Stran 3 od 5

Odg: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 12. november 2013, 17:17
Mitja11
Dino90; hvala za odgovor :)

TEO; takih primitivnih odgovorov, pa tukaj gor, (mislim da) ne potrebujemo.

Odg: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 12. november 2013, 20:33
koci112
zelo delikatna zadeva...ker ni vse odvisno od tega ali imaš opremo in vozila
tukaj je potrebno znanje, pa ne znanje 4-5 gasilcev, ampak znanje 4-5- gasilcev v vsakem trenutku
tukaj je potreben odziv...in ne 4-5 gasilcev za vikend, ampak 4-5 v vsakem trenutku
tukaj je potreben razum....in ne samo ko je avto na kolesih in je treba streho dol dat, ampak ko je na strehi, ko gori, ko je v vodi..ne na vajah, v vsakem trenutku
tukaj je potreben tudi strah...in to ne strah da ne prideš pravi čas, strah pred novimi tehnologijami vgrajenimi v avte, strah pred norimi vozniki na cesti in strah pred neznanim, ne samo na Heavy rescue, ampak v vsakem trenutku
tukaj je potrebno še marsikaj...znanje prve pomoči, hiter in številčen odziv, logistika, dopolnjevanje opreme...in v vsakem trenutku veliki stroški

kar pa ne pomeni, da sem proti širjenju števila teh enot
daleč od tega
toda vsak ki ima škarje še ne more reševat v teh nesrečah

kot so nekaj časa nazaj opravili analizo za avtolestve, bi jo lahko tudi za GEŠPE
brez politični, lokalnih in finančnih vplivov
samo hitrost in kvaliteta posredovanja bi štela
in zemljevid bi se hitro spremenil

in za konec...Nemci nimajo s tem težav....ker iz osnove ne delajo razlik a ne
to je bistvu, v sistemu
ko bo pri nas enako, ne bo več takih vprašanj in ne bo več neuporabljenih škarij po domovih

Re: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 12. november 2013, 23:16
RescueMajstr
Problem je pri prvih dveh opombah, ki si jih napisal. Mogoče tudi pri tretji ampak to se da strenirat z vajami/prakso.
Kar se tiče ostalih postavk je pa tako, izkušnje in redno dopolnjevanje znanja odpravijo to dilemo. Sem prepričan da tudi poklicni gasilci ne pridejo na kraj brez adrenalina in strahu ker naj bi zadevo že poznali, pri prometnih nesrečah in nasploh pri tovrstnih reševanjih gre za specifične primere, ki se med seboj razlikujejo.

Odg: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 14. november 2013, 18:59
Gost
Teo ni mi všeč tvoja "foušija" ...... misliš da kdo drug tega ni sposoben opravljati ??? Taki kot si ti mislim da bi še koncesijo za dihalni aparat uvedl #-o =D> =D> =D> [-X

Odg: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 14. november 2013, 20:26
mundat
Število koncesionarjev v SLO je dovolj. Vsaj po mojem mnenju. Problem je tudi v tem, da v kolikor se število koncesionarjev širi, še to ne pomeni, da bo URSZR povečala znesek za sofinanciranje GEŠP enot. To spet pomeni zmanjševanje zneska sofinanciranja vsaki že obstoječi enoti.
Marsikatera enota, ki bi rada dobila koncesijo, nima drugega namena kot pa iskanje dodatnih virov financiranja. Bodimo realni!

Odg: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 14. november 2013, 23:13
Nekdo
mundat je napisal:Število koncesionarjev v SLO je dovolj. Vsaj po mojem mnenju. Problem je tudi v tem, da v kolikor se število koncesionarjev širi, še to ne pomeni, da bo URSZR povečala znesek za sofinanciranje GEŠP enot. To spet pomeni zmanjševanje zneska sofinanciranja vsaki že obstoječi enoti.
Marsikatera enota, ki bi rada dobila koncesijo, nima drugega namena kot pa iskanje dodatnih virov financiranja. Bodimo realni!


Ali pa da lahko hitreje pomagajo nekomu kateri pomoč potrebuje? Lahko bi tudi tako obnil da to počnete tudi vi kateri koncesijo imate, da jo imate zaradi financ? (Brezveze, mar ni? torej lahko s takim pisanjem prenehaš?) Lahko pa bi začeli s propagando koliko smo gasilci pomembni in koliko za ljudstvo storimo, hkrati pa bi stem zaghtevali več (toliko) financ da bi se lahko financirala še kakšna enota? ;)

Re: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 15. november 2013, 0:47
zwaw
Ah, o povečanju gešp. govoriš v času, ko vlada klesti proračun na veliko,.. daj pridite na realna tla! Kar se tiče tehničnih intervencij, je Slovenija zelo dobro pokrita. Mislim da ni kotička kjer nebi prišli v roku 20 minut (gešp.)!! tako da ne zdaj neki bit pametni, in če že imate hidravliko, jo uporablajte za vaje!!!

Odg: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 15. november 2013, 9:07
Gost
Moje skromno mnenje: 20 minut v vsak kotiček Slovenije, kjer se lahko zgodi nesreča... jaz ne bi bil tako prepričan.
Pa ne navijam za nikogar, da ne bo kakšne pomote.

Odg: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 15. november 2013, 10:32
Jacksy
zwaw je napisal:... Kar se tiče tehničnih intervencij, je Slovenija zelo dobro pokrita. Mislim da ni kotička kjer nebi prišli v roku 20 minut (gešp.)!!...


Govoriš na pamet ali si poznavalec gešp enot in njihovega terena.
Za primer si vzemimo primer z naše gasilske zveze, kjer je GEŠP PGD Nazarje, pokrivajo teritorij od Letuša, in vasi Gorenje ter vse do Logarske doline in naprej proti Pavličevem sedlu. Po planerju poti viamichelin je od Nazarij do Logarske doline 38km in glede na razgibanost terena natančno eno uro vožnje z osebnim avtomobilom. Ker lahko na intervencijo peljemo nekoliko hitreje vendar se peljemo s tovornim vozilom recimo da pridemo na kraj v 45minutah. K temu času še prištejmo čas od aktiviranja enote pa do izvoza gasilske enote, recimo 5 minut. In smo na 50minutah, ob idealnih vremenskih razmerah in ob normalnem prometu. Kaj se lahko do takrat že zgodi s hudo poškodovano osebo verjetno ni treba razpravljati.
Drug primer v naši zvezi je prelaz Črnivec ali naselje Tirosek do kamor PGD Nazarje potrebuje recimo da 30min. Pa da ne omenjam da NMP potrebuje vsaj še kako minutko dlje ker se trenutno NMP nahaja v Mozirju.
In mislim da ni malo takih primerov sploh za kake bolj zakotne kraje kjer se pravtako dogajajo nesreče.
Realno gledano bi na teritoriju ki ga trenutno pokriva PGD Nazarje morale biti vsaj tri GEŠP enote (Nazarje, ter zraven še recimo PGD Luče in PGD Gornji Grad) pa ne zaradi števila intervencij temveč za to da bi dosegli teh 20minut ki si jih omenjal.

Bolši primer ali pa rešitev je recimo Logatec z okolico do kamor GBL potrebuje recimo 25-30minut vendar je v planu aktiviranja tudi PGD Dolenji Logatec ki je lahko na kraju (pa čeprav ni GEŠP) v recimo 10-15minutah. Torej GEŠP enota potrebuje 30minut (govorim na pamet) teritorjalna enota pa pol manj.

zwaw je napisal:... Mislim da ni kotička kjer nebi prišli v roku 20 minut (gešp.)!!...
[-o<

Našel sem vsaj 3 lokacije do kamr GEŠP potrebuje več kot 20min.

Žal je realnost velikokrat bolj kruta kot si jo marsikdo predstavlja sploh nekateri GEŠPovci, bolje pa je da si ne zamišljamo sočasnih dogodkov kjer bi potem morali čakati recimo na PGE Celje ali PGD Velenje, Bog ne daj da v Logarski....

Odg: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 15. november 2013, 11:04
Aleks97
Jacksy je napisal:
zwaw je napisal:... Kar se tiče tehničnih intervencij, je Slovenija zelo dobro pokrita. Mislim da ni kotička kjer nebi prišli v roku 20 minut (gešp.)!!...


Govoriš na pamet ali si poznavalec gešp enot in njihovega terena.
Za primer si vzemimo primer z naše gasilske zveze, kjer je GEŠP PGD Nazarje, pokrivajo teritorij od Letuša, in vasi Gorenje ter vse do Logarske doline in naprej proti Pavličevem sedlu. Po planerju poti viamichelin je od Nazarij do Logarske doline 38km in glede na razgibanost terena natančno eno uro vožnje z osebnim avtomobilom. Ker lahko na intervencijo peljemo nekoliko hitreje vendar se peljemo s tovornim vozilom recimo da pridemo na kraj v 45minutah. K temu času še prištejmo čas od aktiviranja enote pa do izvoza gasilske enote, recimo 5 minut. In smo na 50minutah, ob idealnih vremenskih razmerah in ob normalnem prometu. Kaj se lahko do takrat že zgodi s hudo poškodovano osebo verjetno ni treba razpravljati.
Drug primer v naši zvezi je prelaz Črnivec ali naselje Tirosek do kamor PGD Nazarje potrebuje recimo da 30min. Pa da ne omenjam da NMP potrebuje vsaj še kako minutko dlje ker se trenutno NMP nahaja v Mozirju.
In mislim da ni malo takih primerov sploh za kake bolj zakotne kraje kjer se pravtako dogajajo nesreče.
Realno gledano bi na teritoriju ki ga trenutno pokriva PGD Nazarje morale biti vsaj tri GEŠP enote (Nazarje, ter zraven še recimo PGD Luče in PGD Gornji Grad) pa ne zaradi števila intervencij temveč za to da bi dosegli teh 20minut ki si jih omenjal.

Bolši primer ali pa rešitev je recimo Logatec z okolico do kamor GBL potrebuje recimo 25-30minut vendar je v planu aktiviranja tudi PGD Dolenji Logatec ki je lahko na kraju (pa čeprav ni GEŠP) v recimo 10-15minutah. Torej GEŠP enota potrebuje 30minut (govorim na pamet) teritorjalna enota pa pol manj.

zwaw je napisal:... Mislim da ni kotička kjer nebi prišli v roku 20 minut (gešp.)!!...
[-o<

Našel sem vsaj 3 lokacije do kamr GEŠP potrebuje več kot 20min.

Žal je realnost velikokrat bolj kruta kot si jo marsikdo predstavlja sploh nekateri GEŠPovci, bolje pa je da si ne zamišljamo sočasnih dogodkov kjer bi potem morali čakati recimo na PGE Celje ali PGD Velenje, Bog ne daj da v Logarski....


4. primer je tudi Rakitna, sveti kraj motoristov lahko rečem. GBL je že velikokrat posredovala - 1. enota, ki ima za te nesreče usposobljen kader in opremo. Z osebnim vozilom z vožnjo po omejitvah potrebujemo od ljubljane do rakitne cca. 30min

Odg: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 15. november 2013, 11:45
At3
GB Ljubljana ima velik teren, proti primorski dlje od Logatca, proti dolenjski, do Stične, do Velikih Lašč, po mojem mnenju so ti časi vse več kot 20 minut. Ne bi si želel biti udeležen v prometni nekje tam.... Potem je tu Poljanska Dolina, PGD Škofja Loka pokriva teren vse do Žirov, vključno z njimi, okoli 30 minut, PGD Idrija z drugega konca, ki je veliko bližje ni aktivirana... Tudi tam ne bi želel biti udeležen v prometni.. Mogoče so koncesionarji le napačno razporejeni, ne vem, mogoče je kje kašen premalo. Nekje so pa zelo na pogosto, recimo Kranj, Jesenice in Bled, tam so časi do mesta nesreče precej hitri, hvala bogu.

Ne razumem tudi nekaterih društev, ki si nabavljajo opremo za reševanje pri prometnih nesrečah, ta oprema je zelo draga, potrebno jo je servisirati in če ti oprema stoji v kamionih ne vem kaj imaš od nje, razen visokih stroškov...

Sicer ja pa pri nesrečah tako, to je reševanje življenj in ne heavy rescue in razna tekmovanja. Tukaj ni zajebancije, odreagirati je treba hitro, razumno, odločno in varno. To ti da kilometrina in trening. Zato to ne more početi vsako gasilsko društvo ki ima komplet hidravlike in nekaj preveč zagnanih fantov. Nekateri prostovoljci imate preveč energije, predlagam, da jo nekaj preusmerite v vaše privatno življenje in naredite nekaj za sebe in vašo družino. Ni vse samo gasilci in pozivniki...
Nočem nobenega žaliti ali karkoli, tudi sam se prostovoljni gasilec društva 1. kategorije, kjer nimamo nikakršne koncesije...
Zresnite se!!!

Odg: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 15. november 2013, 12:04
Luka90
Ko prebiram komentarje v tej temi se včasih res nasmejem, kako smo "Slovenčki" eni oslički, le se lepo izrazim..pa brez zamere. Tako kot pri vsaki stvari smo povsod najbolj pametni, mi smo najbolši, zakaj pa mi tega nimamo itd.
moje mnenje glede GEŠP je tako da, res usako društvo pa res ni usposobljeno, potrebna je kilometrina, trening, realne situacije, številček kader...kar se tiče finančnih prihodkov takih društev se sploh ne spuščam v te zadeve, ker se "slovenčki" samo še okol denarja pogovarjamo.

At3 je napisal:GB Ljubljana ima velik teren, proti primorski dlje od Logatca, proti dolenjski, do Stične, do Velikih Lašč, po mojem mnenju so ti časi vse več kot 20 minut. Ne bi si želel biti udeležen v prometni nekje tam.... Potem je tu Poljanska Dolina, PGD Škofja Loka pokriva teren vse do Žirov, vključno z njimi, okoli 30 minut, PGD Idrija z drugega konca, ki je veliko bližje ni aktivirana... Tudi tam ne bi želel biti udeležen v prometni.. Mogoče so koncesionarji le napačno razporejeni, ne vem, mogoče je kje kašen premalo. Nekje so pa zelo na pogosto, recimo Kranj, Jesenice in Bled, tam so časi do mesta nesreče precej hitri, hvala bogu.

Ne razumem tudi nekaterih društev, ki si nabavljajo opremo za reševanje pri prometnih nesrečah, ta oprema je zelo draga, potrebno jo je servisirati in če ti oprema stoji v kamionih ne vem kaj imaš od nje, razen visokih stroškov...

Sicer ja pa pri nesrečah tako, to je reševanje življenj in ne heavy rescue in razna tekmovanja. Tukaj ni zajebancije, odreagirati je treba hitro, razumno, odločno in varno. To ti da kilometrina in trening. Zato to ne more početi vsako gasilsko društvo ki ima komplet hidravlike in nekaj preveč zagnanih fantov. Nekateri prostovoljci imate preveč energije, predlagam, da jo nekaj preusmerite v vaše privatno življenje in naredite nekaj za sebe in vašo družino. Ni vse samo gasilci in pozivniki...
Nočem nobenega žaliti ali karkoli, tudi sam se prostovoljni gasilec društva 1. kategorije, kjer nimamo nikakršne koncesije...
Zresnite se!!!


At3 je lepo ponazoril velik teritorij GBL in tudi PGD Škofja Loka. sam sem doma iz bližnje okolice Škofje Loke in vem kakšen teritorij pokrivajo...in vsaka čast fantom in dekletom za njihovo požrtvovalno delo. In za USPOSOBLJENOST. Se pa At3 moti v primeru Poljanske doline...v letošnjem letu je bilo nekaj intervencij v okolici Žirov, kjer so posredovali tako PGD Škofja Loka, kot tudi PGD Dobračeva, pa čeprav nimajo koncesije oz. niso GEŠP.

Re: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 15. november 2013, 12:36
Scottusa
Mislim da je uporaba hidravličnega orodja kaj več kot pa samo prometne nesreče, tako da društva ki ga imajo bi ga lahko uporabila tudi ob drugih primerih. Masovne nesreče (več torovnih vozil, vlak,...) takrat bi po mojem mnenju še kako prav prišli kompleti hidravlike, ki jih imajo društva ki niso GEŠP, pa tudi fantje ki zgoraj komentirate da je to metanje denarja stran bi jh bili vesli ko bi tej "prvokategorniki" prišli pomagat.

Odg: Re: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 15. november 2013, 12:52
trv-2d
Scottusa je napisal:Mislim da je uporaba hidravličnega orodja kaj več kot pa samo prometne nesreče, tako da društva ki ga imajo bi ga lahko uporabila tudi ob drugih primerih. Masovne nesreče (več torovnih vozil, vlak,...) takrat bi po mojem mnenju še kako prav prišli kompleti hidravlike, ki jih imajo društva ki niso GEŠP, pa tudi fantje ki zgoraj komentirate da je to metanje denarja stran bi jh bili vesli ko bi tej "prvokategorniki" prišli pomagat.


Točno tako, kot ste napisali se strinjam z vami. Škarje, razpirala, cilindri, niso samo za prometne nesreče ampak še za marsikaj drugega uporabne. Od drugih nesreč (vlaki, letala) do reševanja pri potresih in drugih tehničnih intervencijah tudi pri požarih. Ni samo prerezati vseh stebričkov strehe in razpreti vrata ampak še mnogo, mnogo več kjer se lahko uporablja to opremo. Ko bo prišlo do večjih nesreč tudi poklicni in GEŠP ne bodo mogli vsega sami narediti ampak bodo zelo veseli, ko bodo prišli pomagati tudi ostali iz nižjih kategorji s svojo opremo.

Odg: Tehnično reševanje dilema.

ObjavaObjavljeno: 15. november 2013, 13:29
Gost
:D opažam, da vedno ko je tema okoli TR se razvname debata, pretežno med gešp in ostalimi :) vsak na svojo stran vleče : :lol: