Tri gasilci v tunel

Pravila foruma
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj

Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.
Uporabniški avatar
Pero
Prispevkov: 1091
Pridružen: 17. April 2006, 17:34

Odg: Tri gasilci v tunel

Odgovor Napisal/-a Pero »

Tega "rikverca" v sloveniji praktično ne potrebuješ. Edino kjer bi prišel prav bi bil Karavanški predor.
Če je situacija tako nevarna da je potreben umik, si prej na varnem da se umakneš peš preko najbližjega prečnika, kot pa da s tem načinom obračaš tovornjak (ob predpostavki da tovornjaka ne moreš obrnit na normalni način).
Don't raise your voice, Improve your argument!
Uporabniški avatar
mali_tona
Prispevkov: 387
Pridružen: 16. Januar 2010, 12:54
GE: Malečnik

Odg: Tri gasilci v tunel

Odgovor Napisal/-a mali_tona »

ljubljančan napisal/-a: Pa še nekaj me zanima. Zakaj slovenski tunelci nimajo možnosti hitre evakuacije na "rikverc". Kot na primer kontra vozniška kabina ali pa:
https://www.youtube.com/watch?v=EfBiAKPw0AE
Prvo mislim da mi nimamo tako strašnih tunelov da bi potrebovali takšne tunelce. Drugo pa je da te zadeve niso najbol poceni ta kontra kabina pa ta hidravlična noga.
Vijolčno sveti se nebo !
Uporabniški avatar
Aleks97
Prispevkov: 179
Pridružen: 7. Januar 2013, 20:28

Odg: Tri gasilci v tunel

Odgovor Napisal/-a Aleks97 »

Pe glede na št. predorov in njihove velikosti... pri nekaterih ne vem če bi se zlahka obrnil..
ljubljančan
Prispevkov: 124
Pridružen: 5. December 2011, 22:27
GE: občan

Odg: Tri gasilci v tunel

Odgovor Napisal/-a ljubljančan »

Od zdaj naprej bodo imeli tunelca kar v tunelu parkiranega, da se ne bodo kar naprej gor in dol vozili :)
Uporabniški avatar
mundat
Prispevkov: 817
Pridružen: 29. September 2008, 9:46
GE: Gornja Radgona
Kraj: PGD Gor. Radgona

Odg: Tri gasilci v tunel

Odgovor Napisal/-a mundat »

http://www.slovenskenovice.si/crni-scen ... ru-podmilj

tu so zdaj video posnetki brez izrezanih delov.
PGD Gornja Radgona IV. kategorija
Gasilska enota širšega pomena
predsednik društva
Uporabniški avatar
MICKA
Prispevkov: 1928
Pridružen: 31. December 2002, 16:25
Kraj: Slovenski Javornik
Kontakt:

Odg: Tri gasilci v tunel

Odgovor Napisal/-a MICKA »

Mene pa zanima na katerih "globinah" sta se zgodili ti dve nesreči.
Nikjer ne najdem teh podatkov.

LP
Polovično znanje je nevarnejše od neznanja (bolivijski)

V vsem imenitno bi uspeli, če dvakrat bi lahko začeli (Johann W. Goethe)
Uporabniški avatar
Bobby
Prispevkov: 641
Pridružen: 25. November 2004, 17:03

Odg: Tri gasilci v tunel

Odgovor Napisal/-a Bobby »

......dream until your dream come true......

Bobby
Uporabniški avatar
Oskar
Naj forumovec 2004
Naj forumovec 2004
Prispevkov: 8311
Pridružen: 8. November 2002, 20:59
Kraj: Malečnik
Kontakt:

Odg: Tri gasilci v tunel

Odgovor Napisal/-a Oskar »

Pero napisal/-a:Trije niso zato ker je to po taktiki skupina, ampak kr je bil to najmanjši minimum, ki so ga lahko spogajali z DARS-om (ki to plačuje).
Če bi blo taktično praivlno, bi morala biti stacionirana polna ekipa vozila 5+1.
Glede dodatnih GVC-jov in nevem kaj vse.. Koncept predvideva, da je boljše da je manjša ekipa prej na kraju in ne pusti da se požar razvije, kot pa če kasneje pride 20 GVC-jev. Požar bi morala bit sposobna omejiti vsaka posadka tunelskega vozila.
,
Evo pa je Pero napisal bistvo cele teme. Če pišete da nekdo nekaj kritizira bodite natančni. Jaz ne vidim nobene omembe vredne kritike. Če nekdo nekaj razmišlja in vprašuje še ni kritika.
Pirotehniki so zelo iskani, še posebej ko kaj narobe naredijo !
jmiro
Prispevkov: 198
Pridružen: 4. Marec 2008, 14:59

Odg: Tri gasilci v tunel

Odgovor Napisal/-a jmiro »

Vsi ste pozabili na možakarja, ki je prvi začel gasit z gasilnikom. =D>

Mene je tudi zmotilo, da je brez čelade in IDA pa naj bo strojnik gor ali dol saj niso na prostem, da bi šel dim v zrak; čeprav je videti, da ventilacija dobro opravila delo.
Dim se vedno giblje v smeri vožnje, kar omogoča tako imenovani "batni efekt", ki ga povročajo skozi predor vozeča vozila, ki potiskajo zrak pred seboj. Omenjeni efekt pojenja po cca 8 minutah, verjetno prej, če je promet redkejši. Za tem se, v cevi kjer je požar, vklopi ventilacija po cca 11 min od začetka požara, da prezračuje v isti smeri. V sosednji cevi ventilacija deluje tako, da potiska zrak od obeh odprtin v tunel, ustvarja nadtlak,in s tem preprečuje vstop plinov v cev pri odpiranju prečnih prehodov.
Če sem v zmoti me prosim opozorite.

Voznik, ki je želel pomagati je zaustavil vozilo na neprimernem mestu.

L.p. jmiro
Uporabniški avatar
Suban
Prispevkov: 133
Pridružen: 17. November 2010, 14:00
GE: Sečovlje

Odg: Tri gasilci v tunel

Odgovor Napisal/-a Suban »

jmiro napisal/-a:
Vsi ste pozabili na možakarja, ki je prvi začel gasit z gasilnikom. =D>

Mene je tudi zmotilo, da je brez čelade in IDA pa naj bo strojnik gor ali dol saj niso na prostem, da bi šel dim v zrak; čeprav je videti, da ventilacija dobro opravila delo.
Dim se vedno giblje v smeri vožnje, kar omogoča tako imenovani "batni efekt", ki ga povročajo skozi predor vozeča vozila, ki potiskajo zrak pred seboj. Omenjeni efekt pojenja po cca 8 minutah, verjetno prej, če je promet redkejši. Za tem se, v cevi kjer je požar, vklopi ventilacija po cca 11 min od začetka požara, da prezračuje v isti smeri. V sosednji cevi ventilacija deluje tako, da potiska zrak od obeh odprtin v tunel, ustvarja nadtlak,in s tem preprečuje vstop plinov v cev pri odpiranju prečnih prehodov.
Če sem v zmoti me prosim opozorite.

Voznik, ki je želel pomagati je zaustavil vozilo na neprimernem mestu.

L.p. jmiro
Jaz bi samo dopolnil, da se dim v začetni fazi požara večinoma giblje v smeri vožnje zaradi batnega efekta. Odvisno je od gostote prometa in velikosti vozil, naklona predora, geometrije predora, meteoroloških razmer na eni in drugi strani predora, velikosti zaustavljenih vozil (ovir) in moči požara, kako hitro bo efekt ponehal, tako, da 8 min je preveč posplošen podatek. Lahko je čas precej krajši, da poneha. V tem primeru dobimo backlayering oz. povratni tok dima. Zato tudi sam algoritem prezračevanja, ki je nastavljen na točno določen čas, da se vklopi (11 min), ni najbolj primeren, ampak bi moral biti voden in reguliran preko meritve stanja v predoru. Merilci zračnega toka so že vgrajeni, vzpostaviti je potrebno samo še sistem ali pa izučiti operaterje. Seveda pa je to bolj kompleksno in posledično dražje.
A. Suban
Odgovori