Domov Novice Povezave Mali oglasi Galerija

Požari v naravi - Primorska

Moderatorji: Oskar, BAČO, Gregor K.

Pravila foruma
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj

Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.

Odg: Požari v naravi - Primorska

Objava Gasilci ste heroji » 11. avgust 2012, 17:10

Jaz pa nekaj ne razumem in sicer to, zakaj morajo gasilci dobesedno prosjačiti na kolenih za denar, da si lahko kupijo opremo in vozila, če pa spadajo pod ministerstvo za obrambo? Civilna zaščita tudi spada pod ministerstvo za obrambo in se v njihovo opremo meta davkoplačevalski denar, da potem oprema stoji po garažah in se nikoli ne uporablja in to taka oprema, da glava boli-unimog z dvigalom, actros z palfingerjevim dvigalom, črpalke po 10.000l/min....... Gasilci pa spadajo pod istega ''lastnika'' pa morajo sami denar skupaj napraskati pa prosjačiti, da si lahko nakupijo opremo in vozila. #-o

Ministerstvo za notranje zadeve kupuje opremo z davkoplačevalskim denarjem policiji. Ministerstvo za obrambo kupuje z davkoplačevalskim denarjem opremo za vojsko in CZ. Ampak GASILCI, REŠEVALCI in GORSKI REŠEVALCI si pa morajo sami denar napraskati za opremo čeprav spadajo pod ministerstvo za obrambo in ministerstvo za zdravje???? Kje je tukaj logika???? Totalna bedarija.

Kot je že @Tomkat omenil, se tudi meni zdi smiselno, da bi naenkrat kupili primorcem in severno primorcem vozila tipa GCGP-2 in GCGP-3 z večjo količino vode ne pa tista mala vozila po 500l vode tipa GVGP-1,2, ter opremo za gašenje gozdnih požarov. Letala se ne splača kupiti. Raje enkratni nakup vozil pa na požar priletijo vsi 4je Cougarji ter gasijo ves dan, kot pa en 412 ki nese tistih 800l vode. Ali pa namenski helikopter izključno samo za reševanje in gašenje. 4 miljone € ali pa tudi 20 miljonov €, ki bi jih vsako leto ministerstvo za obrambo vložilo v tehniko in usposabljanje ter izobraževanje slovenskih prostovoljnih ter poklicnih gasilcev bi bilo miljonkrat bolje investiranih, kot pa da kupujejo morilske stroje, ki sejejo žrtve po civilistih v vojnah tipa patria, haubice, tanki.....pa kdo nas bo sploh napadel, zakaj jih sploh rabimo?? Aja saj res smo hlapci NATU zato pa rabimo morilske stroje tipa patria itd. in, da po Afganistanu, Kosovu, Iraku zapravljamo čas in denar =D> #-o

Leta nevem več katerega smo tudi že imeli namenski helikopter za HeNMP, pa so se pametnjakoviči kravatarski med sabo spraskali, ker niso vedeli kdo bi ga rad upravljal pa smo ga izgubili, sedaj pa spet vojska in policija prevažata bolnike, ker pač v Sloveniji nemore tudi ena zadeva ne steči in obstati v pravi smeri. Za aktivacijo helikopterja SV se mora dobiti pa še dovoljenje obrmambnega ministra četudi se ve, da bo helikopter odletel na pomoč poškodovancu ne pa na vojno misijo sejati nove žrtve z raketami zrak-zemlja. #-o

Pa ta naš inšpektor za NUS se je oglasil zaradi požara na Sveti Gori in poveljniku težil z opominom, ja kje je bil pa prej? Ko so tolminski gasilci gasili požar na Mrzlem Vrhu ga ni bilo nikjer, pa ko so bili požari drugje kjer je so še vedno območja posajena z NUS ga tudi ni bilo. Verjetno je v klimatizirani pisarnici na usnjenem stolčku čekiral šele zakon, potem ko ga je naštudiral je šel pa v Novo Gorico zajebavati poveljnika gasilcev, z opominom pa mislil da je bog in batina, gasilci se pa matrali gor po Sveti Gori z opremo za katero so denar težko skupaj napraskali.

Kdo se bo za ta požar zopet hvalil v javnosti, da je bil uspešno pogašen??? Inšpektor za NUS z pildekom v roki da se osmeši pred celotno Slovenijo, ali kar CZ z zaprašeno opremo v skladiščih???? Gasilci verjetno, da ne ker bodo tiho spakirali z požarišča in se vrnili nazaj v svoje enote ter pripravljeni čakali klic za na novo intervencijo.

V Sloveniji BO denar vedno za traparije in zajebavanje, za upravičene in nujno potrebne stvari pa ga ne bo NIKOLI.
Gasilci ste heroji
 

Odg: Požari v naravi - Primorska

Objava Radovljica27 » 11. avgust 2012, 17:50

RAHLA PLOHA pri Črnem Kalu :D
Radovljica27
 
Objave: 263
Registriran: 24. avgust 2009, 4:11
GE: Radovljica

Odg: Požari v naravi - Primorska

Objava gobi » 11. avgust 2012, 19:24

Gasilci ste heroji je napisal: Raje enkratni nakup vozil pa na požar priletijo vsi 4je Cougarji ter gasijo ves dan, kot pa en 412 ki nese tistih 800l vode.


Nikjer nisem nič zasledil o Cougarjih, zakaj niso bili aktivirani, so težave s premajhnim številom posadk ali so kje drugje problemi ?

:?:
LP, Robert Kopatin
Ko gredo drugi ven ,gremo mi noter!
Slika
Uporabnikova podoba
gobi
 
Objave: 2235
Registriran: 14. november 2004, 19:04
Lokacija: Wajdušna-Ajdovščina-sin burje

Odg: Požari v naravi - Primorska

Objava Radovljica27 » 11. avgust 2012, 21:06

Sam res kje so bili kugarji? že na Sveti gori jih ni bilo.
A so miške spet kable pogrizle tako kot so na pilatusih. Mogoče so na Kosovu ali Afganistanu?

Še nekaj slik zbranih iz več virov (facebook.com, rtvslo.si, genspot...) tako, da avtorjev ne vem.

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Radovljica27
 
Objave: 263
Registriran: 24. avgust 2009, 4:11
GE: Radovljica

Odg: Požari v naravi - Primorska

Objava Mitja Gregorič » 12. avgust 2012, 0:02

Ajooo....kolikokrat smo že pisali o tej temi in o helikoperjih ter drugi organiziranosti....ter razsipavanju... mislim da po vsakem večjem požaru v naravi.....rek pravi da vsaka šola nekej stane...naše veleumejih zadnjih nekaj fakultet niti ganlo ni.... opozarjamo in predlagamo že od davnega 1996 ....i
pri vseh cougarjih (4),Bell 412 (8),Bell 206 (4), Pilatusih PC 6 porter(2) -lahko se tudi gasi z njimi...počasnje ampak se da...tko kot airtraktor in v SLO jih imamo že dva taka v hangrjih ...oz se z njimi skače v SLO vojski ...no..če se ju opremi in hoče uporabit ne samo za skakanje z padali seveda... tko pa gasilčki nosijo na hrbtih brente in vlečejo cevi v hosto ...


Slovenja nujno potrebuje helikopter za potrebe zaščite in reševanaj - direkten poziv vodje intervencije brez vseh balastov in birokracije -torej rdeči helikopter in spremljevalno ekipo (gorivo in posadka) Skrajni Čas bi bil za najemanj enega z lokacijo stacionira o nekje na primorskem (Ajdovšina,Postojna,Divača...) in bi ddeloval za potrebe zaščite in reševanja med požarnosezono direkt na klic vodje intervencije brez vseh balastov...
Helikopteerčki pa so okoli po svetu po misijah in se tamkaže lep fris dežele...doma pa pepel...


Še vedno je možna nabava name nskega helikopterja za gašenje ...npr. Tipa Sikorski Air Crane... ki bi bil zalo priročen ..v dnevih "mirovanj" pa bi bil pomoč sosedom...v EU ai drugače zaposlen....najbolj kar mi je všeč je to če bi ga zbrali dase z njm ne bi vozili politiki po kočah v hribe.. :D
:^o :twisted: :evil: :evil:
Operativci - Bratje v ognju,dimu in pepelu

Slika
Slovenski gasilci >KLIKNI< !!!
Uporabnikova podoba
Mitja Gregorič
Naj forumovec 2003
Naj forumovec 2003
 
Objave: 4990
Registriran: 23. september 2002, 10:37
Lokacija: Volčja Draga

Odg: Požari v naravi - Primorska

Objava Mitja Gregorič » 12. avgust 2012, 2:56

http://www.ericksonaircrane.com/media/video.html#fire_4

Pri nas smo jih že videli v akciji in se ve njihova sposobnost ter učinek...

nekej podatkov tega stroja....

Our unique and versatile S-64 Aircrane Helitanker features a 2,650 gallon (~10,000 liter) tank with microprocessor controlled tank doors that allow for 8 different coverage levels. Unlike many fixed wing tanker firefighters, the tank doors of the S-64 are controlled by a microprocessor that actually adjusts for airspeed and opens the tank doors to allow for a flow rate that matches the particular coverage level selected by the pilot. The tank adds the delivery capacity of fixed wing tanker planes to the maneuvering capability of a helicopter. The tank system and the S-64 Aircrane helicopter are manufactured by Erickson Air-Crane of Central Point, Oregon. The tank system attaches to the Helicopter through 8 hardpoints on the fuselage and has been designed to give the Air Attack Coordinator more control over where and how the drops are made. The Helitanker has received certification and approval from the United States Interagency Airtanker Board, which means that the fixed tank on the S-64 Aircrane firefighting helicopter conforms to the same criteria as tanks installed on fixed wing aircraft. The computations and planning involved with Airtanker drops can be applied to the Helitanker. Considering the fast refill time of 45 seconds or less in any water source as shallow as 18 inches (45 cm), no other system can compare with the precision in which up to 30,000 gallons (~114,000 liters) of foam mix, retardant, or water is delivered, per hour, to the fire.

Erickson Air-Crane has also developed a spray nozzle attachment for the Helitanker. The "Water Cannon" attaches to the tank and forces a stream of water or foam mix at 300 gallons (~1,140 liters) per minute with a coverage range of 200 ft (~60 meters). The water cannon was originally created to fight high rise structure fires in congested inner city areas at altitudes too high for effective use of ground-based hose delivery systems. The cannon can also be used as a remote nurse tender refill tanker for fire engine apparatus stranded at a fire with no nearby water source. With the Water Cannon, the S-64 Helitanker can fill up to four Type 3 engines with one tank.

A special "Sea Snorkel" augments the freshwater fill capabilities of the hover snorkel by refilling the tank in nearby salt water sources as well as fresh water sources. Refill with the Sea Snorkel is accomplished by skimming above the water surface at 35-45 knots as the hydrofoil ram scoop forces water up and into the tank. With the Sea Snorkel, refill can be accomplished in 30 seconds.

The Aircrane Helitanker continues to be a proven effective firefighting tool in Australia. In late December of 2001, a series of fires, some suspected to be arson related, sprang up around the suburbs of Sydney. It was December 27th, when N179AC "Elvis", and S-64F Helitanker, arrived by barge at Swanston Docks near Melbourne. By December 28th, the Helitanker was ready to begin its yearly contract with pilots Kenny Chapman and Grant White at the controls. Because of the immediate danger the fires presented, the DNRE immediately sent the Helitanker to Bankstown, 15 minutes from Sydney, to begin fire suppression efforts in the most threatened areas.

From December 29 until January 4, "Elvis" waged what has become a much publicized war against the flames in Sydney saving an estimated 300 homes, according to news sources. Elvis was brought out to the Blue Mountain region of Woodford to stop the advance of a firestorm threatening a nearby small town.

On January 2, 2002, because of the increasing threat the fires posed and the predictions of more hot dry weather, the New South Wales Rural Fire Service requested the services of two more S-64 Aircrane Helitankers from Erickson Air-Crane. Erickson began immediately mobilizing and preparing two S-64E model Helitankers for the trip to Sydney.

On the morning of January 7, the Antonov arrived at Sydney International Airport with N154AC "Georgia Peach" and N164AC "Incredible Hulk" inside. Upon arrival, news sources say that customs and inspection procedures were greatly expedited to allow for the two Helitankers to be cleared for flying in Australia as quickly as possible. After unloading, the two aircraft were taken to the nearby Qantas facility to accomplish reassembly and flight status.

The following morning, both helitankers, along with "Elvis" were assigned to an airbase in the town of Nowra, near Sydney. "Incredible Hulk" began immediately fighting the fires dumping an average of 19,900 gallons on the fires near Shoalhaven. The following day, "Peaches" began her fire suppression efforts in the same area dumping an average of 13,200 gallons per hour on the fires. "Elvis" had already been fighting the fires in the same region and had been reported by local news sources as assisting in ground firefighting efforts that saved a small coastal resort of Fisherman's Paradise with a population of over 200 residents.

In the Years since the firefighting tank attachment was perfected by Erickson Air-Crane, the Helitanker has been in service for many Forest Protection agencies in the United States and around the world. The United States Forest Service (USFS) continues to call on the Helitanker's firefighting services. In California, Los Angeles City and County agencies continue to keep a Helitanker in service through Shared Resource and Exclusive Use contracts. Other U.S. agencies have called on the Erickson Air-crane Helitanker when they were in need of fast and precise suppression of threatening wildfires. These agencies include:

California Department of Forestry
Minnesota Department of Forestry
Oregon Department of Forestry
United States Federal Bureau of Land Management (USFS)
National Parks Service
Bureau of Indian Affairs
National Interagency Fire Center(NIFC)
United States Federal Emergency Management Authority (FEMA)

Worldwide agencies contracting Helitanker fire suppression services include:

Ministry of Civil Protection, Italy
Department of Natural Resources and Environment, Australia
Ministry of the Interior, Greece
Korea Forest Service, Republic of Korea
British Columbia Forest Service, Canada
Sultan of Brunei / Brunei Forest Service, Borneo
Mexican Forest Service, Mexico

In 2007, four Erickson S-64E Aircrane Helitankers were flying for the Greek Ministry of Public Order when a series of fires sprang up around the Peloponnese and all across Greece. All four Erickson S-64E Helitankers based at 3 locations, including Athens, were called into action. Flying up to 11 hours a day as far north as the Albanian border and as far south as the Peloponnese, in one week, all four Erickson Helitankers have dropped close to 4 million gallons (15.2 million Liters) of water on fires that have swept across towns, villages, and farmland, affecting the most amount of devastation ever seen within recent history in Greece. Erickson pilots commented that the devastation caused by the fires was the worst they had ever seen there, but that spirits were high as the S-64 Helitanker, along with a very large fleet of aerial firefighting aircraft, made strong progress towards putting out the flames.
Operativci - Bratje v ognju,dimu in pepelu

Slika
Slovenski gasilci >KLIKNI< !!!
Uporabnikova podoba
Mitja Gregorič
Naj forumovec 2003
Naj forumovec 2003
 
Objave: 4990
Registriran: 23. september 2002, 10:37
Lokacija: Volčja Draga

Odg: Požari v naravi - Primorska

Objava Deko112 » 12. avgust 2012, 14:33

Mi smo včeraj in danes na požarnah stražah v Črnem Kalu iz GZ Postojna. Po navedbah obalnih gasilcev naj bi zagorelo že ob 12h uri , pihala je močna burja, kjer je požar se hitro širil . Okrog 17h ure je bil aktiviran državni načrt , naša GZ je bila v pripravljenosti in šele ob 22h smo zvedeli da smo predvideni za zjutraj .Ne vem zakaj tako odlašanje , mi smo čakali v domu , domačini v Črnem Kalu pa so sami varovali vas in vozili vodo. Teren je tak da bi se tudi dalo z GVC-ji gasit in se tudi je ampak premalo enot( magistralna cesta ) . Je pa res ga pri takem požaru so smiselna vozila GVGP-2 , GCCP-1 -3 ter kakšen canader .
Deko112
 
Objave: 60
Registriran: 30. januar 2010, 11:53

Odg: Požari v naravi - Primorska

Objava pgd_babici » 12. avgust 2012, 15:27

po dveh dneh dela na terenu(Petrinje-Črni kal),je danes čas za pospravljanje opreme.Še bo čas za premlevanje dogodkov na požarišču in ob njem,mislim pa, da smo gasilci opravili, tudi na tej intervenciji, veliko požrtvovalno in profesionalno delo.
Na tej lokaciji je bil samo en požar(katastrofalen 330ha).Na spinu so vidna dva,najbrž zaradi javljanja v reCO Koper in Postojna.
Slikovnega in video materiala pa je na netu sedaj že toliko. da si tudi tisti bolj oddaljeni lahko naredite realno sliko o požaru.
LP Robert
pgd_babici
 
Objave: 212
Registriran: 24. december 2004, 21:26
Lokacija: Koper/Babiči

Odg: Požari v naravi - Primorska

Objava pgd_babici » 12. avgust 2012, 15:38

http://www.delo.si/novice/kronika/gasilci-resili-crnotice-crni-kal-in-gabrovico.html

odlomek:
Črni Kal − »Zapišite, da so se gasilci odlično odrezali. So med redkimi, ki v tej državi učinkovito delujejo. Ogenj se je nenadoma pojavil nedaleč od naše hiše, odzvali so se prej kot v 10 minutah,« je bila včeraj hvaležna Mirjam Ražem iz Gabrovice 35, nedaleč od spomenika pri Črnem Kalu. Zublji so se za hišo pokazali v petek popoldanvsem nenadoma, potem, ko so ogorki preskočili kraški rob in seveda zlahka tudi staro cesto med Koprom in Ljubljano.

To, je naše plačilo za dobro opravljeno delo.NA POMOČ!
LP Robert
pgd_babici
 
Objave: 212
Registriran: 24. december 2004, 21:26
Lokacija: Koper/Babiči

Odg: Požari v naravi - Primorska

Objava malek » 12. avgust 2012, 18:59

Glede nabave letal za gašenje (canadair) jaz mislim, da eno letalo bi pa lahko kupili. Ne vem, za vse se najde denar, za take stvari, ki bi jih pa res potrebovali pa ne. Kot vemo helikopter prepelje izredno malo vode, letalo pa jo lahko prepelje tudi do 9.000l naenkrat. Mi pomoč za gašenje iz zraka pokličemo v iotalijo, in kot vem letala, katera pridejo pomagat v tej situaciji niso miogla, ker so se tudi tam borili s požari. Zakaj pa tudi mi ne nabavimo enega in bi potem hodili pomagat v druge države. Saj je tudi to zaslužek, letalo,ki pride iz Italije sigurno ne pride brezplačno.
malek
 

Odg: Požari v naravi - Primorska

Objava darko » 12. avgust 2012, 21:47

V prvem javljanju bi se rad vsem gasilcem - govorimo o skupaj okoli 1180 sodelujočih v več smenah pri Obrovu (občini Ilirska Bistrica in Hrpelje Kozina) ter pri Črnotičah (občina Koper in HK)- prav lepo zahvalil v imenu poveljstva OKR.
Nekateri gasilci so bili morda v soboto rahlo razočarani ker ni bilo prave akcije, vendar je pri takih požarih pomembno tudi izvajanje nadzora in hitro gašenje začetnih požarov na robovih požarišča. Pri aktiviranju gasilcev se je načrtovalo največ do 12 urno delo na terenu v izmenah in kombiniralo prihode po posameznih regijah.
Zahvalil bi se tudi vsem tovarišem, ki so ponudili pomoč, pa je do danes nismo potrebovali.

Zahvala gre tudi Policiji, SV - 15 HEB, Elektro primorski, ZGS, CZ in CZ Italije, pa tudi prebivalcem, ki so se vključili v gašenje.

Območje požara stalno nadzorujejo gasilci in tako bo tudi v naprej.

Darko
darko
 
Objave: 2932
Registriran: 18. november 2003, 14:06

Odg: Požari v naravi - Primorska

Objava Lojtra » 12. avgust 2012, 22:17

Leta 2007 je potekala v Zavrču (OGZ Ptuj) vaja, na kateri je sodeloval tudi Pilatus PC 6 teleporter. Sam sem sodeloval pri polnjenju letala z vodo na letališču Moškajnci.
S pilotom sma takrat izmenjala par besed na temo gašenja z pilatusom v praksi.
Povedal je, da je na žalost očinek gašenja z Pilatusom ničelni, če je letališče odaljeno več kot 5 kilometrov od požara (to je tudi en izmed velikih problemov, da more letalo pristat - natočit - vzletet) - Zamudno delo. Rezervoar za vodo na izmetnih vratih vode ne tesni popolnoma, tako, da voda pošteno curlja med samim letom.

Minusi Pilatosa PC 6 - gašenje :
- Obvezna bližina letališča,
- Zamudno delo (Pristajanje ...),
- Minimalna kapaciteta gasilne vode,
- Ogromno vode steče iz letala med poletom.

lp
Slika
Uporabnikova podoba
Lojtra
 
Objave: 104
Registriran: 23. november 2006, 22:26
Lokacija: okolica ptuja

Odg: Požari v naravi - Primorska

Objava Radovljica27 » 12. avgust 2012, 22:33

No če bomo v prihodnosti že nekaj kupovali priporočam tole:
Zadnjič uredil Radovljica27 - 12. avgust 2012, 23:44. Skupaj urejeno 1 krat.
Radovljica27
 
Objave: 263
Registriran: 24. avgust 2009, 4:11
GE: Radovljica

Re: Požari v naravi - Primorska

Objava kogoj » 12. avgust 2012, 22:34

Menda bi bilo tudi koristno opremiti ta del krasa z nekaj protipožarnimi fiksnimi vaškami za napajanje terenskih in tudi zračnih vozil - te je cz pred leti nekaj postavila na krasu v italiji če se ne motim . vsi vemo da na krasu še posebej v določenih obdobjih vode ni v izobilju, tudi vozila niso dovolj učinkovita če je treba vedno vodo prinašat od daleč.
kogoj
 
Objave: 4
Registriran: 7. marec 2012, 23:05

Odg: Požari v naravi - Primorska

Objava Gasilci ste zakon » 13. avgust 2012, 9:02

Smiselneje je nabaviti helikopter S-64 Aircrane Helitanker kot pa letalo Canadair. Helikopter bi lahko polnili iz vsakega akomulacijskega jezera HE, iz vsakega jezera( Bled, Bohinj...) ter iz rek. Letalo bi pa moralo leteti na morje po vodo in nazaj kar je prevelika izguba časa. Ta helikopter ravno tako pripelje ogromno količino vode kot letalo vendar ima večjo uporabnost na našem ozemlju ter tudi z njim bi lahko hodili pomagati v tuje države.

Očitno pa je nekaj narobe z našimi helikopterji, če so nam 2x v teh dveh požarih prišli na pomoč Italjani. Verjetno so se miške spet posladkale z električnimi kabli, ali pa ''varčujemo'' ker je ''kriza''.
Gasilci ste zakon
 

NazajNaprej

Nazaj na Gašenje

Kdo je prisoten

Trenutno aktivni uporabniki: Ni registriranih uporabnikov in 1 gost

cron