 26. marec 2013, 19:07
Pero
Tega "rikverca" v sloveniji praktično ne potrebuješ. Edino kjer bi prišel prav bi bil Karavanški predor.
Če je situacija tako nevarna da je potreben umik, si prej na varnem da se umakneš peš preko najbližjega prečnika, kot pa da s tem načinom obračaš tovornjak (ob predpostavki da tovornjaka ne moreš obrnit na normalni način).

Odg: Tri gasilci v tunel

ObjavaObjavljeno: 26. marec 2013, 20:25
mali_tona
ljubljančan je napisal:Pa še nekaj me zanima. Zakaj slovenski tunelci nimajo možnosti hitre evakuacije na "rikverc". Kot na primer kontra vozniška kabina ali pa:
https://www.youtube.com/watch?v=EfBiAKPw0AE


Prvo mislim da mi nimamo tako strašnih tunelov da bi potrebovali takšne tunelce. Drugo pa je da te zadeve niso najbol poceni ta kontra kabina pa ta hidravlična noga.

Odg: Tri gasilci v tunel

ObjavaObjavljeno: 26. marec 2013, 20:26
Aleks97
Pe glede na št. predorov in njihove velikosti... pri nekaterih ne vem če bi se zlahka obrnil..

Odg: Tri gasilci v tunel

ObjavaObjavljeno: 26. marec 2013, 22:51
ljubljančan
Od zdaj naprej bodo imeli tunelca kar v tunelu parkiranega, da se ne bodo kar naprej gor in dol vozili :)

Odg: Tri gasilci v tunel

ObjavaObjavljeno: 27. marec 2013, 10:26
mundat
http://www.slovenskenovice.si/crni-scen ... ru-podmilj

tu so zdaj video posnetki brez izrezanih delov.

Odg: Tri gasilci v tunel

ObjavaObjavljeno: 27. marec 2013, 11:23
MICKA
Mene pa zanima na katerih "globinah" sta se zgodili ti dve nesreči.
Nikjer ne najdem teh podatkov.

LP

Odg: Tri gasilci v tunel

ObjavaObjavljeno: 27. marec 2013, 11:39
Bobby

Odg: Tri gasilci v tunel

ObjavaObjavljeno: 27. marec 2013, 12:15
Oskar
Pero je napisal:Trije niso zato ker je to po taktiki skupina, ampak kr je bil to najmanjši minimum, ki so ga lahko spogajali z DARS-om (ki to plačuje).
Če bi blo taktično praivlno, bi morala biti stacionirana polna ekipa vozila 5+1.
Glede dodatnih GVC-jov in nevem kaj vse.. Koncept predvideva, da je boljše da je manjša ekipa prej na kraju in ne pusti da se požar razvije, kot pa če kasneje pride 20 GVC-jev. Požar bi morala bit sposobna omejiti vsaka posadka tunelskega vozila.
,


Evo pa je Pero napisal bistvo cele teme. Če pišete da nekdo nekaj kritizira bodite natančni. Jaz ne vidim nobene omembe vredne kritike. Če nekdo nekaj razmišlja in vprašuje še ni kritika.

Odg: Tri gasilci v tunel

ObjavaObjavljeno: 27. marec 2013, 17:39
jmiro
Vsi ste pozabili na možakarja, ki je prvi začel gasit z gasilnikom. =D>

Mene je tudi zmotilo, da je brez čelade in IDA pa naj bo strojnik gor ali dol saj niso na prostem, da bi šel dim v zrak; čeprav je videti, da ventilacija dobro opravila delo.


Dim se vedno giblje v smeri vožnje, kar omogoča tako imenovani "batni efekt", ki ga povročajo skozi predor vozeča vozila, ki potiskajo zrak pred seboj. Omenjeni efekt pojenja po cca 8 minutah, verjetno prej, če je promet redkejši. Za tem se, v cevi kjer je požar, vklopi ventilacija po cca 11 min od začetka požara, da prezračuje v isti smeri. V sosednji cevi ventilacija deluje tako, da potiska zrak od obeh odprtin v tunel, ustvarja nadtlak,in s tem preprečuje vstop plinov v cev pri odpiranju prečnih prehodov.
Če sem v zmoti me prosim opozorite.

Voznik, ki je želel pomagati je zaustavil vozilo na neprimernem mestu.

L.p. jmiro

Odg: Tri gasilci v tunel

ObjavaObjavljeno: 28. marec 2013, 14:21
Suban
jmiro je napisal:
Vsi ste pozabili na možakarja, ki je prvi začel gasit z gasilnikom. =D>

Mene je tudi zmotilo, da je brez čelade in IDA pa naj bo strojnik gor ali dol saj niso na prostem, da bi šel dim v zrak; čeprav je videti, da ventilacija dobro opravila delo.


Dim se vedno giblje v smeri vožnje, kar omogoča tako imenovani "batni efekt", ki ga povročajo skozi predor vozeča vozila, ki potiskajo zrak pred seboj. Omenjeni efekt pojenja po cca 8 minutah, verjetno prej, če je promet redkejši. Za tem se, v cevi kjer je požar, vklopi ventilacija po cca 11 min od začetka požara, da prezračuje v isti smeri. V sosednji cevi ventilacija deluje tako, da potiska zrak od obeh odprtin v tunel, ustvarja nadtlak,in s tem preprečuje vstop plinov v cev pri odpiranju prečnih prehodov.
Če sem v zmoti me prosim opozorite.

Voznik, ki je želel pomagati je zaustavil vozilo na neprimernem mestu.

L.p. jmiro


Jaz bi samo dopolnil, da se dim v začetni fazi požara večinoma giblje v smeri vožnje zaradi batnega efekta. Odvisno je od gostote prometa in velikosti vozil, naklona predora, geometrije predora, meteoroloških razmer na eni in drugi strani predora, velikosti zaustavljenih vozil (ovir) in moči požara, kako hitro bo efekt ponehal, tako, da 8 min je preveč posplošen podatek. Lahko je čas precej krajši, da poneha. V tem primeru dobimo backlayering oz. povratni tok dima. Zato tudi sam algoritem prezračevanja, ki je nastavljen na točno določen čas, da se vklopi (11 min), ni najbolj primeren, ampak bi moral biti voden in reguliran preko meritve stanja v predoru. Merilci zračnega toka so že vgrajeni, vzpostaviti je potrebno samo še sistem ali pa izučiti operaterje. Seveda pa je to bolj kompleksno in posledično dražje.