Domov Novice Povezave Mali oglasi Galerija

Strmoglavljenje balona pri Igu

Moderator: Marko Novak

Pravila foruma
V tem forumu veljajo splošna pravila foruma, ki jih dobite tukaj

Objave gostov bodo dodane po odobritvi moderatorja.

Odg: Strmoglavljenje balona pri Igu

Objava Dave D » 26. avgust 2012, 19:59

Tudi "ljubljanski sistem" zdravstvene oskrbe ni vsemogočen. Govoril sem s kolegom zdravnikom na UKC LJ, ki mi je zatrdil, da je bila velika sreča, da se je nesreča zgodila tako zgodaj zjutraj. Če bi se namreč nesreča zgodila samo eno uro kasneje, bi bilo popolnoma drugače, saj bi bile operacijske sobe zasedene. V dopoldanskem času namreč poteka večina programov in aktivnosti (redne operacije ipd.), kar bi pomenilo manj zdravniškega osebja na razpolago, manj prostorov ipd. Kljub temu so še vedno bili primorani določene manj poškodovane udeležence nesreče preusmeriti v druge bolnišnice po Sloveniji. Množične nesreče so problematične ravno zaradi tega, ker naenkrat pride do velikega števila poškodovancev, ki pa ob rednem in izrednem delu ne morejo istočasno prejeti ustrezne zdravniške oskrbe. Po domače povedano, zaradi manjka zdravstvenega osebja in ustreznih prostorov za operacije, se poslužujejo triaže.

Oskarjev pomislek je upravičen, nesreča na obrobju Slovenije oz. v manj razvitih delih naše deželice bi lahko imela dosti hujše posledice.
Uporabnikova podoba
Dave D
 
Objave: 302
Registriran: 29. avgust 2007, 18:19
GE: Loka pri Mengšu

Odg: Strmoglavljenje balona pri Igu

Objava MICKA » 27. avgust 2012, 9:12

Za takšne in podobne primere je bila pred časom nabavljena vojaška bolnica Rola 2. Ta bi lahko pobrala ves višek poškodovanih katere nebi sprejeli v splošne bolnišnice, vendar kot je znano Rola 2 nikoli ni zaživela kljub svoji moderni opremi.

Mogoče se pa motim.

LP
Polovično znanje je nevarnejše od neznanja (bolivijski)

V vsem imenitno bi uspeli, če dvakrat bi lahko začeli (Johann W. Goethe)
Uporabnikova podoba
MICKA
 
Objave: 1939
Registriran: 31. december 2002, 16:25
Lokacija: Slovenski Javornik

Odg: Strmoglavljenje balona pri Igu

Objava Deko112 » 27. avgust 2012, 18:35

Se strinjam z Zbiljcem ki je izpostavil morebitno takšno množično nesrečo kje drugod .Vsaj za našo regijo oz. občino PO ne vem kaj bi bilo , ne dvomim v GEŠP enote in reševalce ampak v prostovoljne GE enote ki nismo usposobljeni in ne opremljeni za take vrste nesreč ter brez izkušenj takšnih intervencij, v načrte alarmiranja druge pomoči ( vodniki psov, psihološka pomoč , CZ...). Naše PGD je predvideno posredovat v primeru množične nesreče v tunelih HC Razdrto-Vipava , bila je tudi večja vaja ampak brez kakršnekoli analize , delalo se je z IDA samo na hrbtih ( brez mask ) , drugega poudarka kot da GRC Ajdovščina rabi tunelca ni bilo .
Samo reševanje , aktiviranje vseh enot od reševalcev,gasilcev, vodnikov psov, psihološka pomoč ....itd je bilo po mojem odlično in čestitke ob dobri izpeljani intervenciji .

Svojcem umrlih moje sožalje!
Deko112
 
Objave: 60
Registriran: 30. januar 2010, 11:53

Odg: Strmoglavljenje balona pri Igu

Objava Janez Koncilija » 27. avgust 2012, 20:48

MICKA je napisal:Mogoče se pa motim.

LP


Se :? Preden bi uredili vsa dovoljenja za aktiviranje, bi bil najbrž teden mimo.

Upam, pa, da se tudi jaz motim.

LP

Janez 8)
Ne prehitevaj, poglej drevo, ki raste!
Uporabnikova podoba
Janez Koncilija
Naj forumovec 2006
 
Objave: 4624
Registriran: 21. avgust 2003, 10:38
Lokacija: Topole

Odg: Strmoglavljenje balona pri Igu

Objava Dave D » 27. avgust 2012, 22:53

Nič se ne govori o vzroku nesreče. Lahko pa špekuliramo. Kolega je govoril z balonarjem, ki je rekel, da je najverjetneje prišlo zaradi prehitrega udarca v tla, vejo ali drevo do preboja kake izmed plinskih jeklenk, iz katere se je vsebina izlila po ubogih žrtvah. Ob uporabi odprtega ognja (ki ga je pilot zagotovo uporabljal pri pristanku zaradi prehitrega spuščanja) se je košara ter snov na ljudeh vnela, zato verjetno tudi štirje popolnoma zgoreli ljudje. Očitno so bili ti najbolj izpostavljeni. Je pa odločitev pilota zelo čudna, da se je odločil leteti v takih pogojih, saj je bilo že od daleč vidno, da se vreme hitro slabša, tako veliko mrcino, ki mimogrede vaga kar nekaj ton pa ne moreš nikakor usmerjati, kot te začne premetavati sila narave. In prav v tem primeru so z balonom pristajali tako kot avion in ne navpično, kot bi bilo to normalno v lepem dnevu, brez močnejšega vetra, kar je bilo vidno tudi po sledovih na kraju nesreče.

Malo sicer špekuliramo, ampak meni se zdi zelo verjetna zgodba.
Uporabnikova podoba
Dave D
 
Objave: 302
Registriran: 29. avgust 2007, 18:19
GE: Loka pri Mengšu

Odg: Strmoglavljenje balona pri Igu

Objava Peter » 27. avgust 2012, 23:53

V priročniku na spodnji povezavi so precej dobro razložene vse pomembne stvari.
http://www.balonarski-klub-ptuj.si/navo ... rocnik.doc
Uporabnikova podoba
Peter
Upravnik
Upravnik
 
Objave: 4860
Registriran: 5. julij 2002, 23:40
Lokacija: Breznica
GE: Zabreznica

Odg: Strmoglavljenje balona pri Igu

Objava boštjančk » 28. avgust 2012, 11:57

Dave D je napisal:Tudi "ljubljanski sistem" zdravstvene oskrbe ni vsemogočen. Govoril sem s kolegom zdravnikom na UKC LJ, ki mi je zatrdil, da je bila velika sreča, da se je nesreča zgodila tako zgodaj zjutraj. Če bi se namreč nesreča zgodila samo eno uro kasneje, bi bilo popolnoma drugače, saj bi bile operacijske sobe zasedene. V dopoldanskem času namreč poteka večina programov in aktivnosti (redne operacije ipd.), kar bi pomenilo manj zdravniškega osebja na razpolago, manj prostorov ipd. Kljub temu so še vedno bili primorani določene manj poškodovane udeležence nesreče preusmeriti v druge bolnišnice po Sloveniji. Množične nesreče so problematične ravno zaradi tega, ker naenkrat pride do velikega števila poškodovancev, ki pa ob rednem in izrednem delu ne morejo istočasno prejeti ustrezne zdravniške oskrbe. Po domače povedano, zaradi manjka zdravstvenega osebja in ustreznih prostorov za operacije, se poslužujejo triaže.

Oskarjev pomislek je upravičen, nesreča na obrobju Slovenije oz. v manj razvitih delih naše deželice bi lahko imela dosti hujše posledice.


No, če si slišal izjave travmatologov, bi vedel, da tudi če bi bila nesreča uro kasneje, bi se zadeva peljala po istem postopku, vendar mogoče bi se zavleklo nekja minut dlje. Vse planirane operacije v takšnem primeru odpadejo v istem trenutku. Vse osebje, ki bi bilo tam, bi se prav tako preusmerilo za oskrbo teh ponesrečencev. Res je da bi bilo malce težavno, če bi pacienti bili ravno na začetku operacije, vendar to ne spremeni dejstva, da se ne prekine. Zadeva bi bila prav tako speljana dobro. Prav tako, se tako kot pri reševalnih ekipah, tudi zdravnike in sestre kliče od doma, če je potrebno.
Triaža se dela že na terenu in je, kar se tega tiče verjemi speljana bolj kot ne, tako kot je potrebno. Vsi najhuje poškodovani so v prvi vrsti in tako prihajajo tudi v operacijske. Pred prihodom na urgenco, so ekipe v "reanimaciji" obveščene, kakšen poškodovanec jim prihaja nasproti, tako da so delno že seznanjeni (spol, cca starost, poškodbe, vitalni tnaki, stanje poškodovanca in predviden čas prihoda), kar pomeni, da se lahko v večini primerov "formira" ustrezna ekipa, ki bo oskrbela takšnega poškodovanca. Na podlagi teh podatkov pa se lahko tudi že odločijo za retriažo.
Moje mnenje o tem, da bi bilo v kakšnem drugem kraju SLO kaj drugače oziroma bi bile posledice hujše, nisem ravno prepričan. Prav tako kot tukaj, bi bile aktivirane vse okoliške Reševalne postaje s komplet ekipo, če ste pa opazili, je bilo tukaj ogromno gasilskih enot. Vemo pa, da so gasilske enote tudi po celotni RS, ki bi prav tako opravile svoje delo kvalitetno in kot se spodobi.
Seveda pa se zadeve kot takšne vedno da izpeljati na boljši način, oziroma odpraviti kakšno pomanjkljivost. Problem vseh nesreč, ne samo množičnih je, da tudi si tudi dve nitsti podobni kaj šele enaki. Največ izkušenj imajo s tem Izraelci, ki imajo tudi najboljši izobraževalni center za izobraževanje v takšnih situacijah (vsaj tako pravijo, tisti, ki so imeli to spoznati) in tudi oni pravijo, da se na vseh teh nesrečah ne da predvidetii niti ena najmanjša stvar. So določene stvari, za katere se ve, kako in kaj, vendar je več malenkosti, ki ti zadeve lahko konkretno komplicirajo celotno zadevo.
Role - ja ja, imamo, oziroma jo ima SV. Po pripovedovanju nekaterih, ki so zelo blizu tej famozni premični bolnici, pa je, da je bolj kot ne neuporabna, saj v vsem ža manjka kar nekaj stvari! S tem, da bi se sama postavitev ali premeščanje kamorkoli zalo zelo zavlekla.
Kakorkoli, vsi ki so bili prisotni na tej nesreči, so se maksimalno potrudili in opravili svoje delo, kot je treba.
Edina stvar, ki me je zmotila, pa je ta, da v primeru takšnih nesreč ne sklicuje neke tiskovne konference na kateri bi bili prisotni trije - vodja gasilcev, vodja zdravstvenih reševalcev in pa vodja policistov, ki so zadevo peljali na samem terenu. To bi po mojem mnenju morali speljati v zelo kratkem času po nesreči (uro do dve po zaključku). Tako se to dela tudi v tujini. Pri nas pa vse kar je, izjave zdravnikov, če že, še izjava predstavnika gasilcev in to je to. Vsi trije bi lahko tudi jasno opozorili, kaj jim v takšnem primeru manjka, kaj se potrebuje itd. itd.
Kakorkoli, upam, da je bila izkušnja kljub izidu in vsem videnem, koristna in da so vsi udeleženci nekaj pozitivnega potegnili iz vsega skupaj.
Gobc me je zmer tepu!
Bivši član povžarske konjenice
Uporabnikova podoba
boštjančk
 
Objave: 436
Registriran: 3. november 2003, 0:46
Lokacija: povžarija

Odg: Strmoglavljenje balona pri Igu

Objava Fireman » 28. avgust 2012, 13:29

boštjančk je napisal: Edina stvar, ki me je zmotila, pa je ta, da v primeru takšnih nesreč ne sklicuje neke tiskovne konference na kateri bi bili prisotni trije - vodja gasilcev, vodja zdravstvenih reševalcev in pa vodja policistov, ki so zadevo peljali na samem terenu. To bi po mojem mnenju morali speljati v zelo kratkem času po nesreči (uro do dve po zaključku). Tako se to dela tudi v tujini. Pri nas pa vse kar je, izjave zdravnikov, če že, še izjava predstavnika gasilcev in to je to. Vsi trije bi lahko tudi jasno opozorili, kaj jim v takšnem primeru manjka, kaj se potrebuje itd. itd.
Kakorkoli, upam, da je bila izkušnja kljub izidu in vsem videnem, koristna in da so vsi udeleženci nekaj pozitivnega potegnili iz vsega skupaj.

Tukaj pa se žal motiš ti.
Tiskovka je bila sklicana za 10:00, ne daleč od lokacije. Torej znotraj tvojih dveh ur. Verjetno si mislil po začetku ne po zaključku. Ker je imela ena izmed sodelujočih služb pomisleke, se je tiskovka lokacijsko prestavila v IC URSZR. To pa je za sabo potegnilo tudi časovni zamik za 30 minut. Takrat se je tudi izvedla (ne me držat za besedo za kakšno minuto). Na tiskovki bi morali biti predstavniki vseh glavnih sodelujočih služb. Žal se ena izmed njih ni odzvala. Predstavniki ostalih služb pa so, ob povezovanju ''piarovke'' URSZR, opisale dogodek in postopke. Nato so odgovarjali še na novinarska vprašanja. Po koncu se je najavil še en minister in so novinarjem predlagali da ga počakajo. To so tudi storili (večina). Pa se je najavil še en minister. Pa so počakali še tega. .....
Uporabnikova podoba
Fireman
 
Objave: 210
Registriran: 24. julij 2002, 16:16
Lokacija: Ljubljana

Odg: Strmoglavljenje balona pri Igu

Objava šiškar » 31. avgust 2012, 21:48

Role II. lahko kr pozabite, polovica opreme je bila itak donirana drugim bolnicam, kadrovsko zadeva sploh ni operativna za množiče nesreče ker so v njeji zaposleni še vedno pogodbeniki in ne stalna sestava SV....Operativnih zmogljivosti take bolnice pa tako ali tako nikoli realno niso preverili! Mislim da je tale Ljubljanski sistem za masnovne nesreče trenutno še vedno najboljše kar premore naša država.
šiškar
 

Odg: Strmoglavljenje balona pri Igu

Objava boštjančk » 1. september 2012, 10:40

Ja, sem zvedel mal pozn da je bla tiskovna konferenca v IC Ig ob 11.00. No včerej sm pa zvedu še za ene par stvari, ko je blo na šihtu ob izmeni mal neuradne debate o intervenciji med večino udeleženih na nesreči. Bolj je bla tema ,kako so sodelavci videli vse skupaj, kaj bi po njihovem mnenju morali popraviti, kaj je manjkalo itd, itd. Problem je definitvno to, da je bilo širši javnosti predstavljeno da je vse "oh in sploh" ! So se pa izkazale pomanjklivosti, ki bi npr ob eni drugačni uri - zvečer npr al ponoči (gre se za nesreče z večjim številom poškodovanih) zadeva potekala veliko težje, slabše itd itd.
Stvari tukaj ne bom omenjal, ker sem mnenja, da je to stvar nas (RPL) in predvsem minus vodstvu UKC in RPL, ker kljub opozarjanju, še vedno ni posluha za nekatere zadeve, tako materialne kot izobraževalne. Žal pa je tako, da se ravno zaradi takšnih izjav, da je vse potekalo ustaljeno in kot naj bi bilo potrebno, ne bo nič spremenilo.
Stvar je bolj kot ne jasna - za sedenje v stolčku, se pač obračaš z vetrom (ne leti na vodstvo RPL, čeprav bi se tudi oni morali zavzeti za te stvari)
Najbolj me žalosti to, da v skladišču v Rojah propada na kupe in kupe opreme, ki se verjetno nikoli ne bo niti uporabila, v takšnih zadevah pa bi kakšen kos prišel še prekleto prav!!!

Upam, da se enkrat politiki zgodi nekaj v glavi in začne razmišljati o stvareh, na katere opozarjamo tisti, ki se s težavami ubadamo na terenu in ne za pisalno mizo!
Gobc me je zmer tepu!
Bivši član povžarske konjenice
Uporabnikova podoba
boštjančk
 
Objave: 436
Registriran: 3. november 2003, 0:46
Lokacija: povžarija

Odg: Strmoglavljenje balona pri Igu

Objava alc33 » 6. september 2012, 17:00

Dave D je napisal:Nič se ne govori o vzroku nesreče. Lahko pa špekuliramo. Kolega je govoril z balonarjem, ki je rekel, da je najverjetneje prišlo zaradi prehitrega udarca v tla, vejo ali drevo do preboja kake izmed plinskih jeklenk, iz katere se je vsebina izlila po ubogih žrtvah. Ob uporabi odprtega ognja (ki ga je pilot zagotovo uporabljal pri pristanku zaradi prehitrega spuščanja) se je košara ter snov na ljudeh vnela, zato verjetno tudi štirje popolnoma zgoreli ljudje. Očitno so bili ti najbolj izpostavljeni. Je pa odločitev pilota zelo čudna, da se je odločil leteti v takih pogojih, saj je bilo že od daleč vidno, da se vreme hitro slabša, tako veliko mrcino, ki mimogrede vaga kar nekaj ton pa ne moreš nikakor usmerjati, kot te začne premetavati sila narave. In prav v tem primeru so z balonom pristajali tako kot avion in ne navpično, kot bi bilo to normalno v lepem dnevu, brez močnejšega vetra, kar je bilo vidno tudi po sledovih na kraju nesreče.

Malo sicer špekuliramo, ampak meni se zdi zelo verjetna zgodba.


Z enim dodatkom.
Odprti ogenj je v balonu prisoten skozi cel polet. Po vsej verjetnosti je po prvem dotiku s tlemi, ko je iz košare padlo (menda) pet oseb zaradi sprostitve teže balon spet dvignilo in je veja drevesa odtrgala cev za dovod plina v gorilnik. Tako pride do hitrega izpusta plina, cev se pa začne zaradi pritiska nenadzorovano gibati v vse smeri. Ko pridejo plini do gorilnika, pa mislim, da ni več potrebno razlagati, kaj se začne dogajati.
Jaz bi si še vedno upal trditi, da gre za napako pilota, saj se polet z balonom ne začne s postavljanjem balona, niti uro prej, kot je v navadi v ostalem letalstvu (plan leta, meteorološko poročilo, pregled plovila...), temveč vsaj 12 ur prej, ko se preverijo predvsem napovedi možne smeri in moč vetra. Seveda pa je potrebno poudariti, da je tega dne zaradi napovedanega vremena polete odpovedalo več posadk, ki imajo večje balone. Mislim, da je tega dne zraven dveh omenjenih balonov letel samo še en manjši balon v okolici Ptuja.

Lp.
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous.
Uporabnikova podoba
alc33
 
Objave: 180
Registriran: 19. april 2009, 10:10
Lokacija: NorthEast

Nazaj

Nazaj na Tehnično reševanje

Kdo je prisoten

Trenutno aktivni uporabniki: Ni registriranih uporabnikov in 1 gost