Pozdravljeni,
Glede na to da se nam je letos življenje obrnilo na glavo na vseh znanih področjih,... smo se morali prilagodit tako rekoč čez noč na t.i. "novo realnost", ki nam je spremenila vse znane oblike druženja, usposabljanj,...
Najverjetneje še vsemu ni konec in bodo takšni ali drugačni "lockdown" tudi stalnica v prihodnosti.
Sam sem mnenja da je "COVID" v šolstvo vnesel več napredka, kot bi ga naslednjih 10 let v "stari normalnosti". Je pa res, da nismo bili dovolj hitri da bi prilagodili metode na nove sisteme in tako sedaj gledamo neke mešanice metod klasičnega izobraževanja z tehniko izobraževanjem na daljavo.
Moj predlog za gasilstvo bi bil, da imamo sedaj enkratno možnost, da prilagodimo svoje oblike izobraževanja/usposabljanja.
Tukaj je tudi drugi vidik, s katerim se srečujemo zadnja leta v gasilstvu - manjko kadra, pomanjkanja zanimanja,.... - seveda, ko pa poučujemo na isti način, kot so poučevali naše dedke.
Prav tako se na veliko (kolikor pač opazim na "terenu") poznajo novi miselni vzorci novih/mlajših generacij.
MOJA IDEJA, ZAMISEL, PREDLOG
Sprememba koncepta usposabljanja iz "nauči se!" v "naučil se bom".
Kaj to pomeni?, da bi vsem dali možnost da se po lastnem interesu, zanimanju, časovnem terminu... izobražujejo, usposabljajo, ko pa bi po samooceni določeno znanje dosegli, pa bi se izvedlo preverjanje, ki bi bil pogoj za priznanje predmeta/tečaja/usposabljanja. Se pravi, se samoizobražuješ skozi leto, dve tri, en mesec, en teden, kolikor pač imaš interesa, predznanja, na vse zadnje tudi časa... Nato se prijaviš na izpit katerega želiš opravit, ki pa mora biti po obsegu in kvaliteti takšen, da dejansko preveri tvoje znanje (in ja tukaj se mora nato strokovnost izkazat - brez popuščanja).
Tako bi lahko izvajali standardizirana preverjanja za vso SLO, razpisali določene termine, na katere se lahko posamezniki prijavijo....
Pripravili bi se v naprej posneta predavanja z učnimi vsebinami (zmanjšanje potrebnega kadra, ki bi se lahko bolj posvetil pripravi vsebin, novostim,... kot pa samemu podajanju znanja).
Primer:
Za IDA teorija obdelaš vse zahtevane vsebine na spletu, od doma, iz literature..., v nekem časovnem obdobju, ki si ga sam definiraš. Mogoče določena predavanja moraš obdelat/poslušat,... Nato se prijaviš na izpit iz predmetov in ko opraviš izpit imaš pogoj za pristop k praksi.
Dejansko bi vsa teoretična usposabljanja bila prenešena na daljavo, na lastni interes posameznika. Tako bi skrajšali obvezne dele tečajev z prisotnostjo na izključno preverjanja znanja in prakso. Posamezniki bi imeli več fleksibilnosti pri časovni razporeditvi,... Na izpite bi se prijavaljali zainteresirani posamezniki - ki imajo voljo in željo po znanju. Takšne, ki jim znanje šteje in ne "titule" na uniformi. Na tak način bi lahko izpeljali vsa usposabljanja/izobraževanja.
Za najmlajše oz. nek uvodni tečaj v gasilstvu pa bi bi nekako organizirali tedenske tabore, med počitnicami, kjer bi jih poučevali/izobraževali in tudi nekako motivirali/navdušili za gasilstvo. Itak se nimajo kam dat med počitnicami, s tem pa bi pridobili nek aktivno preživet tabor, in osvojili določena znanja (bodisi za gasilstvo, bodisi za splošno razgledanost).
Veliko več pa dati na promociji, motiviranju, navduševanju ljudi za gasilstvu. Zakaj v Ameriki hoče skroaj vsak otrok postat gasilec? Ker tam prikazujejo gasilca kot heroja, super človeka.... na vseh nivojih (filmi, reklame,...). Delati bi morali v smeri, da se gasilstvu ne pridružiš zaradi "družinske tradicije/ker pač moraš", ampak ker te to zanima, ker bi rad pomagal, ker smo te/nas navdušli. Ker razlika je velika, če si v gasilstvu zaradi staršev ali zaradi lastnega interesa (res je, da včasih lahko prvo, spodbudi drugo). V gasilstvu bo morali ljudje prosit, da lahko pridejo, ne da mi prosimo njih da pridejo. (vem utopija!)
Evo zaklučujem z mojimi #nebulozami hehe.
Idej je polno, kaj pa vi razmišljate? Se vam zdi dosedanji izobraževalni program ok? Primeren generacijam, ki prihajajo?
lp